Skocz do zawartości

Ustawienie wałków w CB500


Prodiz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich ;)

Posiadam Hondę CB500. Wybieram sie w dalszą wycieczkę więc postanowiłem przygotować moto. Rozebrałem troszkę silniczek, i teraz mam problem. Robiłem rególację zaworów, ściągnąłem łańcuch rozrządu i teraz nie wiem jak ustawić wałki. ;) Jeżeli ktoś wie lub ma dojście do książki servisowej to prosiłbym o info. Za 2 tygodnie chcę wyskoczyć nad Bałtyk a sprzęt jeszcze w proszku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawienia na pałe raczej nie polecam. Jak nie zdobędzxiesz serwisówki, to Ci powiem w środę wieczorem, bo będę miał takie moto na serwis, wo zorbię jakieś foty i wszystko Ci opiszę. Masz ty farta :-). Na przyszłośc radzę tak jak koledzy pisali zaznaczać wszystko przed rozebraniem motocykla. Dam znać w środę wieczorem.

 

POzdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na kołach łańcuchowych wałków rozrządu powinny być znaki I i E . I to ssanie, E – wydech i znaki te powinny się pokryć z płaszczyzną głowicy przy ustawianiu tłoków na GMP

Ale nie tu jest problem. Problem jest z ustawieniem wału.

Nie można nim za bardzo kręcić bo pokrzywisz zawory, a musisz go ustawić w GMP Trzeba by kręcić ostrożnie wałem , badać za pomocą patyczka włożonego poprzez otwór świecy położenie tłoka i w razie czego kręcić wałkami rozrządu.

Tak więc mimo że będziesz miał serwisówkę , ja na twoim miejscu wziął bym jakiegoś fachowca, bo możesz ostatecznie przekreślić szanse na wyjazd a i naprawa silnika po spotkaniu zaworów z tłokami będzie dużo droższa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Damian zastanów się co mówisz.

Na jednym garze możesz mieć wałki ustawione tak że masz zawory zamknięte ( suw sprężania ) a na drugim ssanie lub wydech, trzeba by tak ustawić wałki aby na jednym cylindrze było pokrycie zaworów a na drugim suw sprężania. Ale do tego trzeba mieć doświadczenie, więc nie mów że każdy bez sprawdzenia położeń wałków rozrządu może kręcić do woli, bo pokrzywi zawory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pipcol no napisauem że jak masz wałki ZDJĘTE. Wtedy wszystkie zawory są zamknięte bo niby co mogłoby je otworzyć??????

 

Dopisane

Trzeba tylko pamiętać żeby wtedy świece wykręcić bo może być ciężko kręcić ;);):P;);)

 

A fakt , jak wałki masz zdjęte to możesz kręcić do woli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dzieki za dotychczasowe podpowiedzi.

Na wałkach są oznaczenia in; ex; Y5 oraz 0. Z kumplem ustawiliśmy na 0 obydwa wałki jak prawy tłok był u góry, ale tak nie przechodzi, na prawym wydechu zawory się stykają z tłokiem. Jeszcze będę próbował.

Dzięki Paweł. Jak będziesz wiedział jak to wygląda w CB500 w całości to gdybyś mógł przesłać fotki wałków oraz wału bądz opis to byłbym wdzięczny.

Pozdrowienia for all

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro się wszystkiego dowiesz, sprawdzei napiszę. Najczęsiej napisy IN i EXT są ustrawione pozimo na górnej linii głowicy. Dół łapiesz na znakach na wale. Jak się coś blokuje, to lepiej nie odpalaj motocykla, chyba ze chcesz być trochę kasy w plecy, czego nie życzę :-).

 

Pozdro, Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawiłem tak jak napisałeś czyli in oraz ex poziomo i wał na 1T i jak obracałem kluczem wał to chodzi bez problemu, ale z odpaleniem poczekam aż potwierdzisz to po rozebraniu CB oraz jak moi znajomi to oglądną, Lepiej się znają odemnie. To czekam na info. Dzieki

Pozdro :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotek nie zrobiłem, bo kumpel z cyfrówką jakoś nie dotarł do mnie ale postaram się wytłumaczyć dokładnie.

Tak więc. Odkrecasz dwie śruby w lewym dekuu - ta na środku pomaga obracać wałem, a ta mała pozwala na zobaczeniue znaku. Na tym górnym otworku masz nacięcie w jego dolnej czesci. Musisz obracać tak długo wałem, aż pojawi się nad tym wycięciem literka T (nie F itp, bo jest o taka - koniecznie T)

 

Potem ustawiasz włki tak, że znaki EXT i IN są ustawione w poziomie, zgodnie z górną linią głowicy (patrzysz całyt czas od lewej strony silnika, z prawej nic nie ma). Dla pewności sprawdzasz odległośc pomiędzy znakami - jest to 16,5 ogniwa, czyli 33 nity na łańcychu, gdzie 1 i 33 jest równo na liniach ext i IN.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. :buttrock:

Teraz już sprzęt złożony, i nawet odpalił, ha in nawet jeździ. Teraz mam tylko pytanko jeszcze do znawców czy jezeli teraz nic sie nie stało to znaczy że już nic sie nie stanie tzn. jakieś dziwne przypadki z zaworami oraz tłokami, oraz po czym można poznać czy wałki są nie za mocno dokręcone, oc się może stać jak będą za mocno dociśnięte?

Pozdrawiam :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...