Prodiz Opublikowano 31 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2004 Witam wszystkich ;) Posiadam Hondę CB500. Wybieram sie w dalszą wycieczkę więc postanowiłem przygotować moto. Rozebrałem troszkę silniczek, i teraz mam problem. Robiłem rególację zaworów, ściągnąłem łańcuch rozrządu i teraz nie wiem jak ustawić wałki. ;) Jeżeli ktoś wie lub ma dojście do książki servisowej to prosiłbym o info. Za 2 tygodnie chcę wyskoczyć nad Bałtyk a sprzęt jeszcze w proszku ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 1 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2004 Zawsze przed zdjeciem walkow zaznaczasz ich polozenie wzgledem walu korbowego.Teraz rzeczywiscie trzeba miec dane z serwisowki jesli tego nie zrobiles.Ja jej niestety nie mam. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 1 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2004 Poszukaj manuala na necia, lub zwroc się do kogoś kto ma strona o cb 500 powinni ci pomóc, o ile interersują się mechaniką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 2 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2004 Pozostaje jeszcze ustawianie "na pałe", bo to tylko 2 cylindry, ale tzeba miec duzo doswiadczenia.Janek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 2 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2004 Ustawienia na pałe raczej nie polecam. Jak nie zdobędzxiesz serwisówki, to Ci powiem w środę wieczorem, bo będę miał takie moto na serwis, wo zorbię jakieś foty i wszystko Ci opiszę. Masz ty farta :-). Na przyszłośc radzę tak jak koledzy pisali zaznaczać wszystko przed rozebraniem motocykla. Dam znać w środę wieczorem. POzdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 2 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2004 Damian zgadza się, nie raz tak robiłem, ale jak mozna się wspomóc serwisówką czy oblukaniem konkretnego motocykla, to zawsze jest pewniej że wszystko jest OK. POzdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 3 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2004 Na kołach łańcuchowych wałków rozrządu powinny być znaki I i E . I to ssanie, E – wydech i znaki te powinny się pokryć z płaszczyzną głowicy przy ustawianiu tłoków na GMP Ale nie tu jest problem. Problem jest z ustawieniem wału. Nie można nim za bardzo kręcić bo pokrzywisz zawory, a musisz go ustawić w GMP Trzeba by kręcić ostrożnie wałem , badać za pomocą patyczka włożonego poprzez otwór świecy położenie tłoka i w razie czego kręcić wałkami rozrządu.Tak więc mimo że będziesz miał serwisówkę , ja na twoim miejscu wziął bym jakiegoś fachowca, bo możesz ostatecznie przekreślić szanse na wyjazd a i naprawa silnika po spotkaniu zaworów z tłokami będzie dużo droższa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 3 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2004 Damian zastanów się co mówisz.Na jednym garze możesz mieć wałki ustawione tak że masz zawory zamknięte ( suw sprężania ) a na drugim ssanie lub wydech, trzeba by tak ustawić wałki aby na jednym cylindrze było pokrycie zaworów a na drugim suw sprężania. Ale do tego trzeba mieć doświadczenie, więc nie mów że każdy bez sprawdzenia położeń wałków rozrządu może kręcić do woli, bo pokrzywi zawory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 3 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2004 Pipcol no napisauem że jak masz wałki ZDJĘTE. Wtedy wszystkie zawory są zamknięte bo niby co mogłoby je otworzyć?????? DopisaneTrzeba tylko pamiętać żeby wtedy świece wykręcić bo może być ciężko kręcić ;);):P;);) A fakt , jak wałki masz zdjęte to możesz kręcić do woli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prodiz Opublikowano 3 Sierpnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2004 Witam. Dzieki za dotychczasowe podpowiedzi.Na wałkach są oznaczenia in; ex; Y5 oraz 0. Z kumplem ustawiliśmy na 0 obydwa wałki jak prawy tłok był u góry, ale tak nie przechodzi, na prawym wydechu zawory się stykają z tłokiem. Jeszcze będę próbował. Dzięki Paweł. Jak będziesz wiedział jak to wygląda w CB500 w całości to gdybyś mógł przesłać fotki wałków oraz wału bądz opis to byłbym wdzięczny.Pozdrowienia for all Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 3 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2004 Jutro się wszystkiego dowiesz, sprawdzei napiszę. Najczęsiej napisy IN i EXT są ustrawione pozimo na górnej linii głowicy. Dół łapiesz na znakach na wale. Jak się coś blokuje, to lepiej nie odpalaj motocykla, chyba ze chcesz być trochę kasy w plecy, czego nie życzę :-). Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prodiz Opublikowano 4 Sierpnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2004 Ustawiłem tak jak napisałeś czyli in oraz ex poziomo i wał na 1T i jak obracałem kluczem wał to chodzi bez problemu, ale z odpaleniem poczekam aż potwierdzisz to po rozebraniu CB oraz jak moi znajomi to oglądną, Lepiej się znają odemnie. To czekam na info. DziekiPozdro :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 4 Sierpnia 2004 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2004 Fotek nie zrobiłem, bo kumpel z cyfrówką jakoś nie dotarł do mnie ale postaram się wytłumaczyć dokładnie.Tak więc. Odkrecasz dwie śruby w lewym dekuu - ta na środku pomaga obracać wałem, a ta mała pozwala na zobaczeniue znaku. Na tym górnym otworku masz nacięcie w jego dolnej czesci. Musisz obracać tak długo wałem, aż pojawi się nad tym wycięciem literka T (nie F itp, bo jest o taka - koniecznie T) Potem ustawiasz włki tak, że znaki EXT i IN są ustawione w poziomie, zgodnie z górną linią głowicy (patrzysz całyt czas od lewej strony silnika, z prawej nic nie ma). Dla pewności sprawdzasz odległośc pomiędzy znakami - jest to 16,5 ogniwa, czyli 33 nity na łańcychu, gdzie 1 i 33 jest równo na liniach ext i IN. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prodiz Opublikowano 5 Sierpnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2004 Wielkie dziękiIdę składać sprzęta.Dziś chcę odpalić, to zobaczymy czy to będzie chodzić. Jeszcze raz dzięki.Pozdrawiam :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Prodiz Opublikowano 6 Sierpnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Sierpnia 2004 Witam ponownie. :buttrock: Teraz już sprzęt złożony, i nawet odpalił, ha in nawet jeździ. Teraz mam tylko pytanko jeszcze do znawców czy jezeli teraz nic sie nie stało to znaczy że już nic sie nie stanie tzn. jakieś dziwne przypadki z zaworami oraz tłokami, oraz po czym można poznać czy wałki są nie za mocno dokręcone, oc się może stać jak będą za mocno dociśnięte?Pozdrawiam :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.