Skocz do zawartości

Yamaha V-Max 1200 dziwny dźwięk z silnika


SebJaw
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

 

W moim V-Max-sie 1200 pojawił się dziwny problem.

 

Po odpaleniu, gdy silnik jest jeszcze chłodny, jest wszystko OK

Po upływie 2 - 3 minut, gdy silnik jest już dosyć ciepły nagle zaczyna coś dzwonić w silniku.

(typowo metaliczny dźwięk)

 

Zlokalizowałem źródło i wydaje mi się, że najbardziej słychać przy wejściu lewego / przedniego kolektora wydechowego.

 

Nagrałem filmik z dźwiękiem (najgłośniej zaczyna dzwonić od pierwszej minuty filmu).

oto link:

 

 

Co może być przyczyną i czemu dźwięk pojawia się dopiero po czasie a nie dzwoni od razu..?

...no i co się mogło nagle stać, że tak dzwoni ?

 

Nadmieniam, że motocykl zawsze odpala bez problemu, obroty są ok, moc również w porządku.

 

Pozdrawiam

Sebastian

Łódź

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam w ogóle V-maxa od strony mechanicznej ale czy nie za niskie obroty jałowe? Dźwięk brzmi jak panewka na zbyt niskich obrotach.

Myslę że pomiar ciśnienia smarowania to dobry pomysł albo chociaż sprawdzenie czy nie ma złota w oleju.



Poprawka - nie jak panewka na niskich obrotach tylko po prostu padająca panewka .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie nie brzmi to jak panewka, zajrzałbym w pierwszej kolejności pod dekle zaworowe.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej ZX-6R też było podobnie - na zimnym oleju/silniku nie stukało a im bardziej się rozgrzał tym bardziej się nasilało. Oczywiście winowajcą była panewka...

Jest niestety duże prawdopodobieństwo, że to panewka. Spuszczony olej prawdę Ci powie.

 

Pozdrawiam

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

 

Spuściłem dziś olej z silnika. V-Max-a

 

Owinąłem folią mocny neodymowy magnes w celu poszukiwania opiłków metalu.

 

W oleju spuszczonym przez korek spustowy przy pomocy magnesu nie znalazłem kompletnie nic.

W oleju z filtra i okolic również nic nie znalazłem.

 

Postanowiłem w takiej sytuacji "rozebrać" filtr.

Z jego wnętrza magnes wyciągnął znikomą ilość metalowych opiłek.

Prezentuję ją na dołączonym zdjęciu.

 

 

Czy taka ilość (w filtrze) może sugerować "koniec" panewki i takie głośne dzwonienie ?

 

Pozdro

Seb.

 

 

 

 

post-1684-0-20321400-1403785523.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepuść olej przez jakaś szmatę ponieważ magnes nie koniecznie przyciąga opiłki panewki.

 

Zazwyczaj są wykonane z brązu lub z żeliwa szarego.

 

ekspertem nie jestem, ale czy to co słychać to nie jest przypadkiem łańcuch rozrządu? Zaczyna hałasować jak się nagrzeje, ponieważ pod wpływem wzrostu temperatury stal zwiększa swoją objętość (ale to każdy wie z fizyki). Z drugiej strony, aby to zniwelować odpowiedzialny jest napinacz łańcucha. Więc może sprawdź czy napinacz się nie zaciął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...