Skocz do zawartości

Przegrzewanie się podczas jazdy torowej, GSX-R srad 96 rok


przemek96
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A sprawdzałeś ile tej wody wchodzi i jak to się ma do tego co serwisówka podaje?

Czy pasaże w chłodnicy nie są pozatykane najlepiej sprawdzić kamerą termowizyjną, ale nie każdy ma dostęp do tego typu urządzeń. Zawsze też możesz spróbować odwapnić i odtłuścić silnik bo w końcu swoje lata już ma i może być tak że nie jedna sprawa, a kilka pierdół składa się na to, że się grzeje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak piszesz że chłodnica nie wygląda za ciekawie to znaczy że te "listki" są pozaginane? To musisz wiedzieć że jak dużo jest takich miejsc lub chłodnica jest pozalepiana błotem (podobny efekt) to jej wydajność drastycznie spada. Najlepiej zrób jakieś zdjęcia.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalna chłodnica, jeśli z układu nie wypluwa płynu, to motocykl nie ma prawa się przegrzewać. Warunkiem jest sprawna pompa i termostat.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem prostować wszystkie listki w chłodnicy.

Jak się zagrzewa do ponad 100 st, to wypluwa wodę, ale to chyba normalne ? Termostat wyciągnięty. (pamiętam że po pierwszej sesji, też była temperatura powyżej 100st, ale po ostygnięciu troszkę przybyło w zbiorniczku wody ). Może się ten układ jakoś zapowietrzyć drastycznie ? Podajcie jeszcze jakieś metody na sprawdzenie uszczelki pod głowicą ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy gdzie uszczelka puści ale może być mleko w oleju albo twarde węże ale najlepsza metoda to sprawdzenie czy nie ma CO2 w płynie tylko do tego trzeba mieć jakiś specjalny sprzęt. Prostowanie listków nie za dużo da. Jak są na allegro jakieś chłodnice w dobrym stanie za rozsądną kasę to lepiej wymienić.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a masz zbiorniczek wyrównawczy? Generalnie po każdej jeździe gdy motocykl już całkowicie wystygnie, płynu w chłodnicy powinno być pod korek.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dajcie spokój z listkami chłodnicy, podczas śmigania po torze to nie ma kompletnie znaczenia. Ja bym obstawiał 2 rzeczy, obydwie mogą mieć związek z piłowaniem motocykla na wysokich obrotach:
- przedmuchy na poziomie uszczelki pod głowicą, ewentualnie mikropęknięcia głowicy (miałem tak kiedyś w samochodzie, problem dotyczył akurat pęknięć na kolkamerach, ale obstawiał bym uszczelkę pod głowicą)

- problem na poziomie pompy wody. Próbowałeś zalewać układ płynem? Woda jest rzadsza i może np. stara pompa kręcona z dużą prędkością obrotową nie zapewnia odpowiedniej cyrkulacji wody w układzie. Spróbuj zalać zwykłe Borygo i zobacz co się dzieje. Opisywany objaw miałem okazję (można się śmiać!) przećwiczyć jeszcze w Fiacie 126P: po drastycznym tuningu garażowym wentylator zakurwiał z taką prędkością, że jego właściwości spadały i trzeba było zmieniać średnice koła pasowego na alternatorze, żeby rozwiązać problem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest zbiorniczek wyrównawczy, pamiętam że po pierwszej sesji, była woda w chłodnicy. Potem za bardzo nie miał jak szybko ostygać i czasami wywalało przelewem ze zbiorniczka(raz zbiorniczek był prawie pełny, ale wraz ze stygnięciem ubywało wody). Uszczelka pod głowicą pewnie już była wymieniana kiedyś, bo na głowicy jest napisane po niemiecku, że była planowana(0,1 mm geplannen - o ile dobrze pamiętam) Sprawdzę pompę wody(tylko organoleptycznie) i zaryzykuję przejażdżkę po drogach publicznych, na torze wszystko za szybko się dzieje ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam korek chłodnicy sprawdzałeś, czy trzyma ciśnienie. Możesz zastosować patent z korkiem od motocykla crossowego dłużej trzymają ciśnienie, zatem podnoszą temp. wrzenia wody.

O tym samym miałem napisać.

Kiedyś (nie pamiętam dokładnie jakie moto) w polu działo mi się podobnie i jeden ze znajomych pożyczył mi swój korek na próbę i znalazłem winowajcę gotującej się chłodnicy

Nie sztuką jest się rozpędzić.
Sztuką jest wyhamować!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...