violiksuza Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Hejka, mam małe zapytanie dotyczące kawasaki er6f z 2009 i prawidłowego zachowania w trakcie jazdy.Ale może zacznę od naświetlenia tła dla mojej sprawy - moto nabyłam całkiem niedawno (październik 2013) jako swoje drugie moto i po dość długiej przerwie w jeździe motocyklem (poprzednio jeździłam suzuki gs 500f) w te kilka ostatnich ciepłych dni zrobiłam pierwszą dłuższą przejażdżkę po terenie w różnych od miejskich warunkach (znacznie wyższe prędkości, inne pozycje na motocyklu niż tylko na wprost). Zauważyłam, że przy pokonywaniu zakrętów przy prędkości powyżej 100 km/h motocykl dostaje takiego delikatnego "pląsania" porównywalnego do jazdy na scentrowanym rowerze.Potrzebuję podpowiedzi co może być przyczyną, czy jest to jakaś poważna sprawa, bo chciałabym się zorientować czy można tak jeździć czy raczej szukać mechanika??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 krzywa felga, krzywe lagi, luzy w łożysku główki ramy, opony, krzywo tylne koło -> to możliwe przyczyny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
violiksuza Opublikowano 19 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 krzywa felga, krzywe lagi, luzy w łożysku główki ramy, opony, krzywo tylne koło -> to możliwe przyczyny to jednak bez mechanika się nie obędzie :sad: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koroviov Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Najlepiej to jakby się przejechał nim ktoś inny, bo1.mogą to być Twoje subiektywne odczucia2.może to być przyczyna wynikająca ze sposobu jazdy (np.opierasz się o kierownicę)3. może ten typ tak ma i nie mozna oczekiwać zbyt wiele (to mało prawdopodobne) Cytuj "Leję na fałki i śmierdzące cwajtakty" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaciekV Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 (edytowane) zobacz czy nie masz jakiegoś guza na oponie, albo krzywo ustawionego koła tylnego.to możesz sprawdzić sama, opony oglądasz i szukasz odstających wypukleń ustawienie koła tylnego patrzysz po skali na naciągu łańcucha (ma być wskazanie w tym samym punkcie)łożyska główki ramy (te przy kierownicy) stawiasz moto na stopce centralnej i kręcisz kierownicą prawo- lewo i szukasz luzu, stykania, pukania, chrobotania, lub delikatnych przeskoków - w większym zużyciu łożyskaźle wyważone koła musisz oddać do sprawdzenia uszkodzeń na feldze możesz poszukać sama.tak samo możesz sprawdzić łożyska w kołach - kręcąc kołami słuchasz czy nie ma niepokojących szumów, ruszasz na boki (szarpiesz) szukając luzu luz na łożyskach wahacza, amortyzatora - mocno szarpiąca za wahacz na boki szukasz luzów parząc czy nie rusza się delikatnie na boki NIE GÓR DÓŁ BO TAK MA PRACOWAĆ :)powodzenia koroviovewentualnie jak pisze kolega sama możesz to powodować zapierając się wykonując przeciwskręt wtedy też będzie taki efekt możesz to robić nieświadomie lub ze strachu itp Edytowane 19 Marca 2014 przez MaciekV Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Należy rozpocząć od najprostszych rzeczy czyli sprawdzenia ciśnienia w oponach. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
violiksuza Opublikowano 19 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Dzięki wielkie za zainteresowanie moim tematem wszystkie porady i tak szczegółową podpowiedź - MaćkuV ;) Myślałam, że to będzie bardziej skomplikowane a na podstawie tych wskazówek spróbuję zaradzić sama tam gdzie się da. Mogę mieć małe utrudnienie przy łożyskach główki bo moja kawasaki nie ma centralnej stopki, ale na to też można znaleźć sposób. No to te kilka nieciekawych pogodowo dni już sobie wypełnię ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PRO-MOTOR Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Kilka dni? wszystko w pół godziny ogarniesz. Cytuj Serwis, sprzedaż motocykli i samochodów osobowychOstrów Mazowiecka793736001 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 19 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2014 Tak jak Piotrek radzi napompuj opony.To pierwsza i podstawowa przyczyna plywania w zakretach.A wlasciwie za niskie cisnienie w tylnej oponie.Druga przyczyna to lozyska wahacza ale w tak nowym motocyklu nie powinny ulec zuzyciu.Cala reszta wymienionych tu luzow objawia sie troche inaczej, np zuzyte lozyska w kolachtrzeszcza w charakterystyczny sposob. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muzek Opublikowano 24 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2014 Wiem, ze doswiadczenia dziewczyn malo powaznie brzmia ;-) ale ja mialam taki efekt po zakupie er6, pomoglo zwykle dopompowanie opon, ale dlugo trwalo nim na to ktos wpadl ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 25 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2014 Dlaczego malo powaznie ?Jadac czujesz to samo co wszyscy inni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.