Skocz do zawartości

dziwne zachowanie w zakrętach kawasaki er6f z 2009


Rekomendowane odpowiedzi

Hejka, mam małe zapytanie dotyczące kawasaki er6f z 2009 i prawidłowego zachowania w trakcie jazdy.

Ale może zacznę od naświetlenia tła dla mojej sprawy - moto nabyłam całkiem niedawno (październik 2013) jako swoje drugie moto i po dość długiej przerwie w jeździe motocyklem (poprzednio jeździłam suzuki gs 500f) w te kilka ostatnich ciepłych dni zrobiłam pierwszą dłuższą przejażdżkę po terenie w różnych od miejskich warunkach (znacznie wyższe prędkości, inne pozycje na motocyklu niż tylko na wprost). Zauważyłam, że przy pokonywaniu zakrętów przy prędkości powyżej 100 km/h motocykl dostaje takiego delikatnego "pląsania" porównywalnego do jazdy na scentrowanym rowerze.

Potrzebuję podpowiedzi co może być przyczyną, czy jest to jakaś poważna sprawa, bo chciałabym się zorientować czy można tak jeździć czy raczej szukać mechanika???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej to jakby się przejechał nim ktoś inny, bo

1.mogą to być Twoje subiektywne odczucia

2.może to być przyczyna wynikająca ze sposobu jazdy (np.opierasz się o kierownicę)

3. może ten typ tak ma i nie mozna oczekiwać zbyt wiele (to mało prawdopodobne)

"Leję na fałki i śmierdzące cwajtakty"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz czy nie masz jakiegoś guza na oponie, albo krzywo ustawionego koła tylnego.

to możesz sprawdzić sama, opony oglądasz i szukasz odstających wypukleń

ustawienie koła tylnego patrzysz po skali na naciągu łańcucha (ma być wskazanie w tym samym punkcie)

łożyska główki ramy (te przy kierownicy) stawiasz moto na stopce centralnej i kręcisz kierownicą prawo- lewo i szukasz luzu, stykania, pukania, chrobotania, lub delikatnych przeskoków - w większym zużyciu łożyska

źle wyważone koła musisz oddać do sprawdzenia

uszkodzeń na feldze możesz poszukać sama.

tak samo możesz sprawdzić łożyska w kołach - kręcąc kołami słuchasz czy nie ma niepokojących szumów, ruszasz na boki (szarpiesz) szukając luzu

luz na łożyskach wahacza, amortyzatora - mocno szarpiąca za wahacz na boki szukasz luzów parząc czy nie rusza się delikatnie na boki NIE GÓR DÓŁ BO TAK MA PRACOWAĆ :)

powodzenia

koroviov

ewentualnie jak pisze kolega sama możesz to powodować zapierając się wykonując przeciwskręt wtedy też będzie taki efekt

możesz to robić nieświadomie lub ze strachu itp

Edytowane przez MaciekV
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za zainteresowanie moim tematem wszystkie porady i tak szczegółową podpowiedź - MaćkuV ;) Myślałam, że to będzie bardziej skomplikowane a na podstawie tych wskazówek spróbuję zaradzić sama tam gdzie się da. Mogę mieć małe utrudnienie przy łożyskach główki bo moja kawasaki nie ma centralnej stopki, ale na to też można znaleźć sposób. No to te kilka nieciekawych pogodowo dni już sobie wypełnię ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak Piotrek radzi napompuj opony.

To pierwsza i podstawowa przyczyna plywania w zakretach.

A wlasciwie za niskie cisnienie w tylnej oponie.

Druga przyczyna to lozyska wahacza ale w tak nowym motocyklu nie powinny ulec zuzyciu.

Cala reszta wymienionych tu luzow objawia sie troche inaczej, np zuzyte lozyska w kolach

trzeszcza w charakterystyczny sposob.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...