Skocz do zawartości

EXC 200 czy 250?


Rekomendowane odpowiedzi

Byłem oglądać huskę TE 450, przede mną koleś już ją zabierał na busa, to był super sprzęt, zadbany.Przed świętami oglądałem suzi drz 400s, jednak troszkę do remontu i generalnie nie podobało mi się kilka rzeczy.Jeździłem sx 250 sąsiada, wyczyna nie chce, zbyt twarde zawieszenie i biegi na podjazdy za długie.Mnie interesuje głównie exc i huska wr 2T, próżno szukać tych sprzętów u nas w wlkp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

1. A ja bym prosił o jakąś informację jakie mieliście spalanie przy jeździe w terenie. Nie chodzi mi o pałowanie na torze, tylko typową jazdę rekraacyjną enduro w trasę w lekki/średni teren,prędkość przelotowa 40-50km/h. Pytam bo w nieco ponad 2h wyjeździłem cały bak i mam wrażenie że to dużo jak na exc. Trochę strach się ruszyć gdzieś dalej na jakąś dłuższą wycieczkę bo kanister 5l na plecach to żaden problem ale to będzie z decydowanie za mało :/ Wygląda na to że na KX 125 mogłem przejechać 1-2h więcej przy baku mniejszym o 2l.

 

Jeżeli to nie jest normalne to co zrobić żeby było lepiej?

 

Podkreślam że wiem że kat a torze wyjeździ bak w 1h,tylko nie o taką jazdę mi chodzi ;)

 

2. Jeszcze jedno pytanie (być może ma to związek z pkt 1). Jak kończy się paliwo to wkręca się na maksymalne obroty dopóki nie wypali ostatniej kropli. Trwa to tak z 5 sekund ale jest to gaz do odcinki - również podczas jazdy, co jakiś czas temu mnie zaskoczyło bo jadę sobie spokojnie a nagle pyta i jadę na kole z maksymalnym gazem :P

 

Spotkałem się z teorią że to "normalne" ale jakoś nie chce mi się w to wierzyć bo to mój 4 motocykl (drugi 2t) i w żadnym czegoś takiego nie było.

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz ustawienia gaźnika, sprawdz stan membrany dolotowej, w jakim stanie jest silnik (ile najechane na tłoku?), wymień dysze, mi palił na dojechanym silniku i 15l/dzien a po remoncie nigdy nie skopciłem wiecej niz zbiornik, normalne ze gdy kończy się waha to obroty będą swirowac - zubaża sie mieszanka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tłoka to nie wiem ile ma, bo świeżo kupiony motocykl, ale wizualnie jest elegancki i biorąc pod uwagę inne przesłanki to nic nie wskazuje żeby nadawał się do wymiany...

 

Dzięki za rady, sprawdzę membrane, gaźnik i dyszę wymienię (osobiście celowałem właśnie w dyszę :P )

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ze gdy kończy się waha to obroty będą swirowac - zubaża sie mieszanka

 

tak ale wtedy masz obroty bez mocy , czyli bez obciążenia owszem będzie odcinka ale pod obciążeniem będzie wręcz jeszcze słabszy ( w crm wyglądało to tak jedzie nagle słabnie , słabnie , wciskasz sprzęgło łyyyyyyyyyyyyyyy 9 tys obr i zgasła , tak samo mam w tico, xr 600 jak kończy się paliwo wali w wydech i przerywa , jak wcisnę sprzęgło to jak w crm wysokie obroty i zdechła )

 

natomiast jak on przy braku paliwa dostaje potwornego kopa to nie jest normalne i wychodzi na chłopski rozum że jest za bogato wyregulowany no bo jak kończy mu się waha to mieszanka się zubaża i jest optymalna dla silnika i dostaje mocy -takie moje wróżenie z fusów.....

 

nigdy nie spotkałem się z pojazdem który jak kończy mu się paliwo to dostaje mocy pod obciążeniem ale może mało widziałem....obroty rosną ale jak pisałem bez obciążenia nie w trakcie jazdy....

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obrotów dostaje takich że nie da się go wyłączyć przyciskiem jak jest na luzie, jedyna rozsądna rzecz jaka mi przyszła do głowy to wbijam max bieg i go dusze ;) Ktoś jeszcze mi coś wspominał o zaworze iglicowym do regulacji?

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Obrotów dostaje takich że nie da się go wyłączyć przyciskiem jak jest na luzie,

 

jeżeli po odcięciu zapłonu silnik nie gaśnie ( zakładam że wyłącznik masz w 100% sprawny i faktycznie odcina iskrę ) to masz doczynienia z samozapłonem i to jest poważny problem.......

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie na bank samozapłon , to się może kiedyś skończyć strzałem z korby ( żaden silnik nie lubi maksymalnych obrotów na biegu jałowym czy to sport czy 2T )

 

ale jak to pokonać -nie pomogę :(

 

miałem ten problem w atc 250 -podczas jazdy potrafiła ,,zawiesić'' się na obrotach że zapitalała szatańsko szybko( no ciągła jakbyś trzymał gaz na maxa i miała przy tym moc hamulcem ją ciężko było zatrzymać ) mimo puszczenia gazu ( linka gazu sprawna , przepustnice opadała na 100%, ) potem jak wcisnąłeś sprzęgło miała maksymalne obroty , nie pomagało zdjęcie fajki ( nic to nie zmieniało dalej wyła na 9 tys obr ) , nie pomagało zdjęcie wężyka od paliwa z kranika ( pewnie po jakimś czasie by zgasła ale sytuacja była niebezpieczna trzebabyło szybko reagować , ani biegu zmienić ani nic a takie obroty na luzie jak pisałem grożą urwaniem korby ) pomogło zaparcie przednim kołem o mur i strzał ze sprzęgła :D 3 razy mi się to powtórzyło , z racji że miałem problemy z gaźnikiem ( nie mogłem ustawić wolnych obrotów w ogóle ) wstawiłem inny gaźnik i narazie jest spokój , odpukać :D

 

ale co twojemu dolega to przez internet nie pomogę w każdym razie jak zacznie ci wyć i zdejmiesz fajkę a on nie zgaśnie to na bank samozapłon ( pracuje bez iskry ) ......

 

generalnie ksiązkowo to przyczyną samozapłonów w silniku 2T są

-nagar w głowicy

-źle dobrana świeca

-przegrzany silnik

-złe paliwo

 

ale ja u mnie te wszystkie rzeczy wyeliminowałem i dalej ,,dziwne'' ataki szału nie ustały , pomogła dopiero wymiana gaźnika.....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o pojemność 200 to są do niej dostępne różnej grubości uszczelki pod cylinder. W manualu jest wyjaśnione jak się je dobiera, za cienka uszczelka może spowodować zbyt duży stopień sprężania i samoxaplon, mogę ci wysłać manualu jak będę miał dostęp do kompa.

Zanim zaczniesz przeciągać wymianę tłoka zadzwoń do aso z pytaniem o cenę cylindra, ja też popełniłem taki błąd, skończyło się na tuleji ale to już nie było to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...