Skocz do zawartości

Gorący Silnik zalany zimnym olejem


konriko99
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Siema mój brat ma Suzuki dr600 i jest debilem bo po ostrej jeździe zobaczył że jest już niewiele oleju i dolał do gorącego silnika zimny olej i pojechał dalej. Daleko nie ujechał. Teraz nawet nie ukopie kopnika. Co sie mogło zrobić zatarło tłoki ? drogi bedzie remont tego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie ten olej sprawdzał? Nie pamiętam jak jest w dr ale w podobnym xt miałem zbiornik oleju w ramie. Jeżeli tam nie było to znaczy że i w silniku sucho.Poza tym w sprzęcie z suchą miską sprawdza się na gorącym silniku chwilę po wyłączeniu. Dolewka zimnego oleju nie ma tu znaczenia, to nie płyn chłodniczy. Wg mnie to go zatarł. Jeżeli pytasz od czego zacząć i zastanawiasz się czy dasz radę to myślę że większość powie ci że tego nie zrobisz. Koszt remontu takiego singla to minimum 400 zeta robocizna plus części. Dasz 400 i ktoś ci zrobi remont. A na wykład z całej historii motoryzacji jak złożyć silnik nie masz co liczyć.

Edytowane przez ventura
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sie zatarl na amen to przykro mi ..ale lepiej sprzedaj to co zostalo na czesci ..remont zaczynasz od 2 - 3 tys ...jedyna nadzieje ze w uzywkach czesciach cos znajdziezsz taniej , ale jak wal stoi to glowica tym bardziej....a pewnie i tlok z cylindrem ..silnik prosty , ale podstawy mechaniki nmawet samochodowej musza byc ..ja rozkladalem silnik od KLR 650 , znajac budowe jedynie MZki ...a silnik rozlozylo sie duzo prosciej od Mztkowskiego.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym rozebrał górę i zobaczył jak to wygląda. Tłok 500zł, szlif cylindra 100zł + uszczelki olej i inne pierdoły - o ile wał jest w porządku. Większość napiszę, że powinno się silnik rozpołowić itd.. Ja w swojej KLR zaryzykowałem i po zatarciu(zaraz po kupnie) tak zrobiłem, nie było sensu go rozpoławiać, za duże koszty i nie byłem w stanie wtedy sam tego zrobić. Postawiłem wszystko na jedną kartę, przy okazji powymieniałem uszczelniacze pompy wody i zrobiłem głowicę. Moto od tamtej pory przelatało z 5-7k km i ciągle chodzi. Nie namawiam Cię do naprawy, bo po 1. to trzeba mieć pojęcie co i jak zrobić i mieć odpowiednie narzędzia. Ot opisałem jak to u mnie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ze w misce nie ma oleju, nie znaczy ze silnik jest suchy...jak by druga pompa padla to nie wypompuje olejku do miski , tak jak po zgaszeniu silnika nie ma oleju w misce ..a w silniku moze byc i to sporo..ALE TO NIE temat o suchej misce , nie mieszajmy koledze

 

 

konriko99 jakie masz doswiadczenie w naprawie silnikow spalinowych ? orientujesz sie co to rozrzad ?

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dr 600 nie ma suchej miski olejowej,caly olej ma w silniku,na 90% zatarł sie walek rozrzadu.

Panewka na wale sie nie zatarła bo ich tam nie ma :blink:.w tym moto prawie zawsze z braku oleju pierwszy pada wałek,ale wiadomo,ze tego sie nie dowie dopóki nie rozbierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...