Skocz do zawartości

Harley EVO pompa oleju - pomocy!!


Rekomendowane odpowiedzi

Fakt, o tym nie pomyślałem, akurat dzisiaj rozbierałem swój kranik podciśnieniowy - tam są dwa uszczelnienia: membrana z zaworkiem, która odcina paliwo i membrana "napędowa" na którą oddziałuje podciśnienie i sprężyna. Musiałyby być obie dziurawe....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jeszcze się nie zabralem, do tego ze zdenereowania, Ale ten silnik przejechał z 400 km, tłoki,pierścienie, cylindry były w znakomitym stanie. o przeszczepie nie ma mowy, gdyż jest tosilnik z dolna odmą i ma góre także z silnika z dolna odma. No i z tym przelewem troszkę moglem namieszać bo podpiolem go do góry zbiornika paliwa :( A nie kuma z tym wężykiem do podciśnienia? U mnie w gaźniku nie ma zadnego wężyka podciśnienia. Do kolektora ssącego "portek" mam podpięty przewod od czujnika podciśnienia. W gaźniku S&S ty który mam tego nie ma.



Poziom oleju się nie zmienił, gdyż szybko to zauważyłem i tylko odma zaczęło się wywalać wiec przy odcięty paliwie wypompowałem mieszanke oleju z paliwem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kranik paliwa jest nowy i działa poprawnie. A położenia ma standardowe OFF,ON, Rezerwa.



dokładnie taki mam



Nie wiem czy to miało wpływ, ale zmieniłem przewod paliwa, bo wcześniej mialem zawinięty ponad głowice pod zbiornikiem i dolnym położeniem kranika (miałem za dużą rezerwę) i zmieniłem bezpośrednio w doł miedzy cylindrami.

post-74315-0-58406000-1396246917.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, czyli kranik standard, a VOES napędzany bezpośrednio z portek.

 

Skoro przelew z gaźnika miałeś puszczony do góry do zbiornika, to przyczyną całej akcji była cofka paliwa spowodowana brakiem możliwości odpowietrzenia/przelewu gaźnika i brakiem możliwości odpowietrzenia zbiornika. Jak silnik nabrał temperatury to podgrzał paliwo w zbiorniku i ciśnienie oparów zaczęło wtłaczać paliwo do gaźnika, stąd paliwo w filtrze powietrza. Jak się zalał paliwem to zdechł, stąd przy próbach odpalania paliwo w wydechu.

 

Przelew z gaźnika musi być poprowadzony wężykiem z gaźnika na dół pod motocykl, przelew jest grawitacyjny. Przelew ze zbiornika (z obu połówek jak masz dzielony) tak samo musi być poprowadzony pod motocykl. Doradzam to zrobić właśnie w ten sposób, w USA jest sporo sprzętów po pożarze w okolicach gaźnika jak paliwo z przelewu poszło na rozgrzany silnik...

 

Jeśli z odmy poszedł olej z paliwem, to i tak musisz wymienić olej, ale wpierw sprawdź, czy śmierdzi paliwem ze zbiornika oleju, może tylko nakapało na filterek odmy z filtra powietrza.

 

Jeśli tłoki i pierścienie są ok, a jest benzyna w oleju, to mógł szlag trafić uszczelniacze zaworów w czapkach. W takim wypadku i tak profilaktycznie zrobiłbym leak test i wymienił uszczelniacze zaworów. Oczywiście wymiana oleju i filtra oleju bezdyskusyjna.

 

Długość przewodu paliwa nie miała na to wpływu, jedyny problem mógł być taki, że jeśli góra pętelki była powyżej minimalnego stanu paliwa, to paliwo nie dochodziłoby do gaźnika.

Edytowane przez wallygatorr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za wyczerpujaca odpowiedz, Teraz tez tak mysle ze była cofka przez ten przewod, bo umyłem moto i postawiłem go na sloncu by wysechł i po ok 3 godzinach go odpalałem, (wiec na pewno w zbiornik mi się nagrzał i poszlo ciśnienienie w gaznik.) a co do szprawdzenia to myślisz ze warto zmieniac uszczelniacze skoro to zrobiłem w zeszym roku jak go skladalem i przejechałem na nim 400 km.

 

A jeszcze jedno pytanko,(pisałem to już wcześniej ale nikt nie doradzil) nie wkrecal mi się w obroty jak był pod obciążeniem, na luzie wkreca się dobrze. czego to może być wina? swiece nowe, może padnienty być czujnik podciśnienia? jak powoli odkręcam gaz w czasie jazdy to dochodzi i do obrotow , ale jak gwałtownie to zrobie to prycha, kicha...



aha , a jak się robi Leak test?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli benzyna dostała się do oleju, to uszczelniacze zaworów i tak się niedługo odezwą - benzyna ma na gumę tam zastosowaną negatywny wpływ (jeśli poszła tamtędy benzyna do oleju). Wszystko zależy, czy masz benzynę w oleju i ile jej - chociaż jeśli poziom oleju nie wzrósł, to inne uszczelnienia gumowe nie powinny dostać "po d...ie".

 

Co do obrotów, to może być VOES, może być zapłon, może być mieszanka... Ciężko zdalnie zdiagnozować, jak ustawiałeś gaźnik?

 

Leak test - ustawiasz tłok w pozycji, żeby zawory były zamknięte, nabijasz ciśnienie powietrzem przez adapter wkręcony w otwór świecy i patrzysz, czy ciśnienie spada. Jeśli nie - jest OK. Jeśli tak, to sprawdzasz, czy syczy przez gaźnik (nieszczelny zawór ssący), czy przez wydech (nieszczelny wydechowy). Jeśli tam jest OK. to odkręcasz korek do ustawiania zapłonu (pod cylindrami od strony sprzęgła) - jeśli tam leci to pierścienie. No chyba że leci spod głowicy - to uszczelka pod głowicą....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli poszlo paliwo do silnika to bylo go b.niewiele jesli poziom nie wzrosl.

Jesli uszczelniacze prowadnic zrobione sa z Vitonu to paliwo nic im nie zrobi.

Tak ze bym sie tym nie przejmowal tylko wymienil olej.

 

Nie wchodzenie na obroty pod obciazeniem moze sie wiazac z roznymi sprawami,

Sprawdzales cisnienie w cylindrach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No z gaźnikiem to dużo nie robilem, bo wstawiłem go z panheada który dobrze chodzil, no regulowałem tylko dawka paliwa, zakrecilem do końca srube a potem odkrecilem 3 pelne obroty, bo tak slszalem ze się robi.

 

a jak sprawdzić VOES czy jest ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VOES sprawdzasz prosto - miernik na pomiar oporu i robisz ustami podciśnienie - w ten sposób sprawdzisz, czy w ogóle działa. Niestety w ten sposób nie sprawdzisz wartości podciśnienia, przy jakiej przełącza - tutaj potrzebna by była pompka podciśnienia i wakuometr.

 

Jaki dokładnie masz ten gaźnik ? Ze strony S&S możesz ściągnąć instrukcję, da Ci to podstawy trochę lepsze niż "słyszałem"... Nie bawiłem się S&S-ami, gaźnik fajnie działa tylko jest trudny do ustawienia, jak chcesz go dobrze ustawić to najlepiej z magikiem od gaźników na analizatorze. Keihin jest o niebo łatwiejszy do ustawienia.

 

Jaki masz tam zapłon? Stockowy, czy też jakiś akcesoryjny? Ostatnio uleczyłem FLSTC na EVO z Cranem Hi4 po prostu przywracając mu ustawienia fabryczne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

próbowałem robic Leak test, ale i chyba cos nie tak mi idzie, jake ciśnienie podac? bo pewnie za duże daje i mi tłok pod ciśnieniem idzie w dół, ile dac bar? na biegu to robic? czy to ma być takie delikatne ciśnienie?

 

kranik sprawdziłem - troszkę cieknie przy zamkniętym (shit ten aftermarket), a w gaźniku zaworek pływaka trzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...