Shadow878 Opublikowano 25 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2013 Witam, Rozglądnąłem się troszkę po tematach, niestety nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie:Mam w planach zarejestrować moje Kawasaki KMX jako pojazd zabytkowy. Jak wiadomo wszystkim zagłebionym w temacie, moto musi spełniać kilka warunków. Na stronie użytkowników weteranów oraz stowarzyszenia rzeczoznawców z Poznania znalazłem następujace punkty:"- posiadać co najmniej 25 lat,- powinny posiadać min 75% zachowanych części oryginalnych ( w tym główne podzespoły),- samochody mające mniej niż 25 lat o ile są egzemplarzem unikatowym z racji wyjątkowych rozwiązań konstrukcyjnych i jednostkowej produkcji charakteryzujące się przynajmniej jedną z niżej wymienionych cech"Dodatkowo kolega z innej strony podaje mi jeszcze jeden warunek a mianowicie "koniec produkcji danego modelu co najmniej 15 lat wstecz" Jak to jest? Co konkretnie musi zostać spełnione?Dodam, że mój youngtimer jest z 1987r. (25 lat spełnione), produkcja zakończyła się w 2003r. (niestety wymóg o końcu produkcji 15 lat wstecz niespełniony), a jego kompletność na moje oko jest bliska 90-100% - wszystkie plastiki oryginalne, malowanie i naklejki zgodne z rocznikowym modelem, części mechaniczne oryginalne, jedyne zmiany to wymiana/regeneracja części silnikowych + nowsze opony. Pozdrawiam, Shadow878 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hashman Opublikowano 26 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2013 Z tego co się orientuje użytkownik granat posiada znaczną wiedzę w tym temacie. Odezwij się do niego na PW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shadow878 Opublikowano 26 Grudnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2013 Ok, dziękuję za podpowiedź, w sumie na początku stycznia wybiorę się do do delegatury Urzędu Ochrony Zabytków podpytać się co i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 26 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2013 pytanie - po co? Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p3kin Opublikowano 27 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2013 może chce zaoszczędzić na ubezpieczeniu i przeglądach. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saladin Opublikowano 28 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2013 Ale to podobno pozorna oszczędność. Przegląd i tak trzeba zrobić, a ubezpieczenie na kilka miesięcy,jak slyszalem,jest droższe niż to całoroczne. Ponadto sprzedaż już nie jest taka prosta. Ale to co napisałem to"podobno".:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cycoh Opublikowano 31 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2013 w sumie ja też myślałem nad tym by zarejestrować swojego GS 400 z 1979 r jako zabytek, ale odpuściłem.powód... koszta, niby nie robisz przeglądówniby nie musisz płacić OCkoszt zmiany pojazdu na zabytkowy w moim przypadku wyniósł by ok 1200pln.ok 700pln rzeczoznawca, reszta to sprawy formalne i przerejestrowanie pojazdu. OC jednorazowe lub inne krótkookresowe wyniosło by 100pln :) przy czy obecnie za rok w PZU płacę 89pln :) przegląd to coś ok 70pln. mając zabytek musisz o niego dbać i tak naprawdę pojazd niby jest Twój ale nie jest Twój :) bo ktoś miły Cię może pod.....ć , że stoi motocykl z np zbitą lampą i już Cię mogą posądzić o niszczenie zabytku :) nie sprzedaż takiego pojazdu za granicę bez zgody konserwatora zabytków... moim zdaniem warto jedynie w przypadku motocykla który stoi na jakiejś wystawie i jest tylko odpalany raz na jakiś czas... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość starydziad Opublikowano 1 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2014 Żartujesz chyba że ten terenowy badziew chcesz rejestrować jako zabytek :blink: .Chciałem coś sensownego napisać, ale jak zobaczyłem ten model to mi tchu zabrakło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MatiMajka Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Z tego co kojarzę to wielu znajomych odpuszczało rejestrację starych samochodów na zabytkowe - część to typowe oldtimery, a część to jeszcze youngtimery. A odpuścili przez koszty i biurokrację, jakie się z tym wiążą. Jeżeli podobnie jest z motocyklami to raczej nic przyjemnego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 2 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2014 Żartujesz chyba że ten terenowy badziew chcesz rejestrować jako zabytek :blink: .Chciałem coś sensownego napisać, ale jak zobaczyłem ten model to mi tchu zabrakło. a może dla niego badziewiem jest Twój sporciak? - Łysy - co Ty byś mógł z sensem napisać!? Kiedy się w końcu ogarniesz? Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość starydziad Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 a może dla niego badziewiem jest Twój sporciak? - Łysy - co Ty byś mógł z sensem napisać!? Kiedy się w końcu ogarniesz?No nie Konradf1 zacna maszyna, była by ogromna strata dla ducha motoryzacji gdyby ją ktoś nie uratował dla potomnych :banghead: . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadeo Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Łysy - człowiek godny decydowania o tym, który motocykl warto ocalić, a który nie! Jak napisał Konradf1 - ogarnij się chłopie. Myślałem, że po powrocie na forum wyciągnąłeś jakieś wnioski, ale myliłem się. Autora tematu przepraszam za off top, ale nie mogłem się powstrzymać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 była by ogromna strata dla ducha motoryzacji gdyby ją ktoś nie uratował dla potomnych A jaka byłaby strata jeśli zutylizować by twojego sporciaka który został zapewne wyprodukowany w większej ilości sztuk co kmx- podpowiadam żadna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość starydziad Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Łysy - człowiek godny decydowania o tym, który motocykl warto ocalić, a który nie! Jak napisał Konradf1 - ogarnij się chłopie. Myślałem, że po powrocie na forum wyciągnąłeś jakieś wnioski, ale myliłem się. Autora tematu przepraszam za off top, ale nie mogłem się powstrzymać. :clap: A jaka byłaby strata jeśli zutylizować by twojego sporciaka który został zapewne wyprodukowany w większej ilości sztuk co kmx- podpowiadam żadna. :notworthy: ps. sam autor tego pomysłu chyba zrozumiał że to nie najlepszy pomysł :dry: . pytanie - po co?amnezja :dry: . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 ?? Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.