Skocz do zawartości

Weteran - wizyta rzeczoznawcy a motocykl


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Rozglądnąłem się troszkę po tematach, niestety nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie:

Mam w planach zarejestrować moje Kawasaki KMX jako pojazd zabytkowy. Jak wiadomo wszystkim zagłebionym w temacie, moto musi spełniać kilka warunków. Na stronie użytkowników weteranów oraz stowarzyszenia rzeczoznawców z Poznania znalazłem następujace punkty:
"- posiadać co najmniej 25 lat,
- powinny posiadać min 75% zachowanych części oryginalnych ( w tym główne podzespoły),
- samochody mające mniej niż 25 lat o ile są egzemplarzem unikatowym z racji wyjątkowych rozwiązań
konstrukcyjnych i jednostkowej produkcji charakteryzujące się przynajmniej jedną z niżej wymienionych cech"

Dodatkowo kolega z innej strony podaje mi jeszcze jeden warunek a mianowicie "koniec produkcji danego modelu co najmniej 15 lat wstecz"

Jak to jest? Co konkretnie musi zostać spełnione?

Dodam, że mój youngtimer jest z 1987r. (25 lat spełnione), produkcja zakończyła się w 2003r. (niestety wymóg o końcu produkcji 15 lat wstecz niespełniony), a jego kompletność na moje oko jest bliska 90-100% - wszystkie plastiki oryginalne, malowanie i naklejki zgodne z rocznikowym modelem, części mechaniczne oryginalne, jedyne zmiany to wymiana/regeneracja części silnikowych + nowsze opony.

 

Pozdrawiam, Shadow878

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie ja też myślałem nad tym by zarejestrować swojego GS 400 z 1979 r jako zabytek, ale odpuściłem.

powód... koszta,

 

niby nie robisz przeglądów

niby nie musisz płacić OC

koszt zmiany pojazdu na zabytkowy w moim przypadku wyniósł by ok 1200pln.

ok 700pln rzeczoznawca, reszta to sprawy formalne i przerejestrowanie pojazdu.

 

OC jednorazowe lub inne krótkookresowe wyniosło by 100pln :) przy czy obecnie za rok w PZU płacę 89pln :)

 

przegląd to coś ok 70pln.

 

mając zabytek musisz o niego dbać i tak naprawdę pojazd niby jest Twój ale nie jest Twój :) bo ktoś miły Cię może pod.....ć , że stoi motocykl z np zbitą lampą i już Cię mogą posądzić o niszczenie zabytku :)

 

nie sprzedaż takiego pojazdu za granicę bez zgody konserwatora zabytków...

 

moim zdaniem warto jedynie w przypadku motocykla który stoi na jakiejś wystawie i jest tylko odpalany raz na jakiś czas...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co kojarzę to wielu znajomych odpuszczało rejestrację starych samochodów na zabytkowe - część to typowe oldtimery, a część to jeszcze youngtimery. A odpuścili przez koszty i biurokrację, jakie się z tym wiążą. Jeżeli podobnie jest z motocyklami to raczej nic przyjemnego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żartujesz chyba że ten terenowy badziew chcesz rejestrować jako zabytek :blink: .

Chciałem coś sensownego napisać, ale jak zobaczyłem ten model to mi tchu zabrakło.

a może dla niego badziewiem jest Twój sporciak? - Łysy - co Ty byś mógł z sensem napisać!? Kiedy się w końcu ogarniesz?

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość starydziad

a może dla niego badziewiem jest Twój sporciak? - Łysy - co Ty byś mógł z sensem napisać!? Kiedy się w końcu ogarniesz?

No nie Konradf1 zacna maszyna, była by ogromna strata dla ducha motoryzacji gdyby ją ktoś nie uratował dla potomnych :banghead: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łysy - człowiek godny decydowania o tym, który motocykl warto ocalić, a który nie!

 

Jak napisał Konradf1 - ogarnij się chłopie. Myślałem, że po powrocie na forum wyciągnąłeś jakieś wnioski, ale myliłem się.

 

Autora tematu przepraszam za off top, ale nie mogłem się powstrzymać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

była by ogromna strata dla ducha motoryzacji gdyby ją ktoś nie uratował dla potomnych

 

 

A jaka byłaby strata jeśli zutylizować by twojego sporciaka który został zapewne wyprodukowany w większej ilości sztuk co kmx- podpowiadam żadna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość starydziad

Łysy - człowiek godny decydowania o tym, który motocykl warto ocalić, a który nie!

 

Jak napisał Konradf1 - ogarnij się chłopie. Myślałem, że po powrocie na forum wyciągnąłeś jakieś wnioski, ale myliłem się.

 

Autora tematu przepraszam za off top, ale nie mogłem się powstrzymać.

:clap:

 

 

 

A jaka byłaby strata jeśli zutylizować by twojego sporciaka który został zapewne wyprodukowany w większej ilości sztuk co kmx- podpowiadam żadna.

:notworthy:

 

ps. sam autor tego pomysłu chyba zrozumiał że to nie najlepszy pomysł :dry: .

 

pytanie - po co?

amnezja :dry: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...