Skocz do zawartości

gaznik z motocykla w 126p


Rekomendowane odpowiedzi

michoa

4x190 na cytrynach ;)

 

Na temat, tak, to jest połówka od xl600, ale co do dużej i małej gardzieli to nie wiem o co chodzi bo obie są takiej samej średnicy :D dręczy mnie jedynie to że wywala zupe bokiem i nie za bardzo wiem co z tym zrobić i nie wiem czy pomoże gdy te przewody podłączę do powrotu lub odprowadzę gdzieś zupełnie do innego zbiorniczka żeby nie lało się po silniku tylko do jakiegoś zbiorniczka tak jak bozia przykazała.

 

Adam M.

fakt, nie zaglądałem na niego nigdy ale wątpię że to przez niego bo nie leje bezpośrednio z przelewu komory pływaka. ale dzięki sprawdzę ;) co do konstrukcji to nie martw się, nie robię tego jak laik i robię to wszystko na w pełni zakutym silniku, do tego buda jest wzmocniona i mam zamontowane o wiele lepsze hamulce ;) Kaszel wygląda niepozornie i seryjnie ale zajrzeć tu i tam jest wiele zmian i wzmocnień ;) i w porównaniu z serią to serio jest diablisko :D

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

pomoże gdy te przewody podłączę do powrotu

 

no ja bym tak zrobił i zobaczył co się dzieje

 

 

Straszny szatan z tego silnika nigdy nie bedzie

 

będzie będzie :D głowica 2mm w dół , zamach 0.5-1kg kg mniej , koło pasowe dynama na 1:1 ( nie będzie ładować na wolnych ale opory alternatora i dmuchawy nie będą zabierać mocy i będzie lepiej chłodzony na wysokich obrotach ) breda albo michael , wałki świątka , aluminiowe gary 700, przerwa 0.1 ( na 0.5 słabo się kręci , dobry aparat z krzywką bez luzów i schodzimy do 0.1-0.2 ) albo nanoplex bez odcięcia ( bo takto koło 5500 m odcięcie ) i do tego motocyklowy gaźnik i to naprwdę zaczyna zapie**alać i niesamowicie kręci się na obroty tylko taki silnik jest drogi bardzo w budowie i w dobie silnika od punto ze szrotu za 400 zł po prostu się nie opłaca chyba że dla frajdy budowania i satysfakcji budowania czegoś ciekawego

 

 

ale co do dużej i małej gardzieli to nie wiem o co chodzi bo obie są takiej samej średnicy :D

 

sory ja się pierdolłem biję się w pierś , myślałem o xl opisałem gaźnik od xt :D w xt jedna jest mniejsza tak wygląda

http://www.teikei.co.jp/y26pv.gif

i w xt ten duży gaźnik jest niesamodzielny

 

natomiast z XL nie prułem o takim mówimy ?

http://www.akcent.pl/cz/xl600/dxl600_gaz1.jpg

 

wiem że jak jedną sie odepnie żeby się nie otwierała i była zamknięta to moto jest bardzo słabe ale jeździ i bardzo mło pali

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michoa

zgadza się, druga opcja ;)

co do mniejszego spalania to przy spokojnej jeździe kaszel faktycznie mi pali 4,5 - 5l / 100km co na seryjnym nawet 7-8 lubił sobie łyknąć :D

Na koszty ile mnie już R2 wyszło nie patrzę :) tak, może i dla własnej frajdy to robię :D ale też satysfakcji i te mody co je przedstawiłeś to mam wszystko prócz rozwiertu na 700ccm i stoczonego koła bo okolice Krakowa są górzyste, a stoczony zamach nie toleruje górek ;/ ale za to mam większe zawory, porting kanałów dolotowych, polerkę wydechu, denka tłoka i komory spalania :lalag: oczywiście układ korbowo-tłokowy jest wyważony i wzmocniony ;) na hamowni mi wypluł 45HP i na bisowskiej skrzyni robi setke w 14 sekund :D na seryjnej szybciej się zbierał ale przy wyższej prędkości go musiałem bardziej piłować żeby te pake na szafie trzymać ;) wiem, uznacie że zwariowałem ale w przyszłości mam w planie podobny silnik zbudować ale go uturbić albo 900 z CC z 4 gaźnikami :D ale to już grubszej kabzy trzeba :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

a stoczony zamach nie toleruje górek ;/

 

stoczony zamach generalnie nie toleruje normalnej jazdy bo auto bardzo traci z dołu , szybciej się kręci i wyżej ale jest bardzo słaby z dołu , dlatego zamach toczą tylko ludzie pod kjs albo pod buggy gdzie non stop mu ładujesz w pizdę i trzymasz na obrotach w normalnej jeździe stoczony zamach to ogrone spalanie i wkurwiająca jazda bo ciągle trzeba kręcić żeby coś jechał ....

 

zresztą wystarczy posłuchać jak chodzi kjs na wolnych , on ma z 1500 obr na jałowym bo niżej by zgasnął :D

 

 

na hamowni mi wypluł 45HP i na bisowskiej skrzyni robi setke w 14 sekund :D

 

przy ilu obrotach masz 45HP ? Ja w buggy planuje głowicę , gaźnik i bredę więcej szkoda mi kasy , a autko zostawię raczej serię bo nie mam kasy :D

 

 

co do mniejszego spalania to przy spokojnej jeździe kaszel faktycznie mi pali 4,5 - 5l / 100km

 

mnie seria już zeszła do 5.5 ale to musi być naprawdę spokojna jazda 70km/h i dłuższa trasa, średnio pali 6-6.5 , co do bagażu to ja ( 100kg ) plus silnik ze skrzynią od kaszla ( też koło 100kg pewnie silnik wży 67 kg podobno ) więc pewnie jkbym jechał sam byłoby jeszcze mniej ( to auto jest na to bardzo czułe ze względu na bardzo małą moc , + 1 pasażer to często +1litr/100km więcej )

Edytowane przez michoa

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz go rozkręciłem do 8987rpm, ale to raz i ostatni bo brzęczał jak F1 :D i aż strach że coś się rozleci :D po tym spaliły się diody w alternatorze, wiatrak wypluł łopatki i zapalił się olej w skrzyni biegów :banghead: najwyższą moc ma dokładnie przy 3650rpm, jak dla mnie idealnie i ciekawe co się będzie działo jak mu wałek z segmentu W wsadzę ;) póki co jest Świątek 385 a zastanawiam się nad 706 lub 555, lub się zgadam z jakimś inżynierem by coś nowego pomierzyć ;)

Co do lejącej się wachy.. złączyłem wszystkie króćce i podpiąłem do przelewu... nie chciał odpalić na czymś takim, nie mam pojęcia czemu :mad: am nie ma przypadkiem jakiejś historii typu dostarczenie powietrza do komory pływaka ? może i bzdury gadam bo się nie znam na tyle na tych gaźnikach jeszcze :D

I co to jest ?
https://zapodaj.net/5f74cb358b8b9.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

po tym spaliły się diody w alternatorze, wiatrak wypluł łopatki

 

teraz wiesz czemu przełożenie paska się robi n 1:1 :D

 

 

zawór air cutoff ale do czeo to służy to nie wiem :D

tu jest coś po angielsku

http://www.thumpertalk.com/topic/1011757-what-does-the-air-cutoff-valve-do/

 

 

najwyższą moc ma dokładnie przy 3650rpm

 

powaga tak nisko ma 45KM ? to seria mo 24KM przy ponad 4000 jak dobrze pmiętam

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aircut valve ma za zadanie likwidowac strzaly w tlumik przy odjeciu gazu, wzbogacajac mieszanke ( a wlasciwie zamykajac dodatkowy przeplyw powietrza ) do ukladu wolnych obrotow przy kazdym odjeciu gazu. Pomaga to spalic ten ladunek mieszanki w silniku zamiast przepchniecia go i dopalenia w tlumiku motocykla.

Oczywiscie dzieje sie tak dlatego ze ustawienia i dysze wolnych obrotow tego gaznika sa super ubogie.

Dlatego masz rowniez oszczednosci spalania na tym gazniku w porownaniu do gaznika fabrycznego, tyle ze nie jestem pewien jak dlugo wytrzymaja to zawory wydechowe. Jakie zawory masz tam wlozone ?

I co to znaczy ze silnik jest "zakuty" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powaga tak nisko ma 45KM ? to seria mo 24KM przy ponad 4000 jak dobrze pmiętam

Też jestem lekko zdziwiony, bo to wychodzi około 90Nm, czyli moment jak na litrowy piec a nie 650 :D.

 

Nie da się przenieść ten moment z 1k wyżej ? myślę że by troszkę koni przybyło :D:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IZO

Da się, pewnie, mianowicie przefazowując wałek rozrządu zgodnie ze wskazówkami zegara, ale to jest pierniczenia się i obliczeń.. do tego konfiguracja zapłonu i dysz w gaźniku, mieszanka, luz na zaworach, świece... Zapłon mam nadal na analogowym aparacie :D ma tylko zblokowany przyspieszacz zapłonu i przerwa na platynkach wynosi coś około 0.15mm (0.5 seria) i to ma cholerny wpływ na to do ilu się kręci ;) czym większa przerwa, tym niższe obroty bo po prostu przerywacz nie wyrabia ;) to jest ustawiania na 2 miechy metodą prób i błędów.. ma 80Nm, on nie ma latać jak odrzutowiec tylko mi codziennie służyć :D toczydełko z pazurem, zarazem oczko w głowie ;)

Adam M.

AHAAA to dlatego nawet na przelocie przy schodzeniu z obrotów nawet nie pyknie z wydechu :D na zgrzebanym seryjnym gaźniku to on metrowe marchewy sadził :D nawet raz z puszki wydechu zrobił różyczkę na pewnym zlocie, właśnie podczas wjazdu na parking podziemny na przywitanie organizatorom chciałem siepnąć :D na parkingu włączył się alarm i niektórzy wyszli sztywni jak kołki :laugh: nie jest to zdrowe dla silnika, nie polecam tego robić ;) co do wieku gaźnika to nie mam pojęcia... ale na pewno lata 80-e

 

Co się stanie jak wyjmę tego Air cut'a ? będzie normalnie pracować ?

 

Zawory ssące i wydechowe, jak i gniazda zaworów są utwardzane i pochodzą z CC 700

zakuty = utwardzony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

;) czym większa przerwa, tym niższe obroty bo po prostu przerywacz nie wyrabia ;) to jest ustawiania na 2 miechy metodą prób i błędów.. ma 80Nm, on nie ma latać jak odrzutowiec tylko mi codziennie służyć :D toczydełko z pazurem, zarazem oczko w głowie ;)

 

najlepszą reakcje ma na nanoplexie tylko musisz zdobyć nanoplex bez odcięcia , poszukaj były 3 kolory modułu , 2 miły odcięcią jeden niżej drugi wyżej , trzeci nie miał.....

 

 

Co się stanie jak wyjmę tego Air cut'a ? będzie normalnie pracować ?

 

pewno otworzysz kolejny tłumik :D

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

michoa

tego nie otworzę zbyt szybko :D sam go robiłem i to praktycznie przelot ;)

Co do nanoplexów to są 4 typy ;) czerwony jest bez odcinki ale jego statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu wynosi 10* co się ma nijak do splanowanej głowicy ;/ a tam nie ma zbyt dużej możliwości regulacji bo najlepszy kąt przy mojej konfiguracji to 3* co dopiero mogę uzyskać przy szarym i kole pasowym od niebieskiego :D ale w sumie planowałem już założenie nano, tylko z doświadczenia wiem że lubią posłuszeństwa odmawiać i mnie to trochę zniechęca ;/

Najlepszy by był do tego wszystkiego układ katalityczny z sondą lambda i mapsensorem, wtedy bym miał automatyczną kontrolę mapy zapłonu, ale niestety dorwać taki zestaw nowy, bądź w dobrym stanie i kompletny graniczy z cudem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Air cut nie wyjmujesz tylko blokujesz mu doplyw powietrza korkiem - membrana musi zostac.

Zamiast cudowac z mapa zaplonu do takiego prostego silniczka wystarczy zwykly, stary, analogowy Boyer - tylko po to zeby nie pieprzyc sie z ciagla regulacja aparatu zaplonowego. Mysle ze uzywanego mozna kupic za grosze.

Dokladnie taki jak do mojej BSA., bo tam pojemnosc identyko ( 650 ) a tloki chodza rowniez razem z zaplonem raz na jednym, raz na drugim cylindrze.

Do tego cewka podwojna i chula.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co do nanoplexów to są 4 typy ;) czerwony jest bez odcinki ale jego statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu wynosi 10* co się ma nijak do splanowanej głowicy ;/ a tam nie ma zbyt dużej możliwości regulacji bo najlepszy kąt przy mojej konfiguracji to 3* co dopiero mogę uzyskać przy szarym i kole pasowym od niebieskiego :D ale w sumie planowałem już założenie nano, tylko z doświadczenia wiem że lubią posłuszeństwa odmawiać i mnie to trochę zniechęca ;/

 

 

można zbudować tyrystorowy albo tranzystorowy moduł zapłonowy wykorzystujący przerywacz -zyskasz tym tyle że przez przerywacz nie płynie żden prąd , niepotrzebny jest kondensator przy nim więc nie z**bie się , pozatym sam przerywacz prawie się nie zużywa , przede wszystkim nie wypala się i taki moduł jest szybszy przy wysokich obrotach a jak ulegnie awari przepinasz się na przerywacz i wracasz do domu ....

 

kiedyś takie moduły produkowała unitra , dziś pewno trzebaby samemu polutować

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...