Skocz do zawartości

Adam M.

Super-Moderatorzy
  • Postów

    16437
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    60

Ostatnia wygrana Adam M. w dniu 8 Marca

Użytkownicy przyznają Adam M. punkty reputacji!

3 obserwujących

O Adam M.

  • Urodziny 08/02/1949

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lubię
    motocykle, jazda, obsluga, mechanika
  • Skąd
    Kanada

Osobiste

  • Motocykl
    Triumph T150V, BMW K75S.
  • Płeć
    Mężczyzna

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://

Ostatnie wizyty

19850 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Adam M.

MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków (46/46)

156

Reputacja

  1. Tak jak juz chyba gdzies pisalem kupilem sobie Honde, jak w tytule. Niestety zdaje sie ze czas plynie coraz szybciej a razem z nim zmieniaja sie moje mozliwosci, a wlasciwie zmniejszaja. W zimie stanalem przed problemem co dalej z moja jazda na motocyklu, jako ze ostatni sezon udowodnil mi ze cos sie musi zmienic. Jakkolwiek moj najwiekszy problem - gwaltownie slabnacy wzrok zostal pomyslnie zlikwidowany przez usuniecie zacmy z obu oczu, to dalej pozostaly 2 inne - moj coraz wiekszy wysilek fizyczny zwiazany z jazda na moich staruszkach ( wrazenie obicia kijem bejsbolowym po jezdzie 120 - 140 km na Triumph'ie jak rowniez niewygodna pozycja na BMW ze zbyt duzym ugieciem kolan i wyciagnieciu sie do krotkiej i dosc prostej kierownicy powodujaca bol lewego biodra ) oraz absolutna odmowa lewej dloni w obslugiwaniu sprzegla w obu motocyklach. Z drugiej strony nie moge specjalnie narzekac, bo zona sprobowala i nie mogla wcisnac sprzegla w zadnym z nich a ja jezdzilem na nich przez dobrych kilka lat. Rada w rade, zdecydowalismy z zona ze powinienem kupic cos na czym bede mogl pojezdzic jeszcze przez pare lat we wzglednej wygodzie i nie bedac zagrozeniem dla innych. Myslalem powaznie zarowno o Hondzie z automatem ( NX750DCI ) jak nowym Triumph 400 czy Kawie Versys 300, ale doszedlem do wniosku ze nie interesuje nas silnik wyjacy na 8 - 10 tys obr przy wyzszych szybkosciach, czy niewiadoma jakosc produktow indyjskiej fmy Bajaj. Od wiekszej Hondy odstraszyl mnie jej ciezar - 220 kg, choc moze nie mialem racji bo akurat silnik i zbiornik paliwa jest tam umieszczony dosc nisko. No ale ta Honda przestala byc sprzedawana w moim Ontario i nie mialem nawet jak jej sprawdzic. Jedyne co bylo w miare dostepne to kilka egzemplarzy Hondy CB500X z kilku rocznikow, gdzie najlepiej wygladal 2022 z lepszym zawieszeniem z przodu i lepszym hamulcem od poprzednich modeli. No i to kupilismy w pieknym stanie i z 13 tys km przejechanych. Pierwszy ( prawie ) nowy motocykl w moim zyciu. Zawsze uwazalem ze kupowanie nowych motocykli to czyste wyrzucanie pieniedzy przez okno wiec to nie wchodzilo w gre. Kupilismy nawet nie jezdzac tylko sie "przysiadajac" pojedynczo i we dwojke, a po pierwszej jezdzie przypomnialo mi sie dlaczego tak nie lubilem twinow Hondy z praca silnika co 180 stopni i dlaczego tak lubie stare brytyjskie twiny. Silnik zupelnie bez jaj, czyli malutki moment przy niskich i srednich obrotach, motocykl sie kula w bardzo cywilizowany sposob, dopiero otwarcie przepustnicy do polowy zmienia miarowe cykanie w jakis sensowniejszy dzwiek i daje jakis efekt. Ponad 50 letnia BSA rusza z miejsca z 2 x wiekszym wigorem niz ta Honda, ale - przeplywam nad wiekszoscia dziur nawet ich nie zauwazajac, silnik do setki pali 3.5l paliwa na 100 km, w zakretach nigdy tak nisko nie schodzilem a przedni hamulec przy lekkim nacisnieciu stawia moto na przednim kole. No i sprzeglo - tak zwane slipper clutch wciskam doslownie jednym palcem, a po dluzszej jezdzie w korku dlon znowu odpoczela w 10 min i byla w pelni gotowa do dalszej pracy. Czyli typowy motocykl dla dziadersa: Mam teraz pelen garaz motocykli, z ktorych 2 na B musze sprzedac, a Triumph zostaje do grzebania w dlugie zimowe wieczory.
  2. Jaki model CB500, jako model gs500 o jakie roczniki chodzi? B. malo prawdopodobne i dlaczego nie kupisz wlasciwego kolektora od CB???
  3. Sa jeszcze 3 myki w tych gaznikach, ktore moga dostarczac klopotu z kiepskim dzialaniem jednego z cylindrow na wolnych i wyzej, ktore sobie przypomnialem. Zacinanie sie czy przelewania zaworka paliwowego. W przypadku zacinania sie jest powazny problem z odpaleniem calego silnika, ja stosowalem uderzenie trzonkiem mlotka w gazniki zeby zaworek uruchomic. Przelewanie skutkuje zla praca cylindra na wolnych i nisko srednich obrotach, bo cylinder nie przepala mieszanki o zbyt bogatym skladzie. Na wyzszych obrotach probem znika bo mieszanka jest przepalana - to moznaby sprawdzic przez obraz cieplny silnika na wysokich obrotach. Nasteny problem to rurka paliwowa w komorze plywakowej dostarczajaca paliwo do ukladu ssania ma na samym dnie skret pod kontem prostym ktory potrafi sie zapchac - mozna to sprawdzic zdjemujac komore i dmuchajac tam. Wreszcie ostatni to przepuszczalnosc filterka paliwa na zaworku plywakowym tego gaznika - potrafi sie zapchac i przepuszczac minimalna ilosc paliwa. Ogolnie skoncemtrowalbym sie na gazniku cylindra ktory nie dziala i moje pieniadze dalej sa na zapchanym kanale wolnych pod zaslepiona sruba do ich regulacji, ale sprawdzic mozesz wszystko. Poza tym znalazlem link do klipu z prawidlowo dzialajacym silnikiem jak twoj zebys wiedzial czego masz oczekiwac. Moj GS 1150 mial 4 zaworowa glowice ale w dzwieku nic to nie zmienialo. Nastaw sobie glosno i nie przestrasz sie poczatkiem.
  4. Filtr oleju nie wiem, jesli chodzi o wyswietlacz biegow to styk w nadajniku przestal kontaktowac.
  5. Mysle ze to te zaslepione sruby regulacyjne wolnych obrotow, bo jesli zostaja zaslepione to calego ukladu wolnych w tym gazniku nie mozna przeczyscic i po wielu latach osady z paliwa sie odkladaja i zatykaja kanal. Ja bym w gazniku cylindra ktory zle pracuje usunal delikatnie zaslepke, otworzyl uklad i przeczyscil go po prostu jakims miekkim drucikiem i plynem w spray'u do mycia czesci. Zaslepienie przez dlugi czas zdaje egzamin ale nikt nie zakladal ze te gazniki beda pracowaly po 40 latach. Aha przed wykreceniem sruby sprawdz na ile jest wykrecona. I rzeczywiscie na filmach silnik terkocze a nie tak powinien brzmiec.
  6. Nie mam pojecia, ale to dosc duza zmiana w porownaniu z oryginalem. Oryginal jak pewnie wiesz zrobiony byl na lozyskach rolkowych w koszykach z dzielonymi stopami korbowodow. Przez to dzielenie rozsypywaly sie koszyki, rolki stawaly bokiem i byl problem. Do tego zarowno czopy walu jak wnetrza korbowodow byly bardzo plytko ulepszane cieplnie. Przerobka to zastosowanie panewek z Mini z jednoczesnie wydajniejsza pompa oleju, bo panewki wymagaja cisnienia. Koszt na pewno nie jest maly.
  7. Proponuje kupienie prostego miernika elektrycznego i nauke dzialania elektryki motocyklowej z jakiejs dostepnej na rynku ksiazki, a potem wlasne poszukiwania. /elektryk samochodowy bedzie kosztowal o wiele wiecej, a sadze ze ty masz wiecej czasu niz pieniedzy.
  8. Mhm a w jaki sposob mozesz to obejrzec?
  9. Lecialo przez ten lustrzany cylinder, choc mocniej na tylnym cylindrze co widac ze zdjecia. Te pierscienie olejowe 3 czesciowe sa dobre jesli nie zuzyte, twoje najprawdopodobniej sa zuzyte. Trzeba przede wszystkim zrobic pomiary cylindrow i tlokow czy sie mieszcza w tolerancjach, bo jesli nie to sama wymiana pierscieni nic nieda.
  10. Boje si ze tych wszystkich ludzi od dawna nie ma na tym forum. A wracajac do Zundappa KS 750 jak kolega rozwiazal sprawe walu korbowego i korbowodow?
  11. Raczej trzeba sprawdzic czy kabelek ze stacyjki do przelacznika swiatel na kierownicy dostaje prad, a rowniez czy lampa ma dobra mase.
  12. No ladnie odpalil i jezdzil. Zeby ci nie bylo smutno zamieszcze filmik z odpalenia mojej BSA z kroplowki. Jesli sie uda. No ale sie nie udalo. 20220413_141627.mp4
  13. Tak jest 0.25 mm na strone da rrazem 0.50 co nie jest zadnym problemem.
  14. Mysle ze najlepsze jest to co ja wlasnie zamierzam nabyc czyli Honda CB500X. Ale nie jestm pewien czy zmiescisz sie w budzecie, chociaz moze model z 13 - 14r? Zrobiony specjalnie dla kategorii A2.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...