-
Postów
16437 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
-
Wygrane w rankingu
60
Ostatnia wygrana Adam M. w dniu 8 Marca
Użytkownicy przyznają Adam M. punkty reputacji!
O Adam M.
- Urodziny 08/02/1949
Informacje profilowe
-
Płeć
Mężczyzna
-
Lubię
motocykle, jazda, obsluga, mechanika
-
Skąd
Kanada
Osobiste
-
Motocykl
Triumph T150V, BMW K75S.
-
Płeć
Mężczyzna
Metody kontaktu
-
Strona www
http://
Ostatnie wizyty
19850 wyświetleń profilu
Osiągnięcia Adam M.
MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków (46/46)
156
Reputacja
-
2022 Honda CB500X
Adam M. opublikował(a) temat w Sport/Naked/Turystyk/Turystyczne Enduro/Maxi Skutery
Tak jak juz chyba gdzies pisalem kupilem sobie Honde, jak w tytule. Niestety zdaje sie ze czas plynie coraz szybciej a razem z nim zmieniaja sie moje mozliwosci, a wlasciwie zmniejszaja. W zimie stanalem przed problemem co dalej z moja jazda na motocyklu, jako ze ostatni sezon udowodnil mi ze cos sie musi zmienic. Jakkolwiek moj najwiekszy problem - gwaltownie slabnacy wzrok zostal pomyslnie zlikwidowany przez usuniecie zacmy z obu oczu, to dalej pozostaly 2 inne - moj coraz wiekszy wysilek fizyczny zwiazany z jazda na moich staruszkach ( wrazenie obicia kijem bejsbolowym po jezdzie 120 - 140 km na Triumph'ie jak rowniez niewygodna pozycja na BMW ze zbyt duzym ugieciem kolan i wyciagnieciu sie do krotkiej i dosc prostej kierownicy powodujaca bol lewego biodra ) oraz absolutna odmowa lewej dloni w obslugiwaniu sprzegla w obu motocyklach. Z drugiej strony nie moge specjalnie narzekac, bo zona sprobowala i nie mogla wcisnac sprzegla w zadnym z nich a ja jezdzilem na nich przez dobrych kilka lat. Rada w rade, zdecydowalismy z zona ze powinienem kupic cos na czym bede mogl pojezdzic jeszcze przez pare lat we wzglednej wygodzie i nie bedac zagrozeniem dla innych. Myslalem powaznie zarowno o Hondzie z automatem ( NX750DCI ) jak nowym Triumph 400 czy Kawie Versys 300, ale doszedlem do wniosku ze nie interesuje nas silnik wyjacy na 8 - 10 tys obr przy wyzszych szybkosciach, czy niewiadoma jakosc produktow indyjskiej fmy Bajaj. Od wiekszej Hondy odstraszyl mnie jej ciezar - 220 kg, choc moze nie mialem racji bo akurat silnik i zbiornik paliwa jest tam umieszczony dosc nisko. No ale ta Honda przestala byc sprzedawana w moim Ontario i nie mialem nawet jak jej sprawdzic. Jedyne co bylo w miare dostepne to kilka egzemplarzy Hondy CB500X z kilku rocznikow, gdzie najlepiej wygladal 2022 z lepszym zawieszeniem z przodu i lepszym hamulcem od poprzednich modeli. No i to kupilismy w pieknym stanie i z 13 tys km przejechanych. Pierwszy ( prawie ) nowy motocykl w moim zyciu. Zawsze uwazalem ze kupowanie nowych motocykli to czyste wyrzucanie pieniedzy przez okno wiec to nie wchodzilo w gre. Kupilismy nawet nie jezdzac tylko sie "przysiadajac" pojedynczo i we dwojke, a po pierwszej jezdzie przypomnialo mi sie dlaczego tak nie lubilem twinow Hondy z praca silnika co 180 stopni i dlaczego tak lubie stare brytyjskie twiny. Silnik zupelnie bez jaj, czyli malutki moment przy niskich i srednich obrotach, motocykl sie kula w bardzo cywilizowany sposob, dopiero otwarcie przepustnicy do polowy zmienia miarowe cykanie w jakis sensowniejszy dzwiek i daje jakis efekt. Ponad 50 letnia BSA rusza z miejsca z 2 x wiekszym wigorem niz ta Honda, ale - przeplywam nad wiekszoscia dziur nawet ich nie zauwazajac, silnik do setki pali 3.5l paliwa na 100 km, w zakretach nigdy tak nisko nie schodzilem a przedni hamulec przy lekkim nacisnieciu stawia moto na przednim kole. No i sprzeglo - tak zwane slipper clutch wciskam doslownie jednym palcem, a po dluzszej jezdzie w korku dlon znowu odpoczela w 10 min i byla w pelni gotowa do dalszej pracy. Czyli typowy motocykl dla dziadersa: Mam teraz pelen garaz motocykli, z ktorych 2 na B musze sprzedac, a Triumph zostaje do grzebania w dlugie zimowe wieczory. -
Jaki model CB500, jako model gs500 o jakie roczniki chodzi? B. malo prawdopodobne i dlaczego nie kupisz wlasciwego kolektora od CB???
-
Suzuki GS 1000 GL - ciężki rozruch
Adam M. odpowiedział(a) na vaultboyd16y3 temat w Mechanika Motocykli Weteran
Sa jeszcze 3 myki w tych gaznikach, ktore moga dostarczac klopotu z kiepskim dzialaniem jednego z cylindrow na wolnych i wyzej, ktore sobie przypomnialem. Zacinanie sie czy przelewania zaworka paliwowego. W przypadku zacinania sie jest powazny problem z odpaleniem calego silnika, ja stosowalem uderzenie trzonkiem mlotka w gazniki zeby zaworek uruchomic. Przelewanie skutkuje zla praca cylindra na wolnych i nisko srednich obrotach, bo cylinder nie przepala mieszanki o zbyt bogatym skladzie. Na wyzszych obrotach probem znika bo mieszanka jest przepalana - to moznaby sprawdzic przez obraz cieplny silnika na wysokich obrotach. Nasteny problem to rurka paliwowa w komorze plywakowej dostarczajaca paliwo do ukladu ssania ma na samym dnie skret pod kontem prostym ktory potrafi sie zapchac - mozna to sprawdzic zdjemujac komore i dmuchajac tam. Wreszcie ostatni to przepuszczalnosc filterka paliwa na zaworku plywakowym tego gaznika - potrafi sie zapchac i przepuszczac minimalna ilosc paliwa. Ogolnie skoncemtrowalbym sie na gazniku cylindra ktory nie dziala i moje pieniadze dalej sa na zapchanym kanale wolnych pod zaslepiona sruba do ich regulacji, ale sprawdzic mozesz wszystko. Poza tym znalazlem link do klipu z prawidlowo dzialajacym silnikiem jak twoj zebys wiedzial czego masz oczekiwac. Moj GS 1150 mial 4 zaworowa glowice ale w dzwieku nic to nie zmienialo. Nastaw sobie glosno i nie przestrasz sie poczatkiem. -
Filtr oleju nie wiem, jesli chodzi o wyswietlacz biegow to styk w nadajniku przestal kontaktowac.
-
Suzuki GS 1000 GL - ciężki rozruch
Adam M. odpowiedział(a) na vaultboyd16y3 temat w Mechanika Motocykli Weteran
Mysle ze to te zaslepione sruby regulacyjne wolnych obrotow, bo jesli zostaja zaslepione to calego ukladu wolnych w tym gazniku nie mozna przeczyscic i po wielu latach osady z paliwa sie odkladaja i zatykaja kanal. Ja bym w gazniku cylindra ktory zle pracuje usunal delikatnie zaslepke, otworzyl uklad i przeczyscil go po prostu jakims miekkim drucikiem i plynem w spray'u do mycia czesci. Zaslepienie przez dlugi czas zdaje egzamin ale nikt nie zakladal ze te gazniki beda pracowaly po 40 latach. Aha przed wykreceniem sruby sprawdz na ile jest wykrecona. I rzeczywiscie na filmach silnik terkocze a nie tak powinien brzmiec. -
Nie mam pojecia, ale to dosc duza zmiana w porownaniu z oryginalem. Oryginal jak pewnie wiesz zrobiony byl na lozyskach rolkowych w koszykach z dzielonymi stopami korbowodow. Przez to dzielenie rozsypywaly sie koszyki, rolki stawaly bokiem i byl problem. Do tego zarowno czopy walu jak wnetrza korbowodow byly bardzo plytko ulepszane cieplnie. Przerobka to zastosowanie panewek z Mini z jednoczesnie wydajniejsza pompa oleju, bo panewki wymagaja cisnienia. Koszt na pewno nie jest maly.
-
Proponuje kupienie prostego miernika elektrycznego i nauke dzialania elektryki motocyklowej z jakiejs dostepnej na rynku ksiazki, a potem wlasne poszukiwania. /elektryk samochodowy bedzie kosztowal o wiele wiecej, a sadze ze ty masz wiecej czasu niz pieniedzy.
-
Najwyrazniej nikt.
-
Mhm a w jaki sposob mozesz to obejrzec?
-
Lecialo przez ten lustrzany cylinder, choc mocniej na tylnym cylindrze co widac ze zdjecia. Te pierscienie olejowe 3 czesciowe sa dobre jesli nie zuzyte, twoje najprawdopodobniej sa zuzyte. Trzeba przede wszystkim zrobic pomiary cylindrow i tlokow czy sie mieszcza w tolerancjach, bo jesli nie to sama wymiana pierscieni nic nieda.
-
Boje si ze tych wszystkich ludzi od dawna nie ma na tym forum. A wracajac do Zundappa KS 750 jak kolega rozwiazal sprawe walu korbowego i korbowodow?
-
Raczej trzeba sprawdzic czy kabelek ze stacyjki do przelacznika swiatel na kierownicy dostaje prad, a rowniez czy lampa ma dobra mase.
-
No ladnie odpalil i jezdzil. Zeby ci nie bylo smutno zamieszcze filmik z odpalenia mojej BSA z kroplowki. Jesli sie uda. No ale sie nie udalo. 20220413_141627.mp4
-
Tak jest 0.25 mm na strone da rrazem 0.50 co nie jest zadnym problemem.
-
Uniwersalny motocykl do 10-12tyś
Adam M. odpowiedział(a) na Slynqq temat w Sport/Naked/Turystyk/Turystyczne Enduro/Maxi Skutery
Mysle ze najlepsze jest to co ja wlasnie zamierzam nabyc czyli Honda CB500X. Ale nie jestm pewien czy zmiescisz sie w budzecie, chociaz moze model z 13 - 14r? Zrobiony specjalnie dla kategorii A2.