Skocz do zawartości

Brak charakterystycznego "patataj patataj " na wolnych obrotach dla silnika Evo 1340. Przyczyny ???


Rekomendowane odpowiedzi

NATHAN - te obroty i tak jakoś wysokie jeszcz. Nie mam na mysli ssania na początku. Ale na oko/ucho to ze 1100RPM tam jest pod koniec klipu.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qurim, cholera możliwe, a to są wolne obroty i to na zimnym silniku, na ciepłym pewnie będą jeszcze wyższe, zrobię też filmik na ciepłym i wrzucę do oceny.

Niby seryjnie na ramie mają być 1000-1050, a tu być może są jeszcze wyższe :/ nie wiem bo nie mam obrotka seryjnie, a nastawy są jeszcze hamerykańskie, nie ruszałem nic przy gaźniku.

Edytowane przez NATHAN
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz... takie obroty nie są złe, ale jak chcesz dźwięk Haksa to trzeba obniżyć. Byle nie za nisko. Ale tu trochę dużo masz żeby dźwięk odzyskać. No i strzał w skrzyni biegów przy zapinaniu jedynki czasami? 900-1000RPM nie szkodzi silnikowi a już fajnie brzmi wtedy, taki bardziej spokojny bieg niż zdyszany jak pies marki York po pogoni za (a raczej przed) kotem. Jak dasz za nisko to silnik będzie chciał wyskoczyć z ramy.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dokładnie, lubi mi strzelić jak zapne jedynke, co prawda po zmianie oleju i naciągu łańcucha mniej, ale zdarza się :)

Właśnie chciałbym ustawić tak 900-1000, optymalnie około 950 było by git.

Nie rajcuje mnie "patataj" i nie zamierzam schodzić niżej ;)

A na pewno będzie jedynka lepiej wchodziła, a równocześnie silnikiem nie będzie jeszcze rzucać przy takich obrotach rzędu 950.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będzie za nisko to biegi będą się kleić czyli ciężko będzie zapiąć cokolwiek na postoju na wolnych obrotach.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno mnie tu nie było , dlatego z opóznieniem skorzystam z zaproszenia Darka i dodam troche swojej filozofi ;)

Niedawno na allegro zobaczyłem wałek ev 27 ... teraz wiem już kogo ;) . Przyznam , ze byłem zaskoczony powodem sprzedazy, czyli przesiadką na seryjny - moim zdaniem to błąd .... ale każdy robi jak uważa ;) . I nie wierze, że nie ma różnicy w osiągach - jest i to duża .... oczywiście w tym przypadku na twą niekorzyść ;)

Nr 1 to zmieniłbym gaznik na mikuni , ewentualnie oryg keihina , na prostym jak budowa cepa s&s nigdy nie będzie wolnych .

Kolejna sprawa to w jakiej kondycji masz liftersy . U mnie np. po zmianie z ostrego crane na jeszcze ostrzejszy wałek ev3 (porównywalny z ev27) pogorszyły się wolne , ale wkrótce znalazłem przyczynę w liftersach . Oryginalne stare liftersy na wolnych nie dawały rady , zbyt gwałtowny skok krzywki pewnie je przymykał , a może tylko 1 był winowajcą , nie sprawdzałem tylko wymieniłem na nowe już z łożyskiem igiełkowym . .

Po tym zabiegu motocykl uzyskał równe wolne w granicach 500 obr , poniżej mój akcesoryjny obrotomierz nie pokazuje , także - nie wiem , może i niżej schodzę .

Na gorącym silniku jest zawsze gorzej , po prostu na bardzo wolnych i pod wpływem wysokiej temperatury benzyna dociera " bardzej odparowana" , ze tak to ujmę .

Należy też pamiętać o ogólnej kondycji silnika czyli jaki mamy stopień spręzania na obydwu garach .

Wydech to już odrębny temat , czym krótrze i mniejszej średnicy rury będą dawały mocniejszy dzwięk , w twym przypadku wystarczy tylko zamienić koncówki na mniej tłuste , takie o średnicy kolan i powinno być dobrze . Dodam ,ze moim zdaniem springerowskie kolana są najładniejsze i nie zmieniałbym na inne .

Edytowane przez jery30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(kijem przez szmate następnego tc nie rusze)

nie no Robert , nie podoba Ci się ? Fajny nowoczesny taki ... ja tam każdego namawiam na TC .... więcej Evo będzie dla mnie :icon_mrgreen:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o te "jakieś duperele " pytam ? ;)

Jak schodzisz tak nisko to obowiązkowo wskażnik ciśnienia oleju zamontuj , na gorącym przy takich obrotach ciśnienia może już nie być , dlatego warto to kontrolować i podwyższać obroty jak zachodzi taka potrzeba .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da sobie rade to nie panewki, tu nie ma aż takiego reżimu. Może myślałbym gdyby spadło poniżej 3-4 na gorącym, jak na razie nie mam się czym przejmować. Ams miał okazje pokazać że jest niezły. A te montowane wskaźniki to tak hmm..... one dla mnie są mniej lub więcej, a tylko Bóg raczy wiedzieć w którą stronę :laugh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A te montowane wskaźniki to tak hmm..... one dla mnie są mniej lub więcej, a tylko Bóg raczy wiedzieć w którą stronę :laugh:

Też się obawiałem o dokładność wskazań, kiedy montowałem taki dodatkowy wskaźnik do swojego moto, ale porównałem jego wskazania ze wskazaniami na markowym, warsztatowym mierniku i jak się okazało wszystko jest O.K. - pokazywały dokładnie to samo :D

<span style='color: rgb(128,0,0)'>Absens carens</span>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...