Skocz do zawartości

Zardzewiałe tłoczki hamulcowe


vExus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W mojej cbf 600 lekko przyrdzewiały tłoczki w zaciskach przez co hamulce nie odbijają. Rdza pojawiła się od strony klocków. Czy takie tłoczki nadadzą się jeszcze do czegoś? W jaki sposób mogę pozbyć się rdzy? Druciana szczota czy może jakaś chemia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej cbf 600 lekko przyrdzewiały tłoczki w zaciskach przez co hamulce nie odbijają. Rdza pojawiła się od strony klocków. Czy takie tłoczki nadadzą się jeszcze do czegoś? W jaki sposób mogę pozbyć się rdzy? Druciana szczota czy może jakaś chemia?

 

Papier 2500 na wodę powinien dać radę? Wyciągnij z zacisków, na palec i do przodu. Oczywiście bez wody, lub tylko zero nic.

Chyba, że tak skorodowały,że są wżery to raczej zostaję zakup nowych? Ja co demontaż zawsze tak robię i bujam do przodu/

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w zeszłym roku "regenerowałem" tłoczki w f3, ponieważ także niechętnie odbijały

najpierw mycie z użyciem preparatu do czyszczenia m.in. elementów ukł. hamulcowego a potem ręczna polerka

nie ukrywam, że paluchy potem trochę bolały

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale umówmy się że ta wąska część tłoczka od strony klocka w zasadzie nie jest jego częścią roboczą bo jest cały czas na zewnątrz. I dlatego tam rdzewieje. Z regóły nie ma styczności z uszczelniaczem przeciwpyłowym, może jedynie częściowo jak się zakłada nowe klocki. Można spróbować to usunąć gąbką do mycia naczyń (tą szorstką zieloną częścią) obficie mocząc ją w płynie hamulcowym, a potem po włożeniu w zacisk posmarować ten obszar pastą miedzianą żeby więcej nie rdzewiało. I tyle.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy z jakiego materiału masz te klocki, na pewno nie czyść szczotką, tylko tak jak kolega pisał Ci wyżej papierem 2500, udało mi się tak kiedyś uratować klocki do yamahy fz, z tym że polerowałem je jeszcze pastą polerską, wyszły jak nowe. Jak będziesz składał to nie stosuj żadnych olei ani smarów tylko posmaruj je płynem hamulcowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wyczyścilem tloczki do tego stopnia, że wlazły w zacisk bez przykładania większej siły. Wszystko było w porządku przez jakieś 20 km a potem hamulce zaczeły piszczeć tak samo jak miało to miejsce przed czyszczeniem. Piszczenie to nie jest ciągłe tylko powtarza się co obrót koła i ustępuje kiedy lekko wciskam klamke hamulca. Jak stawiam moto na stopce centralnej i próbuje kręcić kołem czuję wyraźny ciągły opór, który w pewnym miejscu jest większy (to właśnie wtedy słychać pisk).

Dlaczego tłoczki nie odbijają i czemu nacisk w pewnym miejscu jest większy? Krzywa tarcza? Źle odpowietrzony układ hamulcowy może być powodem nie odbijania tłoczków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...