Skocz do zawartości

cbr 125 problem z regulacja gaźnika


ci3nias
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam, mam pytanie czysto ogolne.

Mianowicie w mojej cbr 125 chcialem wyregulowac gaznik. Zaluje teraz tego bardzo, bo bylo niby ok ale moje wieczne poszukiwanie problemow podsunelo mi mysl ze mieszanka moze byc zbyt bogata. Wiec ustawilem mieszanke wg. wejsciowego ustanienia czyli 1 i 3/4 obrotu odkrecilem od zera. ale przy takim ustawieniu motor nie chce w ogole trzymac sie na zimnym i baaaaardzo ciezko sie rozgrzewa - gasnie, trzeba trzymac obroty manetka gazu itp itp. odkrecam ta srubke co troche i po ostygnieciu silnika sprawdzam znowu. dotarlem do momentu gdzie mam ja odkrecana 3 i 1/4 obrotu i jest niby ok - tak jak bylo. moje pytanie czy to ze silnik chodzi dopiero przy takim ustawieniu mieszanki znaczy cos zlego? czy to normalne? jakas uszczelka dopuszcza powietrze? cbr 125 2007 rok. 10k kilometrow. btw. na brytyjskich forach ludzie pisza ze to wejsciowe ustawienie to 2 i pol obrotu...

Edytowane przez ci3nias
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

caly zabieg byl bardzo prosty, wystarczylo policzyc na ile obrotow miales wykrecone pierwotnie i teraz nie byloby watpliwosci, byc moze musisz miec takie ustawienia, ale sprawdz tez czy jesli moze wykreciles srube regulacyjna zupelnie to przy okazji zgubiles malutki oring, ktory tam powinien byc. No i mam nadzieje, ze liczysz pelne obroty a nie polobroty ;)

Edytowane przez JanuszK30

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przygasa i wolno się grzeje to masz raczej za bogatą mieszankę. Metotą pró i błędów musisz dojść do właściwego ustawienia. Fabryczne jest dobre dla nowego moto, z czasem silnik się zużywa, więc i gaźnik trzeba pod niego wyregulować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proces regulacji gaźnika w silniku jednocylindrowym jest prozaicznie prosty pod warunkiem zachowania wszystkich jego części w odpowiednim miejscu. Dla tego modelu konstruktor przewidział wykręcenie śruby składu mieszanki o 1 3/4 obrotu.

Resztę regulacji wykonujemy tylko i wyłącznie śrubą ustalającą poziom przepustnicy.

Zakładając, że silnik ma ustawione prawidłowe luzy zaworowe oraz fazy rozrządu i zbiornik zalany jest dobrym paliwem a świeca zapłonowa nie ma przebicia to uruchamianie i praca nie powinny stwarzać żadnego problemu.

Bezmyślne grzebanie w gaźniku i jego chamskie ( śrubę składu mieszanki kręcimy w prawo do wyczuwalnego oporu i odkręcamy o zalecaną liczbę obrotów ) traktowanie będzie się mściło podczas uruchamiania zimnego silnika.

Jakiekolwiek poprawki wykonujemy dopiero po uzyskaniu przez silnik pełnej temperatury pracy.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm. Oringa nie było nigdzie widać więc pewnie jest gdzie był. Nigdy nie ruszam tej śruby od mieszanki na zimnym silniku. Za ubogo wnioskuje po kolorze świecy. Jest biała i nie chce zmieniać koloru mimo tam mocnego odkrecenia Śruby. Czyli man zrobić 1 i 3/4 (obrót liczę jako 360 stopni) i regulować śruba od poziomu przepustnicy? Ktora to? Ta z prawej strony złota że sprężynka?

 

 

Ps. Świecą jest nowa. Wziąłem ta która manual zaleca przy stałej jeździe z dużą prędkością. Co do poprzedniego ustawienia. Pomyłka że nie policzyłem ile było obrotów wcześniej ale na bank więcej niż 1 i 3/4

Edytowane przez ci3nias
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skad ci przyszlo do glowy ze masz za bogata mieszanke ?

 

W gazniku masz srube regulacji mieszanki na wolnych i srube ustawienia przepustnicy,

wolne obroty ustawiasz oboma srubami tak zeby silnik nie gasl na wolnych.

Radze wykrecic srube mieszanki i sprawdzic czy oring tam jest, jesli go nie ma to trzeba go kupic i zalozyc.

 

Swieca moze dac jakas informacje o skladzie mieszanki jak masz na niej powyzej 40 km przejechane,

Przed tym ma po prostu nowy bialy izolator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed moim szperaniem wszystko było ok, więc układ dolotowy będzie ok. Co dobrych 2ch srubek. To jest ta od mieszanki z która sie bawiłem i ta złota że sprezynka? Czyli krok po kroku to odkrecic mieszankę tak jak ma być i ta śruba na sprezynie ustawić tak żeby moto działał sprawnie?

 

 

Ps. Ta srube od mieszanki mogę ot tak odkręcić żeby ten oring sprawdzić?.

 

 

http://img718.imageshack.us/img718/2523/gaznikserwisowka.jpg. tymi dwoma srubkami? Ta górną na 1 i 3/4 obrotu, tak? Ta górną od mieszanki a ta na dole od przepustnicy?

Edytowane przez ci3nias
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Link mi nie dziala ale to sa jedyne 2 sruby regulacyjne gaznika.

Jedna jest ustawiona poziomo - ta reguluje mieszanke, a druga skosnie / pionowo i ma sprezyne - ta reguluje ustawienie przepustnicy.

Do ustawienia wolnych obrotow przede wszystkim zapalasz silnik i rozgrzewasz go do normalnej temperatury pracy.

 

Potem dopiero ustawiasz rollgaz w takim polozeniu ze silnik ci nie gasnie i dokrecasz do tego polozenia srube regulujaca

polozenie przepustnicy ( wolne obroty ).

Potem sruba mieszanki ustawiasz najwyzsze mozliwe obroty w tym polozeniu przepustnicy i znowu sruba polozenia przepustnicy

obnizasz je. Czasem jedno takie ustawienie wystarcza, czasem trzzeba to powtorzyc 2 razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Link mi nie dziala ale to sa jedyne 2 sruby regulacyjne gaznika.

Jedna jest ustawiona poziomo - ta reguluje mieszanke, a druga skosnie / pionowo i ma sprezyne - ta reguluje ustawienie przepustnicy.

Do ustawienia wolnych obrotow przede wszystkim zapalasz silnik i rozgrzewasz go do normalnej temperatury pracy.

 

Potem dopiero ustawiasz rollgaz w takim polozeniu ze silnik ci nie gasnie i dokrecasz do tego polozenia srube regulujaca

polozenie przepustnicy ( wolne obroty ).

Potem sruba mieszanki ustawiasz najwyzsze mozliwe obroty w tym polozeniu przepustnicy i znowu sruba polozenia przepustnicy

obnizasz je. Czasem jedno takie ustawienie wystarcza, czasem trzzeba to powtorzyc 2 razy.

 

 

tak zrobilem. mialem okolo 1400 rpm. odkrecalem mieszanke i max uzyskalem 1600. wiec w tym momencie obnizylem obroty 1400 sruba polozenia przepustnicy. silnik chodzi lepiej troszke. mniej faluja obroty okolo +/- 50 a bylo nawet okolo +/- 150. tylko sprawa jest taka ze teraz policzylem i jest 3 i 1/4 obrotu zrobione, to nie jest dosc duzo przy zalecanym 1 i 3/4?

a jak dziala zobacze jutro rano na odpalaniu na zimno bo z tym jest problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogółem silnik na obrotach biegu jałowego ma pracować na wzbogaconej minimalnie mieszance, wtedy jest stabilniej. Wspomniane wcześniej 1 i 3/4 obrotu jest regulacją wyjściową.

 

 

 

Poprawiłem 1 i 3/4 jak pisał Piotr

Edytowane przez wueska
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez ostatni czas robiłem 5 cbr 125, każda wyregulowane zawory, rozrząd ustawiony, ciśnienie w cylindrze tak jak w serwisówce, nowe świece, gaźnik wykąpany w ultradźwiękach i praktycznie na każdej 1.5 obr na śrubie od składu mieszanki. Świeca kawa z mlekiem, ładnie schodzi z obrotów bez zacięć spalanie 2.8-4l/100km.

 

Wyciagnij ten gaźnik i sprawdź czy jest tam ten malutki oring, jeśli go nie ma możesz sobie kręcić do usranej śmierci a on bd łapał lewe powietrze i raz zareaguje raz nie.

Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez ostatni czas robiłem 5 cbr 125, każda wyregulowane zawory, rozrząd ustawiony, ciśnienie w cylindrze tak jak w serwisówce, nowe świece, gaźnik wykąpany w ultradźwiękach i praktycznie na każdej 1.5 obr na śrubie od składu mieszanki. Świeca kawa z mlekiem, ładnie schodzi z obrotów bez zacięć spalanie 2.8-4l/100km.

 

Wyciagnij ten gaźnik i sprawdź czy jest tam ten malutki oring, jeśli go nie ma możesz sobie kręcić do usranej śmierci a on bd łapał lewe powietrze i raz zareaguje raz nie.

oring na srubie mieszanki? Muszę zdjąć gaznik żeby to sprawdzić czy starczy ją maksymalnie wykręcić? BTW. Nigdy nie wykrecilem tej śruby całkiem. A te obroty zlod początku plywaly delikatnie. Zauważyłem dziś dziurę w wydechu na wysokości prawego podnozka, dość mocno tam dmucha, może to być przyczyną? Edytowane przez ci3nias
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 1 ją go dopiero kupiłem a po 2 tutaj jeździ sie cały rok :)

 

 

 

 

tutaj nagralem jak chodzi mi ten silnik. mieszanka odkrecona na 2 obroty. czy to moze byc tylko ten wydech? i jak ogolnie brzmi ten silnik?

Edytowane przez ci3nias
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...