Jasiooooo Opublikowano 30 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 Witam,chciałbym się poradzić w jednej sprawie,a konkretnie to w moim FZR 600 nagle zaczął wyskakiwać 2 bieg przy wyższych obrotach.Motocykl jest już leciwy i trochę żal kasy wkładać w niego 1000zl... ;/ Ojciec ma warsztat tokarski no i też łatwy dostęp do obrabiarek CNC.Co myślicie o pomyśle jakimś sposobem zregenerowania tego trybu,czyli zlikwidowania zaokrągleń tych sprzęgieł kłowych bądź dodania jakiejś cieniutkiej podkładki ? jest to częsty problem tej marki i różnie to ludzie sobie z tym radzą,gdzieś czytałem o kolesiu co w r1 tak zrobił i dało rade.Jeśli taka naprawa byłaby skuteczna i bezpieczna to żal nie skożystać z obrabiarek ;) proszę o wypowiedź koledzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 30 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 Skuteczna i bezpieczna to jest wymiana tych części na fabrycznie nowe ale trochę Cię poniosło z kosztami bo części i komplet uszczelek będzie dużo droższy.Rozbieranie tego silnika jest skomplikowane ponieważ aby dostać się do skrzyni biegów musisz go całego zdemontować zaczynając od głowicy. Mając dostęp do elektrodrążarki teoretycznie można zregenerować sprzęgiełko zapinające 2 bieg oraz otwory w kole zębatym tylko w ten sposób osłabisz je narażając się na rozerwanie tego koła lub oberwanie kłów na sprzegiełku podczas jazdy. Awaria podczas zmiany biegów doprowadzi do zablokowania skrzyni a resztę sobie dopowiedz sam. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jasiooooo Opublikowano 30 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 skrzynię już mam wyjętą,własnie wiem że to stary silnik i trzeba było wszystko zdjąć,ale może to i dobrze bo mogę go teraz uszczelnić a miejscami się pocił.Wsadziłem w niego już zbyd dużo pieniędzy i ta dwójka mnie teraz załamała ;/ jeśli teoretycznie jest to możliwe to czemu nie ? wydaje mi się że niewiele trzeba zdjąć z tych kłów aby były proste.Jeśli różnica przed i po obróbce zamknie się w 0,10 - 0,20 mm to te prawdopodobieństwo urwania jest aż tak duże jak mówisz ? Ciekawi mnie czy ktoś w ogóle tego próbował i jak to się sprawdziło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 30 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 A nie lepiej po prostu kupić jakąś ładną używkę i mieć pewne że będzie jeździło. Bo może być tak że dorobisz sobie wszystko, pojezdzisz sezon i bedziesz znów miał silnik na stole bo coś sie rozleci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 30 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 skrzynię już mam wyjętą,własnie wiem że to stary silnik i trzeba było wszystko zdjąć,ale może to i dobrze bo mogę go teraz uszczelnić a miejscami się pocił.Wsadziłem w niego już zbyd dużo pieniędzy i ta dwójka mnie teraz załamała ;/ jeśli teoretycznie jest to możliwe to czemu nie ? wydaje mi się że niewiele trzeba zdjąć z tych kłów aby były proste.Jeśli różnica przed i po obróbce zamknie się w 0,10 - 0,20 mm to te prawdopodobieństwo urwania jest aż tak duże jak mówisz ? Ciekawi mnie czy ktoś w ogóle tego próbował i jak to się sprawdziło Suwmiarka do ręki i pomiary, ale jak masz zaokrąglone krawędzie na kłach to nie będzie 0.2mm tylko 2mm.Porównaj sobie z nieuszkodzonym sprzegiełkiem innego biegu. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jasiooooo Opublikowano 30 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 (edytowane) Piotrze powiedz mi co mam zmierzyc,to postaram się jutro dać jakieś wymiary i Byś mi doradził czy jest co ratować czy już nie ;) zbliża się moto targ ale czy tam dostanę skrzynię w razie czego ? ps: objawy są takie jak na tym filmiku http://www.youtube.com/watch?v=OuQWA7HB2Jo Edytowane 30 Marca 2013 przez Jasiooooo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 30 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 Musisz zmierzyć średnicę kła bez zaokrąglenia powstałego podczas uszkodzenia,Nie wiem czy warto robić jakąkolwiek regenerację ponieważ koło zębate 2go biegu kosztuje w USA 75$ a drugie tyle sprzęgiełko. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 31 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2013 Właśnie po co mordować się z całą skrzynią i obróbką skoro wałek i zębatki są rozbieralne ? (przynajmniej z tego co pamiętam Yamaha tak robiła dawniej). W dodatku to popularny sprzęt. Poszukaj w sieci numeru seryjnego zębatki albo fiszek i tutaj są trzy opcje, ASO, sklep np. bikebandit.com albo porównaj z innym modelem o podobnej konstrukcji silnika i z niego weź potrzebne części. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 31 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2013 (edytowane) skrzynia od FZR pasuje tylko od FZR- od fazera, thundercata jest inna.Taka naprawa jest możliwa, przy zastosowaniu precyzyjnych obrabiarek, w moim motocyklu mam tak poprawioną skrzynię. W USA taka naprawa jest popularna, ale co ciekawe kosztuje więcej niż nowe części. Nie myśl że wyskakujący drugi bieg to tylko kwestia kół zębatych- przyjrzyj się wodzikowi i wybierakowi, żebyś dwa razy nie rozbierał. Nie szukałbym używki- nie do tego modelu. Edytowane 31 Marca 2013 przez baba_zanetti Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 31 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2013 Musisz znać kąt sprzęgła kłowego, naprawa stara jak świat. Poprawiasz tylko wypustki na kole otwory zostawiasz w spokoju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 31 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2013 Musisz znać kąt sprzęgła kłowego, naprawa stara jak świat. Poprawiasz tylko wypustki na kole otwory zostawiasz w spokoju. Ile skrzyń już naprawiłeś w ten sposób? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 31 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2013 Przynajmniej 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saska251 Opublikowano 31 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2013 Przecież jak kółko poleciało raz, to drugi raz też poleci, bo ktoś spieprzył tą skrzynię na etapie deski kreślarskiej i się zazębia za płytko...Ktoś jeszcze pamięta jak się skrzynie dystansuje? Cytuj Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 31 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2013 akurat wiele skrzyn leci od jazdy na kole ... ja tez w MZ ostrzylem te wypustki ale i w dugim kole wyrownalem te rowki , dzialalo to ok , tyle ze po puszczeniu gazu bylo slychac ten powiekszony luz , oczywiscie wodzik tez byl do wymiany. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 31 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2013 Wg mnie albo przyzwoita używka, ale do FZR 600 będzie ciężko znaleźć (co nie jest nei możliwe) - do tego komplet uszczelek i w drogę, albo nowe koła które tanie nie są - ostatnio zamawiałem do Bandita 1200 nowe koła 2-go i 5-go biegu + sprzęgiełka + 2 wodziki i suma wyszła coś koło 2200zł + uszczelki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.