Skocz do zawartości

Regeneracja skrzyni biegów ?


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,chciałbym się poradzić w jednej sprawie,a konkretnie to w moim FZR 600 nagle zaczął wyskakiwać 2 bieg przy wyższych obrotach.Motocykl jest już leciwy i trochę żal kasy wkładać w niego 1000zl... ;/ Ojciec ma warsztat tokarski no i też łatwy dostęp do obrabiarek CNC.Co myślicie o pomyśle jakimś sposobem zregenerowania tego trybu,czyli zlikwidowania zaokrągleń tych sprzęgieł kłowych bądź dodania jakiejś cieniutkiej podkładki ? jest to częsty problem tej marki i różnie to ludzie sobie z tym radzą,gdzieś czytałem o kolesiu co w r1 tak zrobił i dało rade.Jeśli taka naprawa byłaby skuteczna i bezpieczna to żal nie skożystać z obrabiarek ;) proszę o wypowiedź koledzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skuteczna i bezpieczna to jest wymiana tych części na fabrycznie nowe ale trochę Cię poniosło z kosztami bo części i komplet uszczelek będzie dużo droższy.

Rozbieranie tego silnika jest skomplikowane ponieważ aby dostać się do skrzyni biegów musisz go całego zdemontować zaczynając od głowicy. Mając dostęp do elektrodrążarki teoretycznie można zregenerować sprzęgiełko zapinające 2 bieg oraz otwory w kole zębatym tylko w ten sposób osłabisz je narażając się na rozerwanie tego koła lub oberwanie kłów na sprzegiełku podczas jazdy. Awaria podczas zmiany biegów doprowadzi do zablokowania skrzyni a resztę sobie dopowiedz sam.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzynię już mam wyjętą,własnie wiem że to stary silnik i trzeba było wszystko zdjąć,ale może to i dobrze bo mogę go teraz uszczelnić a miejscami się pocił.Wsadziłem w niego już zbyd dużo pieniędzy i ta dwójka mnie teraz załamała ;/ jeśli teoretycznie jest to możliwe to czemu nie ? wydaje mi się że niewiele trzeba zdjąć z tych kłów aby były proste.Jeśli różnica przed i po obróbce zamknie się w 0,10 - 0,20 mm to te prawdopodobieństwo urwania jest aż tak duże jak mówisz ? Ciekawi mnie czy ktoś w ogóle tego próbował i jak to się sprawdziło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzynię już mam wyjętą,własnie wiem że to stary silnik i trzeba było wszystko zdjąć,ale może to i dobrze bo mogę go teraz uszczelnić a miejscami się pocił.Wsadziłem w niego już zbyd dużo pieniędzy i ta dwójka mnie teraz załamała ;/ jeśli teoretycznie jest to możliwe to czemu nie ? wydaje mi się że niewiele trzeba zdjąć z tych kłów aby były proste.Jeśli różnica przed i po obróbce zamknie się w 0,10 - 0,20 mm to te prawdopodobieństwo urwania jest aż tak duże jak mówisz ? Ciekawi mnie czy ktoś w ogóle tego próbował i jak to się sprawdziło

 

Suwmiarka do ręki i pomiary, ale jak masz zaokrąglone krawędzie na kłach to nie będzie 0.2mm tylko 2mm.

Porównaj sobie z nieuszkodzonym sprzegiełkiem innego biegu.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrze powiedz mi co mam zmierzyc,to postaram się jutro dać jakieś wymiary i Byś mi doradził czy jest co ratować czy już nie ;)

 

zbliża się moto targ ale czy tam dostanę skrzynię w razie czego ?

 

ps: objawy są takie jak na tym filmiku http://www.youtube.com/watch?v=OuQWA7HB2Jo

Edytowane przez Jasiooooo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz zmierzyć średnicę kła bez zaokrąglenia powstałego podczas uszkodzenia,

Nie wiem czy warto robić jakąkolwiek regenerację ponieważ koło zębate 2go biegu kosztuje w USA 75$ a drugie tyle sprzęgiełko.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie po co mordować się z całą skrzynią i obróbką skoro wałek i zębatki są rozbieralne ? (przynajmniej z tego co pamiętam Yamaha tak robiła dawniej). W dodatku to popularny sprzęt. Poszukaj w sieci numeru seryjnego zębatki albo fiszek i tutaj są trzy opcje, ASO, sklep np. bikebandit.com albo porównaj z innym modelem o podobnej konstrukcji silnika i z niego weź potrzebne części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzynia od FZR pasuje tylko od FZR- od fazera, thundercata jest inna.

Taka naprawa jest możliwa, przy zastosowaniu precyzyjnych obrabiarek, w moim motocyklu mam tak poprawioną skrzynię. W USA taka naprawa jest popularna, ale co ciekawe kosztuje więcej niż nowe części. Nie myśl że wyskakujący drugi bieg to tylko kwestia kół zębatych- przyjrzyj się wodzikowi i wybierakowi, żebyś dwa razy nie rozbierał. Nie szukałbym używki- nie do tego modelu.

Edytowane przez baba_zanetti

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz znać kąt sprzęgła kłowego, naprawa stara jak świat. Poprawiasz tylko wypustki na kole otwory zostawiasz w spokoju.

 

Ile skrzyń już naprawiłeś w ten sposób?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież jak kółko poleciało raz, to drugi raz też poleci, bo ktoś spieprzył tą skrzynię na etapie deski kreślarskiej i się zazębia za płytko...

Ktoś jeszcze pamięta jak się skrzynie dystansuje?

Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akurat wiele skrzyn leci od jazdy na kole ...

 

ja tez w MZ ostrzylem te wypustki ale i w dugim kole wyrownalem te rowki , dzialalo to ok , tyle ze po puszczeniu gazu bylo slychac ten powiekszony luz , oczywiscie wodzik tez byl do wymiany.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie albo przyzwoita używka, ale do FZR 600 będzie ciężko znaleźć (co nie jest nei możliwe) - do tego komplet uszczelek i w drogę, albo nowe koła które tanie nie są - ostatnio zamawiałem do Bandita 1200 nowe koła 2-go i 5-go biegu + sprzęgiełka + 2 wodziki i suma wyszła coś koło 2200zł + uszczelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...