_speedy_ Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 Ja tam rozumiem Tamke , chce sama wszystko zrobić/drobić nie idąc po najmniejszej lini oporuPostawiła sobie taki cel i do tego konsekwentnie dąży - i wg mnie nalezą się brawa i pomoc w razie możliwości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tamka Opublikowano 16 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 (edytowane) OK. Zwymiarowałam.Średnica choke teoretyczna 8mm, długość 9 plus 1 na odcinku o promieniu 1 na części frontowej. Długość iglicy całkowita 10 mm (licząc od uszczelki), część o większej średnicy 1.85 mm długość 5, mniejszej średnicy 1 o długości 3.6mm przy czym liczyć trzeba 1mm zakończony stożkiem 60 stopni. Przejście z wymiarów stożkowe na długości 1.5. Część mocowania linki długość 4.8, średnica 6 mm wraz z mocowaniem sprężynki 8.5 i średnica 4. Próba gniazd w gaźniku przymiarami wzorcowymi które przyniosłam sobie z pracy wykazała że aby choke lekko chodziło jego średnica główna nie może wynosić więcej niż 7.95 mm. Głebokość gniazda na iglicę wynosi 9.95 w jednym gaźniku w drugim 1.01. Widać że nie są zegarkowo zrobione :) Srednica tegoż gniazda wynosi 1.95 mm. Tzn pewnie 2 mm ale takiej średnicy przymiar wchodzi lekko Nie jestem mocna z rysunku technicznego i lepiej jak go nie zobaczycie, ale Miecio da sobie radę. Gorsze opisy już mu robiłam :laugh:Poza tym jest zdjęcie :laugh: Czy to będzie dobrze działać okaże się pewnie w poniedziałek wieczorem ps. Myślę że lepiej będzie jeżeli iglicę wykona się jako oddzielny element żeby dokładnie ustalić położenie w samym gaźniku a potem dopiero je zespoić z sobą. Chciaż z drugiej strony choke valve w suzuki jest zrobione z znaczącymi luzami i jakoś to nie przeszkadza w pracy. Edytowane 16 Marca 2013 przez Tamka Cytuj Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tamka Opublikowano 17 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2013 (edytowane) Dzisiaj sobie postanowiłam wnikliwie obejrzeć tą sierotę. Noo, musze poczytać o czyszczeniu, malowaniu, smarowaniu :) Echhh. Postanowiłam też ponownie zakręcić wałem silnika. Ale wkręciłam świece tym razem żeby sprawdzić czy będzie ciężko. No nie było za lekko ale przy tym kręceniu kluczem to w chwili gdy zaczyna się cykl sprężania to po chwili słychać było że cichutko syczy sobie i ciśnienie sprężania spadało. Na obu cylindrach.Najpierw myślałam że to pewnie nieszczelności na tłokach. Ale nie, po spryskaniu WD w kolektory ssące na zawory, które widać. Przy kręceniu wałem wyraźnie widać bąbelki. Zawory przepuszczają.Moje pytanie: Czy to spowodowane tym długotrwały przestojem i czy ew. zawory mają szansę uszczelnić się po uruchomieniu silnika? Bo same zawory wyglądają bardzo dobrze i nawet widać na nich ten paseczek od docierania. ps. Ciśnienie sprężania jest dosyć dobre chyba. Trudno mi było przełamać silnik gdy chciałam szybko to zrobić a używałam klucza z długą dźwignią. Edytowane 17 Marca 2013 przez Tamka Cytuj Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Budzik-WGR Opublikowano 17 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2013 Rzucę małym off-em ale Tamka podziwiam kobiety z takim zapałem i ogolnym pojeciem co i jak jeśli chodzi o mechanikę :) .Rozumiem kobiety śmigajace ,ale grzebiące przy maszynach i ,,gadajace o stanie zaworów i innych części silnikowych,, to jest szał naprawde. Szacunek i pozdrawiam! Cytuj BYŁO:-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.JEST:-Honda VFR 750 rc36 I 90r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 Tamka do malowania musowo trzeba posiadać kompresor inaczej cena psykadeł cie zeżre. Co do silnika żaden nie jest ultra szczelny więc na razie daj temu spokój. Trzeba dokończyć gaźniki spróbować to odpalić. Puki co wymień olej, wyczyść bak w środku, sprawdź stan zaworków baku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 Rzucę małym off-em ale Tamka podziwiam kobiety z takim zapałem i ogolnym pojeciem co i jak jeśli chodzi o mechanikę :) .Rozumiem kobiety śmigajace ,ale grzebiące przy maszynach i ,,gadajace o stanie zaworów i innych części silnikowych,, to jest szał naprawde. Szacunek i pozdrawiam! Zalotników zachęcamy do wysyłania PW ;) Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Budzik-WGR Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 Wybacz ale mam juz kobiete,2 miesięcznego synka i nie są mi takie rzeczy w głowie ale Ty? Jesteś juz starszy, niedługo interes odmówi posłuszeństwa..moze to tędy droga.. mówisz z własnego doświadczenia ze najlepszy podryw to taki przez sieć? Korzystaj póki mozesz gdyż niedługo tylko taki Ci pozostanie :) pozostaje współczuć i szkoda ze nie mozna tu normalnie wyrazić swojej opinii bo zaraz dostaje sie strzał w łeb( ze podrywa, ze gej, ze taki ze sraki ze owaki) Pozdrawiam i ogarnijcie sie ,wiosna tuż tuż! :) Sam się ogarnij , przestań śmiecić w MECHANICEmoderator Cytuj BYŁO:-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.JEST:-Honda VFR 750 rc36 I 90r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 cos musialo w tym byc skoro sie tak napinasz :biggrin: Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 Wybacz ale mam juz kobiete,2 miesięcznego synka i nie są mi takie rzeczy w głowie ale Ty? Jesteś juz starszy, niedługo interes odmówi posłuszeństwa..moze to tędy droga.. mówisz z własnego doświadczenia ze najlepszy podryw to taki przez sieć? Korzystaj póki mozesz gdyż niedługo tylko taki Ci pozostanie :) pozostaje współczuć i szkoda ze nie mozna tu normalnie wyrazić swojej opinii bo zaraz dostaje sie strzał w łeb( ze podrywa, ze gej, ze taki ze sraki ze owaki) Pozdrawiam i ogarnijcie sie ,wiosna tuż tuż! :) Kolego, to jest dział Mechanika. Mam Ci wyjaśnić dlaczego się tu nie spamuje czy sam do tego dojdziesz? Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Budzik-WGR Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 Zacznij również zauważać jak inni to robią, w bardziej bezczelny sposób czasami mocno obrażając innych i nic nie wnosząc do tematu. Ja tylko pochwaliłem koleżanke za to co robi bo sam przyznasz iż rzadko spotyka sie kobiety które tyle wiedza na temat budowy motocykla, zazwyczaj w ogole nic nie wiedza nawet jesli potrafią prowadzic motocykl. A to ze przyspamowalem wiem, i sam o tym napisałem oceniajac Tamkę i przepraszajac za off-top....Jesli tak uraziłem twą Moderatorska role to bardzo Cie przepraszam , Ciebie i innych którzy przez mój post tak bardzo zeszli z tematu. Lewa. Cytuj BYŁO:-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.JEST:-Honda VFR 750 rc36 I 90r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tamka Opublikowano 18 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 :laugh:Kiedyś kolega wykrzyknął: Nie drapać się laski !Nooo :cool:Mi tam odrobina offtopa nie przeszkadza, a te zawory to i tak nie dają spokoju. W każdym razie Miecio dorobił choke ale dzisiaj to już nic z tego, za późno i w ogóle lepiej jakieś spagetti zrobie na szybko. Bo mi men zatruje się jeszcze jakimś jedzeniem z marketu. Cytuj Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 off top dopuszczalny tylko w temacie mechanicznym i po tym pozostańmy w tym dziale. Silnik Tamka nigdy nie jest idealnie szczelny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tamka Opublikowano 18 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 (edytowane) Tak z innej beczki. Czy jest jakiś sposób żeby usunąc nagar z tłoka bez rozkręcania silnika ? Widać przez otwór świecy że tam go sporo jest. Taka gruba, czarna warstwa. Chyba się łuszczy trochę. Widać że poprzedni właściciel Paskudy to chyba musiał ją uruchamiać często zimą :)(metoda mojego wujka polega na tym że: autobahn und voll Gas nach Köln und zurück . Nie wiem czy da radę w tym przypadku) Edytowane 18 Marca 2013 przez Tamka Cytuj Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 Tak to najlepszy sposb, wyjezdzamy, spokojnie rozgrzewamy silnik i rura ile fabryka dala na niskich biegach.Pomoze na nagar i na zawory.W BSA kazdy sezon zaczynam wyczuwajac na kopniaku o wiele mniejsze sprezanie jednego cylindra w porownaniu z drugim,jako ze przy postoju co najmniej jeden zawor jest zawsze uchylony.Po pierwszych jazdach robi sie rowno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tamka Opublikowano 23 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2013 Choke do Paskudy mojego projektu, dorobione przez firmowego Miecia :)wyglądają tak Nastąpiły pewne modyfikacje w części nieistotnej dla prawidłowego działania. Jak również w bardziej istotnej, ponieważ wraz z Mieciem ujawniliśmy niedokładności w wykonaniu gaźników do których trzeba było się dostosować. Nowych gaźników nie chciało nam się robić :laugh:(konkretnie ta niedokładność to brak osiowości gniazda na iglicę w jednym z gaźników, wynosząca prawie 0.3 mm) Cytuj Blackbird uległ zniszczeniu na skutek przejechania przez autobus. Ja trzymam się na śrubkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.