alexz Opublikowano 6 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2004 mam pare pytan dotyczacych eksploatacji jakie paliwo bedzie najlepsze 95 98 na ktorym powinnoo sie jezdzic??? jakiego producenta olej najlepiej stosowac wg prducenta syntetyk 10w40 moze ktos z was moze cos polecic gdzie najlepiej kupowac czesci eksploatacyjne typu filtry uszczeliki np pod miske olejowa moze macie jakis adres sklepu internetowegoz czesciami do suzuki?? czesci typu chlodnica itd czy jestesmy skazani na dilerow suzuki ew prywatny import uzywek czy sa jakies firmy robiace zamienniki ?? jak wyzej tylko plastiki owiewki itd moze jakies adresy internetowe ile ten potwor powinien palic i jaki zakres obrotow silnika jest dla niego najlepszy najlepiej jakby glos zabrali uzytkownicy hayabusy ktorzy znaja to z doswiadczenia na cdzien pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 6 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2004 Na temat Hayabuzy moge powiedziec tyle ze mialem taki sprzet na warstacie- z uszkodzona glowka ramy - krzywa rama itp... Trzeba uwazac co sie kupuje... Janek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alexz Opublikowano 6 Lipca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2004 moja jest prosta bylo to sprawdzane ma pare malych rzeczy do zrobienia ale to co wazne dla bezpieczenstwa czyli rama hamulce itd sa w stanie idealnym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klapek Opublikowano 6 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2004 www.sklepmotocyklowy.pl - tu wg. mnie jest najtaniej Cytuj Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..? www.kolyaska.fora.plObecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 6 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2004 Postaram się dopowiedziec na kilka pytań. Co do olejów - wlewam w sprzęty Motula 5100 10W40, albo Castrola Actevo 10W40. Czy polecić konkretnie jeden z nich ? To chyba raczej kwestia gustu, bo oba są produktami jak najbardziej markowymi i na dodatek oba kosztują około 30 zł za litr. Co do paliwa - jak kasa nie stanowi przeszkody, to lej 98. Szczególnie w swoim poprzednim moto, Suzi GS500 miałem wyraźnie wyczywalną różnicę. Problem poega chyba na tym, że polskie paliwo 98 ma właśnie 95, a 95 ma nie wiadomo ile oktanów :-). Dodakwo niższe spalanie powoduje ze nawet różnice kosztowe nie są znaczne. Część uszczelek silnikowych, jak również uszczelniacze zawieszenia, klocki, łańcuchy itp dostaniesz np. w Larssonie. Niestety nie ma tam zamienników większości rzadziej spotykanych cześci. Tutaj pozostaje drogi serwis, często długo czas oczekiwania itp. Został też import używek, ogłoszenia itp. Musisz się jednak liczyć, ze sporo części typu plastiki czy lapmpy pochodzą z "szarej strefy" :buttrock: . Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 6 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2004 Chcę dodać jedną rzecz. Do nowych motocykli często dość cieżko jest dostać osobno uszczelni, na ogół dostępna jest tylko uszczelka pokrywy zaworów, reszta uszczelek tylko i wyłącznie w kompletach, a komplet uszczelek do twojej hayabusy yo 1500zl... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alexz Opublikowano 6 Lipca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2004 dzzieki za odzew jakby jeszcze tylko ktos omowl temat krecenia obrotow to bylbym prawie w domu :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 6 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2004 Co do obrotów. Nie jeździłem Hayabusą ( a szkoda :-)) wiec odpowiem baardzoooooo ogólnie - ważne w codziennej jeździe powinno być nie schodzenie poniżej pewnych obrotów. Ja staram się nie schodzić poniżej 4000, czyli tak musisz wahlować biegami, by silnik nie schodził po zmianie poniżej tych obrotów - masz wtedy dośc momentu i mocy, a jednocześnie moto nie pali za dużo. A czasami nawet wejście w pobliże czerwonego pola nie zaszkodzi silnikowi, w przeciwieństwie, to jazdy np. 80 km/h na 6 biegu. Pozdro, Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Idaho Opublikowano 6 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2004 Ile powinien palić??? To zależy jak mocno odkręcisz... sądzę że w trasie przy spokojnej jezdzie 100-110 powinien ci spalić poniżej 5l. Jeśli chodzi o zakres obrotów to najkorzystniejszy jest średni zakres obrotów i najbardziej ekonomiczny, ale od czasu do czasu dobrze jest motocykl ostro wykręcić (oczywiście po rozgrzaniu)aby przepalić świece, przedmuchać komore spalania i kolektory wydechowe...czyli aby "odmulić " silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POM Opublikowano 7 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2004 mam takie pytanie:dlaczego mała prędkość na 6 biegu jest niewskazana, jaki to ma wpływ na silnik i skrzynię, nie pytam o moc i moment Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 7 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2004 dlaczego nie wskazana ?? prosty przykład - spróbuj ruszyc rowerem na najszybszej przerzutce- i zauwaz ile siły musiałes w to włozyc, a poza tym jezdzac na niskich obrotach a na wysokim biegu- przeciazamy silnik, spala on wiecej paliwa i z tego co wiem to strasznie wielkie siły odziałowują na wszelakie łozyska itp Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlaad Opublikowano 7 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2004 Dorzucę jeszcze co nieco na temat paliwa. Mocno wysilone silniki (Haya ma taki) wymagają z reguły wyższej liczby oktanowej. Generalnie im wyższy stopień sprężania tym bardziej wskazane jest używanie benzyny o wyższej liczbie oktanowej. Do Haya polecałbym 98. Takie silniki są też bardzo czułe na jakość benzyny, dlatego trzeba uważać gdzie się tankuje. Najlepiej na sprawdzonej stacji benzynowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alexz Opublikowano 7 Lipca 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2004 to wiele wyjania bo ja krecilem ja nisko i wg kompa pali mi k 13litroow :buttrock: i tak sie zastanawialem bo ni to zebym jej zalowal ale to lekkie przegiecie dzis zaczne ja konkretnie krecic i zobaczymy efekty co do benzyny to najczeesciej tankuje na statoil ale z tego co slyszalm to chyba motor bede tankowal na shell...musze tez kupic olej na dolewki bo mam maly wyciek a te silniki podbno nie lubia niskiego stanu jako ze nie wiem co lal poprzednik a olej wyglada i z tego co mowil jest swiezy to chce dolac a nei zmieniac wiec moze powiecie jaka marka oleju jest dobrze mieszalna ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POM Opublikowano 7 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2004 trochę z innej beczki, zgadza się że motocykl na niskich obrotach ma niewielką wartość jeski chodzi o moment obrotowy i moc, zastanawiam się dlaczego tylko zalecane w instrukcji obsługi do Yamahy XJ600S zalecenia są następujące: "Zalecane punkty zmiany biegów:1 bieg - 2 bieg 20km/h2 bieg - 3 bieg 30km/h3 bieg - 4 bieg 40km/h4 bieg - 5 bieg 50 km/h5 bieg - 6 bieg 60 km/h Na koniec wskazówka: przy zmianie biegu z 5 na 3 bieg należy sprowadzić motocykl do szybkości 35 km/h. " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomassoo Opublikowano 7 Lipca 2004 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2004 Podstawową zasadą po zakupie motocykla jest wymiana oleju razem z filtrem niezależnie od tego co mówi właściciel - relatywnie koszt niewielki a zalety nie do przecenienia. Co do mieszania oleju to ja nigdy nie zafundowałbym mojej Suzuce takiego miksa.Co do benzyny to różnice przy jeżdzie 160 - 200 km/hShell 95 - 8,5 litraShell V Power Racing - 7,5 litra Zważywszy na cenę tego 2 (chyba zresztą już go nie produkują ) przestałem lać 98. Chyba że czasami jak jest promocja 95=98 (Orlen, Lotos) ale różnicy w spalaniu czy pracy silnika za bardzo nie widzę.Oczywiśie dane dotyczną gsxr 1100 a nie 1300.13 litrów na wtrysku to masakra może warto wybrać się do mechanika - chyba że jeździsz powyżej 200 Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.