Sikor Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2013 (edytowane) "Napięcie sprężyny jest takie samo, bez względu na wartość napięcia wstępnego sprężyny" Theodor, coś Ci tutaj chyba nie wyszło No i wydaje mi się, że wkręcając regulator podnosimy motocykl, ale na sprężynie właśnie. Sprężyna mocniej dostaje to i mocniej oddaje (czyli bardziej podnosi tą masę). Trochę fizyki, ale dla zwykłego plebsu ;) . Ta powszechna opinia jest stąd, że to właśnie się odczuwa, po takich zmianach. Czy ja wiem, czy to takie rażące, jeśli tak sobie gadają ludzie którzy jeżdżą? Edytowane 7 Sierpnia 2013 przez Sikor Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Ale zawieszenie nie wydłuży się w magiczny sposób od podkręcania regulatora. Wyciągnij amorek z motocykla i podkręć regulator, cały element będzie miał ciągle tą samą długość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2013 bo "napięcie wstępne" to kalka z preload, oznacza zmianę napięcia wstępnego sprężyny przy całkowicie rozsuniętym zawieszeniu.Nie ma to jednak znaczenia dla sprężyny obciążonej masą motocykla i z nieograniczonym skokiem przez koniec ruchu zawieszenia. Inaczej mówiąc napięcie wstępne ma znaczenie dla wysokości motocykla a nie dla sztywności sprężyny. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Chyba że ma się sprężynę progresywną ;) . Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Aż zajrzałem do swojej serwisówki i tam też jest wszystko od damping force przez shock absorber hardeness, road conditions, load po driving speed ale słowem nie wspominają o wysokości. Z resztą nawet bez serwisówki, producenci mają w zwyczaju dopisywać do wysokości siedziska przedział jeśli da się to regulować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2013 Chyba że ma się sprężynę progresywną ;) .tylko wówczas Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koroviov Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Eleganco. Poczytałem trochę i wiem, że się nie znam. Fajna sprawa, bo nie będę się odzywał w towarzystwie co pozwoli mi uniknąć kompromitacji.Do tej pory myślałem, że jadąc w 2 osoby zwiększam napięcie wstępne, żeby właśnie utwardzić zawieszenie. Dziękować Bogu że nie mam więcej śrub regulacyjnych. Cytuj "Leję na fałki i śmierdzące cwajtakty" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Jeśli motocykl zostaje obciążony nagle drugą osobą to statycznie zaczyna być znacznie nizej, a wiec i zaczynamy wykorzystywać znacząco mniejszy użyteczny skok zawieszenia, a więc i łatwiej o np. dobicie zawieszenia.Jeśli wkręcając te regulatory podniesiemy motocykla do stanu jak przy jednej osobie, to jadąc w dwie będziemy wykorzystywać tyle samo skoku co przy jednej. Ale to wszystko ma związek z wysokością i skokiem zawieszenia a nie twardością. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Eleganco. Poczytałem trochę i wiem, że się nie znam. Fajna sprawa, bo nie będę się odzywał w towarzystwie co pozwoli mi uniknąć kompromitacji.Do tej pory myślałem, że jadąc w 2 osoby zwiększam napięcie wstępne, żeby właśnie utwardzić zawieszenie. Dziękować Bogu że nie mam więcej śrub regulacyjnych. Spoko Koroviov, teraz już wiesz że to nic nie zmienia ;) Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koroviov Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Ale to wszystko ma związek z wysokością i skokiem zawieszenia a nie twardością.Faktycznie. Teraz to widzę. Błądziłem. Mimo wszystko słusznie zrobiłem wrzucając pod korki podkładki co zwiększyło napięcie wstępne, bo dzięki temu mam większy prześwit. Cytuj "Leję na fałki i śmierdzące cwajtakty" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek_7 Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Theodor... a czy nie wpadłeś na to, dlaczego "podnosisz" zawieszenie i jaki jest tego końcowy efekt? Np. taki, że sprężyna mocniej dociśnięta, żeby docisnąć o kolejny centymetr trzeba użyć większej siły...? Sprężyna z tego co pamiętam, działa tak, że im bardziej chcesz ją ścisnąć, tym większą potrzebujesz siłę...? i działa to nie przy motocyklu który stoi, ale jak hamujesz, skręcasz i takie tam... Cytuj Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Ra_ Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2013 A tak nie działają tylko progresywne? Cytuj Wysyłane z mojego PCta za pomocą klawiatury Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Progresywne mają różny zakres pracy. Część uzwojenia jest miękka i odpowiada za komfort, pozostałe są twardsze, jeśli sprężyna pracuje mocniej to wtedy następne zwoje pracują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Jak ktoś szuka odpowiedzi na tego typu kwestie to polecam stronę użytkownika Qunio http://www.sportjazda.pl/ , a także wszystkie inne strony, artykuły, filmy które Tomek tam linkuje. Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2013 Theodor... a czy nie wpadłeś na to, dlaczego "podnosisz" zawieszenie i jaki jest tego końcowy efekt? Np. taki, że sprężyna mocniej dociśnięta, żeby docisnąć o kolejny centymetr trzeba użyć większej siły...? Sprężyna z tego co pamiętam, działa tak, że im bardziej chcesz ją ścisnąć, tym większą potrzebujesz siłę...? i działa to nie przy motocyklu który stoi, ale jak hamujesz, skręcasz i takie tam...Ja nie wpadam, ja zdobywam wiedzę. Jeśli motocykl statycznie jest nisko to oczywiście wykorzystywany jest mniejszy zakres pracy zawieszenia, więc i sprężyna ugnie się jedynie w określonym zakresie.Jeśli motocykl podniesiemy to wykorzystamy większy zakres skoku, co za tym idzie sprężyna będzie miała okazję pracować w większych ugięciach, a więc z prostej zależności N/mm przyjmie większe obciążenie zanim zostanie wykorzystany pełny skok zawieszenia. Ale nadal nie ma to nic wspólnego z twardością zawieszenia czy samej sprężyny. Po prostu ustalamy wyjściowe położenie zawieszenia w zakresie jego skoku. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.