Skocz do zawartości

Mechanizm skrętu kierownicy.


Gość Lefthandy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Lefthandy

Kurcze zawsze jak widzę tego typu konstrukcję to zastanawia mnie jak to działa? Gdzie jest oś skrętu przedniego koła?

Zna ktoś może ten patent i jest w stanie krótko i przystępnie wytłumaczyć?

 

408375_420020504740349_1434127157_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oś skrętu jest w miejscu w którym powinna być czyli przechodzi przez środek koła(piastę) patrząc od góry. Srebrne drążki kierownicze napierają na piastę. Czarne elementy będące częścią wahacza przy skręcie z jednej strony się podnosi a z drugiej opuszcza i to pozwala skręcić się dla koła.

Tu gdzie kółko ruch drążków przekazywany jest na element wahacza. Strzałka bliżej kółka dla wahacza z lewej a dalsza dla prawego.

Ciekawa aczkolwiek cholernie skomplikowana konstrukcja.

408375_420020504740349_1434127157_n_zps150e2be8.jpg

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słabo się znam, ale wygląda to na zawieszenie typu 'leading link' (nie znalazłem polskiego odpowiednika). Tu jest trochę na temat geometrii przedniego zawieszenia i tych konstrukcji http://www.tonyfoale...s/Dive/DIVE.htm Generalnie chodzi w nich o minimalizację nurkowania przedniego zawieszenia przy hamowaniu przodem. Heh, jaki jestem mądry jak mam podłączenie do internetu :biggrin:

Edytowane przez mike.kir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na forum narzekają że bez amora skrętu to z garażu się nie ruszą :D

On chyba ma nawet 2 amory skrętu. Lewy widać pomiędzy strzałkami, prawy częściowo schowany za błotnikiem. Chyba, że to coś innego.

 

Podejrzewam, że gdyby ktoś nad tym popracował, to dałoby się zrobić z tego motocykl dwustronny. Obracasz siodło, bak i kierownicę i jedziesz do tyłu :D Ciekawe jak by się sprawował pojazd z przednim napędem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej konstrukcji amortyzator skrętu nie pomoże a ilość przegubów kulistych mnie osobiście przeraża.

6 sztuk na połączeniu pomiędzy kierownicą a kołem zakładając po kilka mikronów fabrycznego luzu montażowego spowoduje potworną utratę stabilności kierunku jazdy. Poza tym promień skrętu większy od autobusu przegubowego na starcie eliminuje ten ciekawy motocykl z normalnego ruchu ulicznego.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Lefthandy

To jest ta sama koncepcja co w Bimocie i Yamasze GTS?

 

Chyba tak. Przynajmniej wygląda właśnie jak zerżnięta z Bimoty, tylko wiecej widać, bo nie ma tych ohydnych owiewek i tego plastikowego stylu.

Edytowane przez Lefthandy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...