Jump to content

Yamaha DT 125 źle założone pierścienie


Stigy
 Share

Recommended Posts

Witajcie. Zakładam nowy temat gdyż sprawa dotyczy nowego problemu z którym się spotkałem rozważając wiele bolączek w moim motocyklu a w innych działach nikt nie jest w stanie mi pomóc, mianowicie układu tłok-cylinder.

Od dłuższego czasu borykam się z problemem nie wkręcania się na obroty (max 10 000 rpm) Dłuższe rozważania można znaleźć w tym temacie:

http://forum.motocyk...95/page__st__60

 

Problem dotyczy pierścieni. Okazało się że na tłok Wossnera założone zostały nie tak jak producent zaleca czyli oznaczeniami do dołu. Pierścienie mają przekrój płaski ( Z obydwu stron identyczny). Dalej wklejam mój post z tematu powyżej. Mam nadzieję że ktoś da mi jakąś radę na ten temat.

 

.

 

 

Cylinder zdjęty. Sama powierzchnia cylindra jest w dobrym stanie. Zdjąłem jednak pierścienie i okazało się że są założone oznaczeniami w dół. Są identyczne jak te których zdjęcia wstawiłem. Symetryczne. Z tej tabeli: http://www.mar-mot.p...ath=110_106_136 to ta pierwsza pozycja (prostokątny). Nie wiem więc czy to że są założone w drugą stronę ma znaczenie. (może powinienem założyć osobny temat co do tego). Ponadto mam zdjęcia tłoka. Są na nim rysy (co wstępnie mnie zdziwiło) Jednak należy pamiętać że to łok kryty teflonem i nie są to jakieś wielkie wyrwy tylko starta powłoka teflonowa.

Zdjęcia:

 

http://imageshack.us/gal.php?id=sZSmkuXX0NHczdqW09aU1unLpA

 

Co o tym myślicie ? Co robić ?

Edited by Stigy
Link to comment
Share on other sites

Na tym forum było już kilkanaście pytań dotyczących montażu pierścieni w silnikach 2T jak i 4T.

"Problem dotyczy pierścieni. Okazało się że na tłok Wossnera założone zostały nie tak jak producent zaleca czyli oznaczeniami do dołu. Pierścienie mają przekrój płaski "

Ten cytat jest dla mnie całkowicie nie zrozumiały mimo, że autor poprawnie używa języka polskiego w słowie pisanym.

Autor pisze "zostały założone" a powinien napisać "założyłem/mechanik założył" i od tego zaczyna sile poważny problem z poprawną pracą silnika.

Drugie zdanie z wklejonego cytatu jest już potwierdzeniem nieznajomości szczegółów konstrukcji silnika.

Łatwość w dostępie do nowinek technicznych umożliwia nam dokładne sprawdzenie przekroju tego konkretnego pierścienia przy pomocy np. cyfrowego aparatu fotograficznego.

Skutki odwrotnego założenia pierścieni na tłok i uruchomienie silnika są łatwe do przewidzenia a koszt związane i naprawieniem tego błędu spore.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Link to comment
Share on other sites

Tłoki w 2T ustawia się strzałką do okien wydechowych i ma chodzić. Na tłoku 2T nabity jest zamek poto aby pierścień się nie przekręcał podczas pracy i nie trafił na okno zaworowe. Pierścienie zakłada się zawsze oznaczeniami do góry:

http://www.voila.pl/...x.php?get=1&f=1

 

Fajny opis wymiany tłoka opisany jest na tej stronie:

http://www.skuterowo...u-cylindrowego/

 

Jeśli chodzi o 2T to jest fajny filmik na ten temat:

http://www.youtube.com/watch?v=-T0QKc6ZY9U

Edited by samonek4
Link to comment
Share on other sites

Poprawiłem linka do zdjęć:

 

http://imageshack.us...czdqW09aU1unLpA

 

 

 

Na tym forum było już kilkanaście pytań dotyczących montażu pierścieni w silnikach 2T jak i 4T.

"Problem dotyczy pierścieni. Okazało się że na tłok Wossnera założone zostały nie tak jak producent zaleca czyli oznaczeniami do dołu. Pierścienie mają przekrój płaski "

Ten cytat jest dla mnie całkowicie nie zrozumiały mimo, że autor poprawnie używa języka polskiego w słowie pisanym.

Autor pisze "zostały założone" a powinien napisać "założyłem/mechanik założył" i od tego zaczyna sile poważny problem z poprawną pracą silnika.

Drugie zdanie z wklejonego cytatu jest już potwierdzeniem nieznajomości szczegółów konstrukcji silnika.

Łatwość w dostępie do nowinek technicznych umożliwia nam dokładne sprawdzenie przekroju tego konkretnego pierścienia przy pomocy np. cyfrowego aparatu fotograficznego.

Skutki odwrotnego założenia pierścieni na tłok i uruchomienie silnika są łatwe do przewidzenia a koszt związane i naprawieniem tego błędu spore.

 

Ja montowałem te pierścienie. Ale Jakie to ma znaczenie ? Sporo Pan napisał Panie moderatorze ale nic z tego nie wynika. Wydaje mi się też że informacja o tym że pierścień ma przekrój płaski nikomu tu nie zawadza, zwłaszcza z załączonym katalogiem pierścieni. Mówić o nieznajomości szczegółów konstrukcji silnika a nie powiedzieć gdzie w wypowiedzi popełniłem błąd - takie podejście wręcz uwielbiam. Jestem tu po to by się czegoś dowiedzieć a nie mieć jeszcze więcej pytań.

Silnik ma kompresję 10 barów, i ma sporo mocy więc nie powiedział bym że jest tak źle. Pytanie tylko co z tym zrobić ? Czy można użyć tych samych pierścieni po przehonowaniu gładzi itp...

Zamki w pierścieniach są idealnie symetryczne. Można więc każdy pierścień założyć w dowolne miejsce w do tego na 2 sposoby - oznaczeniami do góry i w dół. Z tego powodu zrobiłem błąd. Nie zauważyłem malutkiej literki (chyba N0). Jak mam to odkręcić ? Proszę o komentarze dotyczące stanu tłoka.

 

Tutaj jeszcze fotki pierścieni :

 

http://imageshack.us.../zdjecie2r.jpg/

 

http://imageshack.us.../zdjecie3f.jpg/

 

Zdjęcie przekroju zrobić będzie ciężko...

 

Dodam jeszcze że dokopałem się do przypadków gdy ludzie montowali te pierścienie tak jak ja i wszystko było ok, nie wiem jaki przebieg robił wtedy silnik, ale osiągi były takie jak być powinny, kompresja także...

Edited by Stigy
Link to comment
Share on other sites

Poprawiłem linka do zdjęć:

 

http://imageshack.us...czdqW09aU1unLpA

 

 

 

 

 

Ja montowałem te pierścienie. Ale Jakie to ma znaczenie ? Sporo Pan napisał Panie moderatorze ale nic z tego nie wynika. Wydaje mi się też że informacja o tym że pierścień ma przekrój płaski nikomu tu nie zawadza, zwłaszcza z załączonym katalogiem pierścieni. Silnik ma kompresję 10 barów, i ma sporo mocy więc nie powiedział bym że jest tak źle. Pytanie tylko co z tym zrobić ? Czy można użyć tych samych pierścieni po przehonowaniu gładzi itp...

Zamki w pierścieniach są idealnie symetryczne. Można więc każdy pierścień założyć w dowolne miejsce w do tego na 2 sposoby - oznaczeniami do góry i w dół. Z tego powodu zrobiłem błąd. Nie zauważyłem malutkiej literki (chyba N0). Jak mam to odkręcić ? Proszę o komentarze dotyczące stanu tłoka.

 

Tutaj jeszcze fotki pierścieni :

 

http://imageshack.us.../zdjecie2r.jpg/

 

http://imageshack.us.../zdjecie3f.jpg/

 

Dodam jeszcze że dokopałem się do przypadków gdy ludzie montowali te pierścienie tak jak ja i wszystko było ok, nie wiem jaki przebieg robił wtedy silnik, ale osiągi były takie jak być powinny, kompresja także...

 

Ma znaczenie i to zasadnicze,

Napiszę krótko - Piekarz piecze chleb, szewc naprawia buty itd.

W jakimś nieznanym nam celu zabrałeś się za robotę o której nie masz pojęcia ( mimo, że Ci się wydaje inaczej ) zepsułeś a teraz chciałbyś to poprawić ?

Teraz wypada tłoki z pierścieniami postawić na biurku i kupić nowe, zlecić poskładanie komuś kto ma o tym pojęcie i cieszyć się jazdą - ot i cała filozofia.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Link to comment
Share on other sites

Brak słów na takie komentarze. Nigdy nie popełniłeś błędu Panie moderatorze ? Nigdy ? Czy motocykle naprawiasz u mechaników a sam nie masz o tym pojęcia ? Ja muszę naprawiać sam. I myślę że nie ja pierwszy popełniłem błąd. A czy konieczna jest wymiana tłoka i pierścieni tego chciałem się dowiedzieć. Czy może wypowiedzieć się ktoś inny ?

Link to comment
Share on other sites

Brak słów na takie komentarze. Nigdy nie popełniłeś błędu Panie moderatorze ? Nigdy ? Czy motocykle naprawiasz u mechaników a sam nie masz o tym pojęcia ? Ja muszę naprawiać sam. I myślę że nie ja pierwszy popełniłem błąd. A czy konieczna jest wymiana tłoka i pierścieni tego chciałem się dowiedzieć. Czy może wypowiedzieć się ktoś inny ?

 

Tak sam naprawiam motocykle od ponad 40 lat ponieważ wyda Ci się to śmieszne jestem z zawodu mechanikiem ale nigdy nie naprawiałem butów i nie piekłem chleba młody człowieku.

Masz rację BRAK SŁÓW :banghead:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Link to comment
Share on other sites

dokladnie to co kolega wyzej napisal , kup nowy zestaw i daj komus do poskladania lub sprubuj z pomoca serwisowki ponownie sam , moze kiedys w koncu ci sie uda i wtedy bedziesz mial pewnosc ze umiesz to zrobic

dr750big ,hd evo 1340 ratrost ,gsxr 1100 91' , ram hemi 5.7

http://www.bikepics.com/members/kulka/

Link to comment
Share on other sites

Moderator chyba jednak popełnił błąd ale nie ma odwagi się do tego tu przyznać bądź ma jakieś serce które nie pozwala mu skłamać. Może jednak kiedyś pomoże jeszcze takiemu jak ja a nie rozerwie go na strzępy przy pierwszym kontakcie, bo przypomni sobie że jednak czasem zdarza się coś takiego jak błędy. To z takich powodów mamy np. czujnik w nóżce od motocykla....

Link to comment
Share on other sites

Najmądrzejszy z mądrych! Naucz się pisać,a potem pouczaj innych.... Jeżeli nie masz zamiaru pomóc,to chociaż nie przeszkadzaj...

 

Jest subtelna różnica pomiędzy mądrością a doświadczeniem młody człowieku a Ty zamiast czepiać się literówek podpowiedz koledze co ma dalej robić bo na razie Twoje posty z daleka zalatują SPAMEM.

Wypowiedz kilka mądrych zdań w tym temacie proszę bo na razie to za dużo cwaniactwa i żadnych konkretów.

Jedynie kolega "kulka" odpowiedział w temacie ale wstydzisz się pewnie zapytać o uzasadnienie. :biggrin: :biggrin: :biggrin:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Link to comment
Share on other sites

Panowie. Nie chciałem tu powodować takich kłótni. Nie jeździjcie po sobie, nie o to tu chodzi. Pan Piotr ma prawo uważać mnie za idiotę i nie chcieć mi pomóc. Fakt zawaliłem i jestem z tego powodu sobą załamany. Ale chce się nauczyć i zrobić to dobrze. Jeśli ktoś uważa mnie za skończonego idiotę i debila nie wartego udzielenia pomocy to mi przykro ale rozumiem. Będę musiał polegać na wypowiedziach innych lub dalej uczyć się na swoich debilnych błędach. Chcę się dowiedzieć czy mogę użyć tego tłoka i np. przehonować tuleję i założyć nowe pierścionki. Czy to normalne że tłok ma takie starcia na powłoce ? A może tam jest coś bardzo nie tak ? Silnik jak już pisałem ma kompresję 10 bar i ładnie ciągnie do 9000 rpm. Zrobiłem na tym tłoku koło 900km. Mam nadzieję że ktoś da mi jakąś radę dzięki której nie będę musiał wymieniać znowu wszystkiego. Tak czy siak z góry dziękuję i czekam na pomoc. Pozdrawiam

Edited by Stigy
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...