Skocz do zawartości

Stigy

Forumowicze
  • Postów

    171
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Poznań

Osobiste

  • Motocykl
    WR 250 R, CX 500C, GS 550
  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnie wizyty

277 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Stigy

ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin (14/46)

0

Reputacja

  1. Tym bardziej dziwi mnie że w serwisówkach nigdy nie podają ciśnienia sprężania. Chociażby w jakichś widełkach...
  2. Znam przybliżony wzór dla czterosuwów. O dwusuwach naszukałem się wiele godzin. Nie znalazłem nic.
  3. Cześć. Wielokrotnie napotykałem problem w stwierdzeniu czy dany silnik dwusuwowy ma ciśnienie sprężania w granicach normy. Zwykle w serwisówkach do czterosuwów producenci zamieszczają przybliżone ciśnienie sprężania i widełki w jakich wynik powinien się zawrzeć. Przy motocyklach z silnikami dwusuwowymi praktycznie nigdy takich informacji nie mogę znaleźć. Podaje się zawsze stopień sprężania i tyle... W dodatku w dwusuwach stopień sprężania mocno się waha. czasami jest to 5,8:1 a czasami 10:1. Stąd często mam problem żeby określić czy dany wynik (np. 8 atmosfer) jest dobry czy zły. Czy jest jakaś metoda określania przewidywanego ciśnienia sprężania ze stopnia sprężania ? Może o czymś nie wiem i są jakieś normy dla silników dwusuwowych których po prostu w serwisówkach nie podają ?
  4. Dzisiaj przejechałem z 40km po 20km zostawiłem silnik do wystygnięcia i zrobiłem znowu 20km. Próbowałem wszystkich stylów jazdy. Tym razem wszystko jak w zegarku. No za nic nie chciał zgasnąć. Odniosłem subiektywe wrażenie że przy rozgrzewaniu się przez pierwszy 2km jazdy silnik troszeczkę stuka zaworami tak jakby były za duże luzy. Potem to ustępuje. Jest jednak tak jak podejrzewał JanuszK30 - jak na razie wszystko jest idealnie. Zastanawiam się tylko co to mogło być. Może jakieś felerne paliwo ? Ostatnio tankowałem na jakimś Carefour - ale wydaj mi się jednak że to mało prawdopodobne.
  5. Elektryczne. Sprawdzić wartość napięcia czy to czy w ogóle jest ?
  6. Zdarzyło się raz wczoraj i dziś z 5 razy ale za każdym razem jak silnik był jeszcze zimnawy. Po dłuższej jeździe problem ustępował.
  7. Stał ze 2 miesiące od grudnia do lutego. W lutym trochę jeździłem i problemu nie było. Wczorajsza jazda była chyba czwartą po tym 2-miesięcznym okresie postoju i wczoraj też problem pojawił się po raz pierwszy.
  8. Witam. Wczoraj pierwszy raz zdarzyło się że mój burgman po przejechani kilkuset metrów zgasnął. Można go po tym było normalnie odpalić. Dzisiaj przejechałem się trochę dalej i próbowałem znaleźć zależność tego zjawiska od sytuacji. Gaśnie jednak zarówno podczas równej jazdy jak i podczas schodzenia z obrotów. Nie gaśnie raczej na biegu jałowym. Problem całkowicie jednak ustaje po przejechaniu kilku kilometrów - myślę że jest to związane z temperaturą silnika. Gdy ten się rozgrzeje problem całkowicie ustaje. Luzy zaworowe regulowałem 3000 km temu. Motocykl na gaźniku. Wolne obroty stabilne i poprawne zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku. Czy macie może jakieś podejrzenia ? Z góry dziękuję.
  9. TDR po zalaniu wodą ma piękną temperaturę. Aż do opróżnienia chłodnicy - więc tu wyrzucenie termostatu chyba nic nie zmieni, chyba że się mylę. W DT termostat był wymieniany na nowy z serwisu jakieś 600km temu więc nie może być uszkodzony. Czy miałbym tym testem wykluczyć coś jeszcze ?
  10. Yamahy DT i TDR. Obie miały problemy z przegrzewaniem i wyrzucaniem płynu ze zbiorniczków. Robiłem planowanie cylindrów i głowic i nowe uszczelki. Jednemu - TDR puściło po 250 km a temu z DT po 80 km. No więc widzę że to ja gdzieś dupy dałem - chyba... No bo 2 te same naprawy i 2 zawalone... Nie wiem co mam robić bo wszystko już przejrzałem. Może uszczelki pod głowicą są złe, choć ja na takiej jeżdżę już sporo czasu (DT) i jest ok. Czy przy zwiększonym stopniu sprężania powinno się wrzucić inną uszczelkę ? np. bez gumy - samą blachę ? Bo squish w tej DT jest troszkę mniejszy niż normalnie - około 1,1 mm. Wodę do zbiorniczka zaczynało wyrzucać po dużym obciążeniu. Czy winą tego może być zapchana chłodnica ? Czy uszczelki mogą dostawać przebicia od nadmiernej temp. spowodowanej brudną chłodnicą lub niesprawnym termostatem ? Czy po takim przegrzaniu powinienem robić ponowne planowanie głowicy ? Z góry dzięki za pomoc.
  11. Sprzedam kask Caberg Chrono 505 XL 61. Nowy nie używany, jeszcze z folią na szybie i metkami. Sprzedaję go od połowy ceny sklepowej. http://allegro.pl/kask-zamkniety-caberg-505-chrono-xl-61-nowy-bcm-i3251968934.html
  12. Słaby żart. A jak mówisz na serio to nie skomentuję...
  13. Witajcie. mam kilka pytań dotyczących cylindra od TDR. oddałem go do wyrównania-planu. Po planie dopiero zauważyłem że tulei brak :) 1.Więc czy to nicasil ? Nie wiedziałem że w TDR-ach występowały. 2.Czy w związku z tym że to Nicasil to można w ogóle planować głowicę ? on się na górze nie zniszczy ? 3.Próbując odpowiedzieć sobie na pytanie znalazłem malutkie wyszczerbienie (na ostatnim zdjęciu). Zastanawiam się na ile może być groźne dla uszczelki pod głowicą. Groźnie nie wygląda, ale co o tym sądzicie ? Z góry dziękuję za cenne odpowiedzi.
  14. Bardzo trafne pytanie. Przyznam że zastanawiam się nad tym. Ale nie do końca wiem jak to sprawdzić. Jeśli chodzi o części widoczne to dokładnie ją obejrzałem. Ale to nie znaczy że pęknięta nie jest. Może być jakieś pęknięcie w kanałach które są niewidoczne. Tu nie wiem jak to zdiagnozować a nie chcę narażać znajomego na niepotrzebne koszty...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...