rafael Opublikowano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2012 Dlatego napisałem mu żeby kupił TDI na pompie VP, tam się nie psuje praktycznie nic, i dlatego to jedne z ostatnich "opłacalnych" diesli. Części do nich są tanie, niedrogim kosztem można zrobić też kapitalke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fredo Opublikowano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2012 diesel to tylko pozorne oszczednosci, To co zaoszczedszi przy tankowaniu wydasz na serwis. Im nowszy diesel tym wieksze koszty generuje. TDI, SDI to nie kanały w kablówce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2012 Fredo ty znowu chcesz odpoczac od forum ?Dyskutujemy o problemie nie o uzyszkodnikach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrPlama Opublikowano 13 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2012 TDI, SDI to nie kanały w kablówce.Japa... pewnie masz der Paśnika/ Passtucha w tedeiku od dziadka z reichu co to tylko w niedziele do kosciółka jezdził... niezawodnych diesli juz nie ma, bo ich sie nie opłąca produkować. Te , które sa dostepne na rynku to w wiekszosci stare parchy z przebiegiem ponad 500tys km diesel to jest ZŁO http://www.magazynau...ikow,nId,634397 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saladin Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Jeździłem Omegą B 2.0 16v w LPG przez 7 lat i bardzo miło wspominam ten samochód, z powodu gazu nigdy nie miałem problemów. Diesle miałem 2 pierwszego i ostatniego :) i nie prawdą jest co mówi Sherman, że zamarzające ( wytrącająca sie parafina w ON-ie) to historia. W 2008 roku Polo SDI stało pod blokiem 2 tygodnie czekając na odwilż :(, a Omega przy -17 paliła z gazu. Podobno trzeba jeździć na pełnym zbiorniku w zimie ale o tym wtedy nie wiedziałem.Może i VW i Audi nie są złymi samochodami za to są strasznie nudne, a to że palą TDI-ki 5,5 litra to można włożyć pomiędzy opowieści z mchu i paproci, Polówka palił mi 6l (1.9D bez turbo), kolegi SuperB 1.9 TDI 130 KM - poniżej 7 litrów w trasie też nie schodzi przy prędkości nie większej niż 120 km/h.Polecam koledze benzynę z gazem, a co do marki to kwestia gustu, w każdym bądź razie Ople na pewno nie są złe tyle, że też mało oryginalne :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_speedy_ Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 A może stilo z 1.6Mieliśmy w domu ten silnik w sienie i złego słowa powiedzieć nie można , przez chyba z 12 lat nic się w nie działo poza eksploatacyjnymi wymianamiCo prawda pali ciut więcej jak podobne konstrukcje od konkurencji ale bez przesady , z gazem pracował większość czasu i też wszystko OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Może i VW i Audi nie są złymi samochodami za to są strasznie nudne, a to że palą TDI-ki 5,5 litra to można włożyć pomiędzy opowieści z mchu i paproci, Polówka palił mi 6l (1.9D bez turbo), kolegi SuperB 1.9 TDI 130 KM - poniżej 7 litrów w trasie też nie schodzi przy prędkości nie większej niż 120 km/h.Haha, za to omega w gazie robi szał :icon_mrgreen:Spalanie ponizej 5l na trasie w dieselku(nie licząc wiekszych passatów, superbów itd) jest realne, moja skodzinka rzadko tyle spali, a obliczam spalanie co tydzień, jazda jest mało ekonomiczna, przy spokojnej jezdzie szło by zejsc ponizej 4l na trasie (to co prawda 1.6tdi, a nie 1.9).W tej kasie szukałbym zadbanego leona albo golfa IV, octavi, co tam ci się spodoba bo to bardzo podobne sprzęty. Niestety takie auta nie stoją w każdym komisie bo są mocno poszukiwane, ale warto poświecic czas. Taniej lub nowszy rocznik idzie trafic wsród francuzów ew. opli. Gaz można załozyc jak auto ma duzy silnik, bo mniejsze niz 2.0 na takich trasach to będą muły, z dieslem SD na trase tez tu ktos ostro pojechał :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkelpl Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 (edytowane) nie widzę innej alternatywny, niż Tdi. Po prostu nigdy nie było żadnych problemów, prędkość przelotowa w trasie między 100-140 km/h, spalanie na poziomie 5,5 litra, zasięg na jednym zbiorniku 900 km (vw t4 robi ponad 1100 km). Do tego samochód bez problemu idzie ponad 200 km/h (mam akurat wersję 110 KM), więc nawet na nielicznych kawałkach autostrady da się trochę czasu nadgonić. Elastyczność taka, że nawet nie trzeba zbijać z 5. jak wyprzedzasz ciężarówkę od 80-90 km/h, bo ciągnie. No i jeszcze szybko sie nagrzewa ....Po 3-4 km juz cieplutko jak w domku :biggrin: za 15 nic sensownego nie wyrwiesz...Z wikeszych i lepszych aut to beda stare parchy wymagajace duzego serwisu... albo stary na wypasie lub młody w bieda edyszyn. I to tys prowda .... Edytowane 14 Grudnia 2012 przez majkelpl Cytuj ISRA: 27062SREU: 614 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kanar14 Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Ja w swoim Audi A3 od 4lat jak sprowadziłem je z Francji nie robiłem praktycznie nic oprócz standardów, na początku rozrząd a później tylko filtry oleje, oleje filtry i hula aż miło.. Nie wiem o jakich duużych kosztach w utrzymaniu diesla tu mowa, zrobiłem nią może z 70000km i dopiero w tym roku wymieniłem turbo ' bo słabo ciągło'. Poza tym nic nie było dłubane bo nie było potrzeby. Spalanie na poziomie 5l trasa 6-7 wokół komina. Silnik 101KM na pompowtryskach.Jeździ i jeździ więc czego chcieć więcej :P ale że zbliża się wiosna to trzeba kupić moto, wiec gdyby ktoś coś to Audi A3 11.2001r 1,9TDI 101KM na sprzedaż za sumę w ok 15tyś zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Dlatego powtarzam na tym forum że na 1,9TDI skończyła się era naprawdę dobrych diesli VW, a sam miałem chyba kilkanaście samochodów z tymi silnikami , przy wielu coś naprawiałem więc nikt mi nie musi mówić. W dodatku są dobrze podatne na chiptuning, i jak już wspomniałeś nie psują się. Wyżej napisałem że te na pompie VP były jednymi z ostatnich "opłacalnych", bo w PD trzeba tylko bardziej dbać o jakość zalewanego paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartekk Opublikowano 14 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Golfa IV brałem pod uwagę i dalej biorę jeżeli trafiłby się ładny i wyposażony egzemplarz, ale prawie wszystkie mają 195 do 200 tys najechane niezależnie od roku :) pasacior b5 podoba mi się tylko kombi a kombi mi nie potrzebne. Generalnie nie mam spięcia, że muszę kupić już ale jak już mam wydać pieniądze chciałbym poznać opinie użytkowników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 (edytowane) W tych autach okolice 200tyś (prawdziwe 200, nie skręcone z 500) to nie jest zły przebieg, i bezproblemowo powinieneś kolejną setkę zrobić. Ja miałem Vento z silnikiem na pompie VP które dość ostro użytkowałem (miałem gwintowane zawieszenie, chipa i kilka innych pierdółek) i było z nim zero problemów. Sprowadziłem z Austrii wyjątkowo dla siebie, z przebiegiem 260tyś km, i tyle rzeczywiście miało. Tuż przed tym jak trafiło w moje ręce w Austrii wrzucili mu nową turbinę oryginalną, nie jakieś regenerowane badziewie. Ja przez 2 lata naciupałem 140tyś km, i poza wymianami części eksploatacyjnych nie zepsuło się kompletnie nic. Od tego czasu nabrałem przekonania do tych silników, a po nim handlowałem samochodami i miałem wiele z przebiegami ponad 300tyś, i wierz mi że chodziło naprawdę dobrze. PS: Na trasy fajne by było też Audi A6 http://moto.allegro....1997-2004-18067Auto naprawdę wygodne, za 15-16 tyś ciężej już będzie znaleźć bdb sztuke, ale warto poszukać. Za tą kasę dorwiesz coś z okolic rocznika 99, może uda się nawet 1,9TDI. Jeśli nie to alternatywą zostaje motor 2,4 V6, który ma 164 konie i na LPG mieści się w 13L średnio. Jeśli chodzi o rdzę to raczej nie ma mowy o niej w tych autach, możesz kupić auto se skórą, klimatranikiem, elektryką itd itd które naprawdę super jeździ. W tamtym roku sprzedałem takie za 15,300zł rocznik 99 z przebiegiem 162tyś, zakupiłem od pierwszego właściciela w PL, i serwisował do końca. W samochodzie nie usłyszałeś żadnego szkrzypu plastiku, żadne przełącznik nie był uszkodzony lub niedziałający, skóra nie była popękana ani przetarta (o skórę też trzeba odpowiednio dbać, żeby nie wyglądała jak skóra 100 letniego człowieka, nie obrażając nikogo).Możesz też rzucić okiem na A4 http://moto.allegro....1995-2001-18064 . Też wygodnie się tym jeździ, i do 15tyś znalazłbyś dieselka spokojnie. Na ładnej feldze, ksenonie , wersja kombi z pakietem chrom prezentuje się naprawdę fajnie wizualnie. Technicznie podobnie jak samochody które wymieniłem. W Pasku/A4/A6 serwis będzie droższy tylko o tyle że zawieszenie jest wielowachaczowe, i po prostu wymiana wachaczy jest droższa niż tulei w McPersonie , ale tragedii nie ma, prowadzi się natomiast lepiej auto i to odczuwalnie. Wybór należy do Ciebie, najlepiej gdybyś na żywo zobaczył na te auta, usiadł w nich, a najlepiej się przejechał. A i jeśli chodzi o samochody wymienione wyżej, to wszystkie info wynikają z mojego doświadczenia z nimi, a nie są to bzdety wyczytane na forum. Miałem każdy z tych samochodów, moi znajomi mają te auta więc pisze Ci jak Ja to widze. Edytowane 14 Grudnia 2012 przez rafael Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 (edytowane) diesel to tylko pozorne oszczednosci, To co zaoszczedszi przy tankowaniu wydasz na serwisOgarnij się chłopie, naprawdę myślałem, że takie farmazony piszą już tylko pierniki w Auto-Świat, którym diesel kojarzy się z klekoczącym traktorem. Przypominam, że silniki diesla obecnie wygrywają nawet w sporcie wyczynowym, i to nie tylko na pustyni. Trochę się pozmieniało... A jeżeli cokolwiek pada, to elektronika, sieci multipleksowe i dziesiątki modułów elektronicznych, które czasem nie działają tak, jak powinny (chyba każdy z nas miał przypadek, że mu się laptop albo komp stacjonarny nie chciał włączyć albo się zawieszał). Dlatego usterkowość to obecnie ciężki temat: jeżeli ktoś pisze, że nowe diesle się bardziej psują od benzyn, to jest w błędzie, bo wynik zależy od ilości eksploatowanych samochodów. A od wielu lat jest tendencja do kupowania diesli, dlatego w skali ogólnej oczywiście można powiedzieć, że się więcej psuje. Tak samo, jak można powiedzieć, że ciężarówki z silnikami wysokoprężnymi częściej się psują, bo... 99% ma takie silniki ;) Edytowane 14 Grudnia 2012 przez Sherman Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Ludzie związani z serwisem oraz dystrybucją części do diesli z ostatniej dekady mają inne zdanie.Kiedyś mieliśmy z MarcMarciem ciekawą rozmowę na ten temat. On ma spory feedback od ludzi z branży, może się wypowie. Ja natomiast nie mam zielonego pojęcia ani doświadczenia. Cytuj Sikor#44 Moto Traininghttps://www.facebook.com/Sikor44/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komandosek Opublikowano 14 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2012 Dlatego, że diesle źle znoszą krótkie przejazdy jak te do pracy. No chyba, że ktoś ma 20km do pracy to inna bajka. Plus zima, bena powoduje, że po mroźnej nocy nie zastanawiasz się czy zupa nie zamarzła.pitupitu, diesla chyba nie miales Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.