NiceTree Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 Powoli przymierzam się do wymiany korby w XR 400. Czy jest możliwa wymiana bez ściągania trybu napędzającego wałek wyrównoważający?Tak jak na zdjęciu, dolny sworzeń jest częściowo przez niego zasłonięty i wyciskanie go bez ściągania tego trybuwydaje mi się bardzo problematyczne ale może ktoś już coś takiego robił?Zębatki nie chcę ściągać, bo nie wiem czy jest w jakikolwiek sposób ustalona przed obrotem (poza wciskiem),i nie chcę jej przekręcić.Serwisówka nic nie mówi na temat wymiany korby.Będę widział więcej jak ściągnę łożysko, ale nawet na amerykańskich forach nie znalazłem odpowiedzi na to pytanie. Przy okazji, gdzie we Wrocławiu jest jakiś serwis który byłby w stanie to zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 (edytowane) zadzwoń albo napisz maila do woryny z motor techu coprawda z tego co widzę ma fatalnie długi czas oczekiwania ale cenę ma 150 zł czyli normalną a jest specem od silników nie słyszałem żeby ktoś na niego narzekał............zadzwoń albo napisz maila opisz co i jak może np policzy ci 50 zł drożej a zdejmie i założy tą zębatkę...... jak nie ściagniesz tej zebatki to nie zmienisz korby, ten sworzeń wyjmuje się prasą i samo wyjęcie i złożenie to jest pikuś(o ile masz odpowiednią prasę ), problem tkwi że trzeba to zajebiście precyzyjnie wyważyć Serwisówka nic nie mówi na temat wymiany korby. nawet nie wiedziałem że w xr się korbę wymienia :D dostała luzu na łożysku czy dmuchasz na zimne ?? Edytowane 28 Listopada 2012 przez michoa Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NiceTree Opublikowano 28 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 Wymieniam profilaktycznie. Wiem że wymiana tego bez ściągania zębatki jest trudniejsza ale czy niemożliwa? Mogę ją sam ściągnąć, ale nie chcę jeśli nie okaże się to absolutnie konieczne.Wiadomo że siła z prasy nie byłaby w tym wypadku idealnie w osi sworznia, ale pytam kogoś kto może miał podobną sytuację,czy wyciśnięcie do połowy zasłoniętego zębatką sworznia jest możliwe. Wysyłka nie wchodzi w grę (wycentrowany wał ktoś na poczcie rzuci i może się minimalnie przestawić)No i 150zł to dość wygórowana cena - niedaleko Leszna gość robił mi korbę do KTM jakoś za 50-60zł, z tym że nie mam po prostu czasu tam jechać.A skoro działało to potem w KTM to myślę że dla takiego traktora jak XR jakość tej usługi będzie zadowalająca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 29 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 Co to znaczy "profilaktycznie"?. Profilaktycznie mozna wymienic korbę w np. EXC (sam tak zrobiłem), ale w XR nie ma to sensu. Powiem więcej-jeśli nie ma luzu ani nie stuka to wymiana korby jest głupotą bo ten orginał moze "przezyc" nowy zamiennik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 29 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 Co to znaczy "profilaktycznie"?. Profilaktycznie mozna wymienic korbę w np. EXC (sam tak zrobiłem), ale w XR nie ma to sensu. Powiem więcej-jeśli nie ma luzu ani nie stuka to wymiana korby jest głupotą bo ten orginał moze "przezyc" nowy zamiennik.Podpisuje się obama rękami :biggrin: :laugh: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NiceTree Opublikowano 29 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 Rozumiem ze w XR wymienia sie korbe dopiero jak wyjdzie przez karter? Korba ktora jest aktualnie ma przelatane najprawdopodobniej 15 lat (jest oryginalna Hondy).Z tego co widzialem na amerykanskich forach, w XR awarie korby sie jak najbardziej zdarzaja, dlatego korzystajac z okazji, ze mam rozpolowiony silnik chcialbym ja wymienic.Powiem wiecej, wymieniam tez tlok, lancuszek, wszystkie lozyska, uszc zelniacze i uszczelki w silniku.Nie pytajcie mnie o celowosc takiego remontu, bo nawet w takiej XR nic nie jest wieczne,i skoro moge zrobic sobie sprzet na nastepne kilka lat, to skorzystam z okazji.Denerwuje mnie troche podejscie do sprzetow tego typu, ze skoro to nie crossowka to do silnika nie trzeba w ogole zagladac,bo wlasnie przez to robie porzadny remont (poprzedni wlasciciel nie potrafil mi powiedziec kiedy cokolwiek bylo tam robione) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 29 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 Denerwuje mnie troche podejscie do sprzetow tego typu, ze skoro to nie crossowka to do silnika nie trzeba w ogole zagladac,bo wlasnie przez to robie porzadny remont (poprzedni wlasciciel nie potrafil mi powiedziec kiedy cokolwiek bylo tam robione) jak ja miałbym robić partacki remont xr to wolę dolewać oleju chyba :D 150 zł to w moim regionie normalna cena(w łodzi jest dobry warsztat też 150 zł biorą ), posiłkując się internetem także no ale skoro dla ciebie drogo to rób jak uważasz.........jak już chcesz robić wał który ma przelatać nastepne 15 lat to może warto dołożyć i zrobić to naprawdę dobrze a nie lecieć po kosztach..............to nie ktm że za rok znowu remont.. albo robić dobrze albo nie robić wcale....... Z tego co widzialem na amerykanskich forach, w XR awarie korby sie jak najbardziej zdarzaja, właśnie przez partackie remonty zdarzają się awarie wszelkiej maści w xr......w każdym motocyklu nawet w hondzie zdarzają się wady materiałowe, pozatym awaria wału nie musi wynikać z zmęczenia korby może wynikać z przegrzania, braku oleju i wielu innych przyczyn których wymieniając korbę nie unikniesz. ja znam 1 przypadek wyjścia korby bokiem w xr600, 1 na setki tysięcy (milionów ?? ) użytkowników........ Wiadomo że siła z prasy nie byłaby w tym wypadku idealnie w osi sworznia, ale pytam kogoś kto może miał podobną sytuację,czy wyciśnięcie do połowy zasłoniętego zębatką sworznia jest możliwe. ta prasa nie ma nacisku 5kg tylko rzędu kilkudziesięciu jak nie kilkaset ton, siła musi być przyłożona centrycznie i odpowiednią powierzchnią, bo innaczej element może się zdeformować, dać napewno się da i może nawet się uda, ale ja bym nie ryzykował szkoda wału.....napewno jakiś pan kaziu się podejmie bo złote rączki nie boją się żadnych zadań tylko żebyś ty potem nie płakał-to nie jest element naprawialny przez wiejskich ślusarzy.... pozatym nigdy nie widziałem jak taki wał jest wyważany nie wiem czy tam nie będzie ta zębatka przeszkadzać..... jednak widzę to działa w dwie strony -ludzie którzy wskoczą z duala na harda nie rozumieją że trzeba dbać i silniki wybuchają, ale ludzie którzy przeskoczą z harda na duala, nie rozumieją że tego się nie remontuje co chwila i wywalają dobre części oemowskie które nierzadko są lepsze od zamienników i kupę kasy, robiąc remont z poczucia dbania..... niepotrzebny remont silnika jest szkodliwy, osłabiasz wiele elementów np gniazda łożysk, śruby....... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NiceTree Opublikowano 29 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 jak ja miałbym robić partacki remont xr to wolę dolewać oleju chyba :D 150 zł to w moim regionie normalna cena(w łodzi jest dobry warsztat też 150 zł biorą ), posiłkując się internetem także no ale skoro dla ciebie drogo to rób jak uważasz.........jak już chcesz robić wał który ma przelatać nastepne 15 lat to może warto dołożyć i zrobić to naprawdę dobrze a nie lecieć po kosztach..............to nie ktm że za rok znowu remont.. albo robić dobrze albo nie robić wcale.......Moze to i normalna cena ale robilem taniej i nie u jakiegos Kazia tylko w normalnym serwisie zajmujacym sie tulejowaniem i remontami walow.Dzieki za cynk mimo to, bede chyba szukal w takim razie jak najdrozszego serwisu, zeby wal przejezdzil 150 lat. ja znam 1 przypadek wyjścia korby bokiem w xr600, 1 na setki tysięcy (milionów ?? ) użytkowników........Miliardow... Fajnie ze jako wyrocznia w temacie XRek znasz wszystkie przypadki. ta prasa nie ma nacisku 5kg tylko rzędu kilkudziesięciu jak nie kilkaset ton,Dzieki za cynk... siła musi być przyłożona centrycznie i odpowiednią powierzchnią, bo innaczej element może się zdeformować, dać napewno się da i może nawet się uda,Albo sie da albo sie nie da.... Czy jest ryzyko zdeformowania walu lub sworznia to sobie policze, jak bede wiedzial jaka sila orientacyjnie to sie wyciska.Bardziej mi chodzi o sposob zamocowania, czy moze np. sa prasy ktore rozdzielaja 2 polowki walu, zamiast wyciskac sworzen,albo czy sa koncowki do pras (nie wiem jak to nazwac) o przekroju polokraglym. Ale prosilbym o wypowiedz osoby ktore maja jakies o tym pojecie... napewno jakiś pan kaziu się podejmie bo złote rączki nie boją się żadnych zadań tylko żebyś ty potem nie płakał-to nie jest element naprawialny przez wiejskich ślusarzy....Jakbym chcial to bym taki wal zaprojektowal i wykonal, nie mowiac juz o naprawie. Z tym ze taniej pewnie byloby kupic uzywke. pozatym nigdy nie widziałem jak taki wał jest wyważany nie wiem czy tam nie będzie ta zębatka przeszkadzać.....Dzieki za cynk... jednak widzę to działa w dwie strony -ludzie którzy wskoczą z duala na harda nie rozumieją że trzeba dbać i silniki wybuchają, ale ludzie którzy przeskoczą z harda na duala, nie rozumieją że tego się nie remontuje co chwila i wywalają dobre części oemowskie które nierzadko są lepsze od zamienników i kupę kasy, robiąc remont z poczucia dbania..... niepotrzebny remont silnika jest szkodliwy, osłabiasz wiele elementów np gniazda łożysk, śruby.......Litosci... Remont po 15 latach uzytkowania, w dodatku czesc przez ludzi z typowo polskim podejsciem to jest k**** co chwila? Zastanow sie co piszesz.I skad wiesz jakie czesci tam wloze?Ludzie, co jest z wami zadalem 1 konkretne pytanie, a zaraz robi sie dyskusja, a po co, a dlaczego? Wychodzi ze remontowac XRke to jakas profanacja, po prostu nie rozumiem co jest zlego w tym ze chce miec pewny sprzet? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 29 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 Jeśli chcesz zmieniać korbę bez zdejmowania łożyska i zębatki to największym problemem tutaj będzie zamontowanie tego zestawu w prasę, szczególnie przy wprasowywaniu sworznia z powrotem. Z tego co widzę wał będzie podparty w kilku miejscach na bardzo małej powierzchni co może się źle skończyć. Do wyprasowania sworznia korby w 4t trzeba użyć dużej siły, nie powiem jak dużej bo nie interesuje mnie to, dla porównania sworzeń korby w 2t wychodzi dużo lżej. Po zmianie korby ten wał musi być wyważony, oczywiście z założonymi łożyskami i tą zębatką. Myśle że teoretycznie da radę zrobić to bez ściągania zębatki i łożyska i ktoś się tego podejmię ale zalatuję to partactwem. Poza tym jeśli rozbierzesz wał na części pierwsze to łożyska wału przydało by się wymienić bo wątpię żeby komuś udało się je ściągnąć bez uszkodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NiceTree Opublikowano 29 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 Lozyska oczywiscie beda zmienione, a co do zebatki to wolalbym jej nie sciagac ze wzgledu na to, ze jesli przed obrotem jest zabezpieczona wylacznie ciasnym pasowaniem, to nie mam gwarancji ze ktos mi ja wprasuje dokladnie w to samo miejsce. No nic, poki co nie mam nawet tego gdzie zrobic bo nie znalazlem jeszcze we Wrocku kogos kto sie tym zajmuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 29 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 Zdejmij łożysko i zobacz jak zębatka jest montowana (wg fiszek na wcisk) i tak raz zdemontowane łożysko trzeba wymienić. Jeśli dobrze kontaktuje to wałek wyrównoważający ustawia się względem wału a nie odwrotnie i na samej zębatce raczej (nie mam serwisówki przed oczami). Zawsze też możesz wykonać własne znaki markerem, korektorem, punktakiem, skrobakiem, lakierem i w zasadzie dowolną rzeczą która nie uszkodzi mechanicznie i chemicznie wału i nie będzie przeszkadzała w prasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 29 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 da się wymienić korbę bez zdejmowania tego trybu- 100%Jak wygląda główka sworznia? Mocno przytarta? Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NiceTree Opublikowano 29 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 (edytowane) da się wymienić korbę bez zdejmowania tego trybu- 100%Jak wygląda główka sworznia? Mocno przytarta?Co rozumiesz przez główkę sworznia? Raczej nic tam nie jest przytarte, wał trochę przebarwiony przy sworzniu podobnie jak na tym zdjęciu:Nie wiem tylko czy to z przegrzania, czy Honda wbija ten sworzen na gorąco (tak gdzies przeczytałem).Napiszesz coś o sposobie w jaki można to zrobić bez ściągania tej zębatki? BTW - dla tych co nie wierzą że w XR może strzelić korba:foto Edytowane 29 Listopada 2012 przez NiceTree Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 29 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 No właśnie chodzi mi o górną główkę korbowodu, w której pracuje sworzeń, pierwszym objawem zajechanej korby jest jest zatarcie, potem może się otwrorzyć jak na zdjęciu. Pokaż sworzeń, chętnie go zobaczę. A w wymianie korbowodu żadnej magii nie ma, dobre narzędzia i pomysł. Myślę że każdy zakład obróbki silników, to ogarnie. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NiceTree Opublikowano 29 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.