qurim Opublikowano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 Ja bym jednak polecał zmianę korby. My tak robimy w warsztacie, szczególnie w wyczynowych silnikach, a sporo ich przywożą/przysyłają ludzie. Niby korba zdrowa ale dostanie nowy tłok i cylek, odświeżoną głowicę i obciążenia większe. Wtedy korba właśnie lubi wyjść ze swojego miejsca. Kumaty majster ogarnie wał nawet z taką zębatką, a sworzeń cały i tak musi wyjąć bo nowy będzie. Tego sezonu miałem jeden taki przypadek gdzie gość w LTZ zajeździł korbę a potem dalej jeździł. Rolki zmieliło, poszły w obieg oleju, zmasakrowały wszystko co się dało, poczynając od pompy oleju, na skrzyni biegów kończąc. Jedynie głowica jako-tako się uchowała. Silnik zrobiliśmy, wysłaliśmy i idzie jak burza teraz, ale kwoty wygięły właściciela w chińskie "S". Jak nie znajdziesz speca w okolicy do pisz PW do mnie, ogarniemy wał. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 a jak wygląda gniazdo tego łożyska z bruzdami? wałek musisz zmienic napewno, warto od razu załozyc hot-camsa, bo kupic orginalną dobrą uzywkę nie będzie łatwo a zakup orginału to kosmiczny wydatek ja bym korby nie ruszał, powiem Ci tak: u nas mechanik w ASO KTMa mówi ze przy amatorskim traktowaniu można np w exc (które w przeliczneniu na l pojemnosci robi ponad 2x wiecej mocy niż Twoja XR) nie zmieniac korby jakiego by nie miała przebiegu o ile nie ma luzu znam przypadki gdzie zmieniono sam tlok i szybko padła korba, ale to wystąpiło w mocnych 2T, a i sam padnięcie nie było zbyt spektakularne, ot po prostu zaczęła stukac, znam tez wiele przypadków gdy korby nie zmieniono i zostawiono fabryczną(2x w lc4 600, które podobno słyną z padajacych korb) i mimo wossnera podnoszącego sprężanie motorki śmigały świetnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 15 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 a jak wygląda gniazdo tego łożyska z bruzdami? wałek musisz zmienic napewno, warto od razu załozyc hot-camsa, bo kupic orginalną dobrą uzywkę nie będzie łatwo a zakup orginału to kosmiczny wydatek ja bym korby nie ruszał, powiem Ci tak: u nas mechanik w ASO KTMa mówi ze przy amatorskim traktowaniu można np w exc (które w przeliczneniu na l pojemnosci robi ponad 2x wiecej mocy niż Twoja XR) nie zmieniac korby jakiego by nie miała przebiegu o ile nie ma luzu znam przypadki gdzie zmieniono sam tlok i szybko padła korba, ale to wystąpiło w mocnych 2T, a i sam padnięcie nie było zbyt spektakularne, ot po prostu zaczęła stukac, znam tez wiele przypadków gdy korby nie zmieniono i zostawiono fabryczną(2x w lc4 600, które podobno słyną z padajacych korb) i mimo wossnera podnoszącego sprężanie motorki śmigały świetnieO jakim modelu exc ten mechanior mówi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NiceTree Opublikowano 15 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2012 a jak wygląda gniazdo tego łożyska z bruzdami? wałek musisz zmienic napewno, warto od razu załozyc hot-camsa, bo kupic orginalną dobrą uzywkę nie będzie łatwo a zakup orginału to kosmiczny wydatek ja bym korby nie ruszał, powiem Ci tak: u nas mechanik w ASO KTMa mówi ze przy amatorskim traktowaniu można np w exc (które w przeliczneniu na l pojemnosci robi ponad 2x wiecej mocy niż Twoja XR) nie zmieniac korby jakiego by nie miała przebiegu o ile nie ma luzuGniazdo wygląda jak łożysko, z tym że rysy są wklęsłe:)Też mysle o hotcamsie, pewnie bym wtedy razem z korba zamowil, wyszloby ponizej tysiaka. Nad korbą zresztą jeszcze się zastanawiam, ale mechanik niech sie wypcha z takimi radami,moge mu wyslac zdjecie mojej korby z ktm z kwadratowymi igielkami w lozysku.10 godzin przed koncem jej zywota nie miala wyczuwalnego luzu:)Jezeli luzy lozyska sa w normie i nie ma zaciec czy innych problemow podczas krecenia sie to moze zostac, walek trzeba wymienic i sprawdzicprzylgnie dzwigienek z ktorymi wspolpracuje.A jakie jest kryterium dobrego luz złego stanu tych przylgni?:) Książka nie podaje tam jakichś wartości które można zmierzyć.Ta od przytartej krzywki wyglada na delikatnie bardziej zużytą ale jest gładka, bez wżerów czy śladów zatarcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 O jakim modelu exc ten mechanior mówi?gdy remontowałem swojego kata to nie miał luzu na korbie (a była to korba "royal" made in taiwan z tego co pamietam, czyli mizeria) , mechanik powiedział mi ze mozna tą korbę zostawic (jak i cały dół, bo nigdzie luzu nie było), ale ze nie widziałem ile ta korba ma nalatane a w plany na sezon były ambitne to wszystko wyremontowałem znam ludzi co w exc 4T zostawili korby a zrobili górę i jeżdżą i jest to jazda na niezłym poziomie (mod rzadki z forum dr exc 450), KTMowe silniki są dosyc odporne co by o nich nie mówic, oczywiscie nie mozna tej zasady stosowac gdy jezdzi się sx/sxf em na zawodach i wyciąga z tego sprzętu ile fabryka dala Gniazdo wygląda jak łożysko, z tym że rysy są wklęsłe:)czyli te bruzdy to amelinium z karterów - ciężko było rozdzielic 'połówki'? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 (edytowane) gdy remontowałem swojego kata to nie miał luzu na korbie (a była to korba "royal" made in taiwan z tego co pamietam, czyli mizeria) , mechanik powiedział mi ze mozna tą korbę zostawic (jak i cały dół, bo nigdzie luzu nie było), ale ze nie widziałem ile ta korba ma nalatane a w plany na sezon były ambitne to wszystko wyremontowałem znam ludzi co w exc 4T zostawili korby a zrobili górę i jeżdżą i jest to jazda na niezłym poziomie (mod rzadki z forum dr exc 450), KTMowe silniki są dosyc odporne co by o nich nie mówic, oczywiscie nie mozna tej zasady stosowac gdy jezdzi się sx/sxf em na zawodach i wyciąga z tego sprzętu ile fabryka dalaZgadza się, można interwały rozciągnąć w czasie przy amatorskiej jeździe ale nie mówmy że " jeśli korba nie ma luzu to nie trzeba jej wymieniać nieważne ile ma przebiegu". Edytowane 16 Grudnia 2012 przez major000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 Czyli łożysko wyszło z materiałem gniazda, a nie żadem piach... Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NiceTree Opublikowano 16 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 Czyli łożysko wyszło z materiałem gniazda, a nie żadem piach...To co jest na łożysku to na pewno nie amelinum z karterów - nie da się tego zdrapać ani zarysować nożem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 Skoro gniazda mają ubytki a na łożyskach są narośle, to skąd się to wzięło?Materiał karterów jest dość twardy, to nie WSK. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 Się na zimno wyjmowało łożyska to i bruzdy zostały. Łożysko "spiekło się" z gniazdem. Jak piach może dostać się między łożysko a gniazdo? :banghead: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 Się na zimno wyjmowało łożyska to i bruzdy zostały. Łożysko "spiekło się" z gniazdem. Jak piach może dostać się między łożysko a gniazdo? :banghead:Ludzie w różnych warunkach przeprowadzają naprawy więc wszystko jest możliwe :D Nie takie rzeczy już widziałem :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 16 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 Ano, np. koło magnesowe na stożek wbite dalej niż to fizycznie możliwe. Żaden ściągacz nie daje rady, udary, grzanie, psikanie szuwaksami też nie... :banghead: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NiceTree Opublikowano 16 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 Teraz patrzę że chyba rzeczywiście to materiał z karterów, schodzi dopiero pilnikiem (te bruzdy zeszlifowuje a łożyska nie rusza) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 17 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2012 A jakie jest kryterium dobrego luz złego stanu tych przylgni? :) Książka nie podaje tam jakichś wartości które można zmierzyć.Ta od przytartej krzywki wyglada na delikatnie bardziej zużytą ale jest gładka, bez wżerów czy śladów zatarcia. Przylgnia nie moze byc wglebiona w porownaniu z zarysem na krawedziach i nie moze miec nieregularnego wzoru pekniec powierzchniowych.To tak bez mierzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NiceTree Opublikowano 18 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2012 (edytowane) Wrzucam zdjęcie główki korby - nie widziałem tego wcześniej ale ciekawe jest że wymiar jest przekroczony tylko tam gdzie gołym okiem widać zużycie: http://p1.bikepics.c...2491739-800.jpg Czyli nie potrzebna jest średnicówka do kontroli, widać na pierwszy rzut oka czy korba wymaga wymiany czy nie. Edytowane 18 Grudnia 2012 przez NiceTree Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.