Skocz do zawartości

Yamaha FJ 1200 - problem z chłodzeniem


Gość aerialsky
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

Mam problem ze swoją FJ. Motocykl po spokojnej jeździe (1h, 90km/h, bez gwałtownych przyśpieszeń) bardzo się nagrzewa. Co może być tego przyczyną? FJ nie ma seryjnie zamontowanych wentylatorów chłodnicy, myślałem nawet o zamontowaniu takich samodzielnie. Po nagrzaniu się silnika, obroty na neutralu idą ostro do góry i ciężko jest stać tak motocyklem na światłach...

Edytowane przez aerialsky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • może źle dobrane wartości cieplne świec.Wymieniałeś ? Może taknkowałeś na jakiejś "fajnej "stacji? Przegrzewanie się FJ to raczej bardzo niepotykana historia .

 

a może napiszesz coś sensownego?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież to piec chłodzony wiatrem - musi być ciepły :P

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może napiszesz coś sensownego?

to że ty tego nie rozumiesz nie znaczy że jest bez sensu .Oj chyba jeszcze wiele rzeczy cię zdziwi.Jeśli nie widzisz zawiązku pomiędzy grzaniem się sprzętu a doborem świec o właściwej wartości cieplnej sugeruje uzupełnić luki w edukacji a cwaniakowanie zostawić na kogoś innego. .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to że ty tego nie rozumiesz nie znaczy że jest bez sensu .Oj chyba jeszcze wiele rzeczy cię zdziwi.Jeśli nie widzisz zawiązku pomiędzy grzaniem się sprzętu a doborem świec o właściwej wartości cieplnej sugeruje uzupełnić luki w edukacji a cwaniakowanie zostawić na kogoś innego. .

 

W/g mnie jest bez sensu ponieważ z powodu złej ciepłoty świec silnik nie pracuje w opisany sposób np: "po rozgrzaniu wchodzi na bardzo wysokie obroty"

obyś tylko miał tyle samo wiedzy co bezczelności chłopcze to byłbyś mechanikiem :banghead:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po czym kolega wnosi ze temperatura pieca tego niezniszczalnego i jednego z najbardziej udanych silników yamahy jest za wysoka?

Postaram się lepiej nakreślić sytuację...

Ciężko jest mi powiedzieć "jak bardzo" nagrzewa się silnik, bo FJ nie ma seryjnego wskaźnika temperatury silnika. W maju tego roku robiłem moto u mechanika to tylko narzekał na to, że bardzo mi się ona nagrzewa. Jakiś czas później podjechałem na stację diagnostyczną (na przegląd) to znowu diagnostyk stwierdził, że chyba mi się za bardzo grzeje moto. Po tych sygnałach zainteresowałem się bardziej silnikiem, sprawdziłem czy chłodnica nie ma może jakiś zewnętrznych uszkodzeń, wymieniłem olej, filtry, ustawiłem na nowo obroty biegu jałowego. W lipcu pojechałem nią do Chorwacji (wiadomo - temperatury dużo wyższe niż w PL, dodatkowo górki, których pokonywanie załadowanym moto, nie służy silnikowi), ale o dziwo wszystko było OK. Zaczęło się coś znowu dziać w drodze powrotnej (w chłodniejszej i "spokojniejszej" Austrii), znowu wydawała mi się za gorąca, obroty leciały do góry.

Tak to dokładnie wygląda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień olej, zdejmij chłodnicę oleju, wymocz ją i umyj, obejrzyj czy lamelki nie są zagniecione. Sprawdź luzy zaworowe i ustawienie rozrządu, jeśli jest drobna odchyłka od znaków to silnik ma prawo działać ale będzie się grzał, spotkałem taki przypadek. Obejrzyj filtr powietrza. Warto też obadać lewe powietrze, objawy wskazują na lewe lub ubogą mieszankę. Mechanik mógł zje*ać temat przy regulacji, zależy czy sugerował się pracą silnika czy danymi fabrycznymi odnośnie składu. Stary, chłodzony niczym silnik powinien pracować na bogato co by właśnie się nie grzał. Króćce pewnie też masz czerstwe, obejrzyj, do tego wężyki podciśnienia. Zamontuj wskaźnik temp. oleju i na bazie jego wskazań oceniaj co się dzieje. Takie marudzenie "na oko" bez poparcia jakimkolwiek pomiarem jest do bani.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacje składu mieszanki przeprowadza się nie na podstawie ustawien w sensie ile obrotów śrubką, tylko za pomocą swiecy diagnostycznej!

Wskaźnik temp oleju jest bodaj największym kiczem wcisniętym motocyklistom, coby se moturzysta z braku laku popatrzył jaką temperature ma olej w jego silniku.

Panowie jaką K.RWA temperaturę ma mieć olej w Fj ????

Serwis Motocyklowy Krosno

Pużaka 22

609248264

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulacje składu mieszanki przeprowadza się nie na podstawie ustawien w sensie ile obrotów śrubką, tylko za pomocą swiecy diagnostycznej!

Wskaźnik temp oleju jest bodaj największym kiczem wcisniętym motocyklistom, coby se moturzysta z braku laku popatrzył jaką temperature ma olej w jego silniku.

Panowie jaką K.RWA temperaturę ma mieć olej w Fj ????

A mnie uczono że skład mieszanki ustawia sie na analizatorze spalin...

To po cholerę wskaźniki temp w samochodach?

Jaką ma mieć FJ to nie wiem ale mój ma mieć ok 60st.C

Edytowane przez proxma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku nie nowego silnika analizator spalin nic mądrego nie wskaże (palący się olej) poza tym układ 4w2 nie ułatwi sprawy a wręcz ją uniemożliwi!

Świecą diagnostyczną dokładnie kalibrujemy każdy gaźnik z osobna dosyć precycyjnie.

60 st.C to ja mam jak czytam takie herezje.

 

 

Dyskusja spełzła na inny temat.

 

( temp.oleju oscyluje przeciętnie pomiędzy 120-130 st.C-jest to wartość dośc mocno uśredniona biorąc pod uwage bardzo zróżnicowany rozkład temperatur silnika od 150-900 st.C)

Edytowane przez slash

Serwis Motocyklowy Krosno

Pużaka 22

609248264

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście testowałem świece diagnostyczną Colortune i obecnie analizator spalin. Świeca była zwyczajnie kiepska, dużo zależało do interpretacji tego co widzisz, jej wykonanie jest bardzo słabe ( głównie osprzętu), a w silnikach gdzie jest kiepski dostęp do świec nic nie zdziałasz. Analizator taki powiedzmy sobie współczesny jest dobry, pod warunkiem, że pokazuje nam lambde bo wtedy łatwo określimy co i jak, analiza składu spalin i wnioski na jej podstawie to już troche wyższa półka. Najłatwiej sprawić sobie starszy prosty analizator do badania stosunku powietrza do paliwa taki z drutem platynowym w środku i układem mostkowym, prosto, łatwo i przyjemnie. Wskazówka pokazuje ci konkretną wartość, a nie jakiś zmieniający się kolor przy dodawaniu gazu. W przypadku testów na gaźnikach wypada dużo lepiej niż świeca diagnostyczna. A nastawy fabryczne, podane w książce baaardzo rzadko pokrywają się z rzeczywistościa.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...