DrManiak Opublikowano 8 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 Dzieki Krzysiek, no o kartery się nie martwie wiem że to normalne, choć i tak nie jest tak tragicznie jak w kawach... spreye do filtrów itd wszystko pokupie. Olej on mi dał Motorexa i mówił mi że to jest ten sam olej do silnika jak i do skrzyni (??) . A co myślicie o jakiś grubszych sprawach typu ten łańcuszek czy napinacz ? ( wiem to głupota was pytać jak nawet nie słyszeliście silnika... ) ale zakładając że przebieg jest orginalny to na co jeszcze zwrucić większą uwage przy serwisie ? Mam wszystkie serwisówki do niego itd, jak złapie wolną chwile to sobie przyswoje co nieco wiedzy :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek Lichota Opublikowano 8 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 sorka ale z łańcuszkiem ci nie pomoge bo niewiem jak w takich ktm'ach on przebiega to akurat chłopaki ci dopomożą, Motorex 10W 50 jak dobrze pamiętam, tak i do skrzyni i do silnika ten sam, tylko niby nie powinno się mieszać np jak ci zabraknie 100ml motorexa a już jest wlany np z castrolem 10w50;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrManiak Opublikowano 8 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2012 Dzieki Krzysiek jeszcze raz :), no nic będe miał chwile to posiedze i poczytam serwisówke, ale napewno będe was jeszcze męczył jakimiś pytaniami :) byle do urlopu..... :D dzięki chłopaki jeszcze raz za pomoc, ide w kime bo przez ten motor ostatnie dni to prawie wogule nie spałem :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 (edytowane) no ładny sprzęt,do silnika kup pełny synetetyk np motul 300v 10w40do łańcucha dobry jest czerwony spray motorex do offroadudo filtra najlepiej kupic puszkę putoline, wystarcza na bardzo długo a do tego drugi filtr powietrza zeby za jednym podejsciem uprac dwa fitry a potem tylko zmieniac i nie czekac az wyschnie wg mnie jeśli jest to faktyczny przebieg to w silniku tylko sprawdzcie zawory jeśli nie będzie zadnych nieporządanych hałasów Edytowane 9 Grudnia 2012 przez jjank Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 Oliwa ważne by był pełen syntetyk, a czy bedzie to motul, castrol , fuchs czy inne cudo to nie ma znaczenia. Ma być full synt i wymieniany na czas. A ogólnie do niezły czerep :laugh: :laugh: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 9 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 No zdrowa fura, po fotach widać że faktycznie realny ten przebieg. Jaka stacyjka? Ten motocykl nie ma stacyjki, odkręcasz paliwo i odpalasz. Filtry powietrza, oleju to z reguły na miejscu serwisy mają, poza tym sam możesz kupić na jakimś portalu, pełno części do tego motocykla jest. Co do transportu motocykla firmą kurierską to uważaj bo chłopaki lubią sobie pojeździć po magazynach. Przy tym przebiegu w silniku nie masz nic do roboty, wyjeździsz 100mth to zmiana tłoka i łańcuszka rozrz. i ogień dalej. Zawias daj na serwis niech olej wymienią i ustawią pod twoją wagę. Olej do silnika lej pełny syntetyk i zmieniaj maksymalnie co 15mth, w części silnikowej jest go tylko 0,6 L. Gratuluję zakupu, rześka fura :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrManiak Opublikowano 9 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2012 (edytowane) Dzieki major :) ale stacyjka jest, na pierwszej fotce widać, patrz koło prawej lagi, mam do niego 2 kluczyki i właśnie się zastanawiam czy odpali czy nie... sprubowałbym w salonie :D ale moja żonka i tak już marudzi że nie mamy gdzie choinki postawić :P( więc nie chce nadwyrężać jej cierpliwości :D ) Co do transportu to właśnie się troche stresuje, ale na spokojnie nie spieszy mi się tak bardzo, może nawet coś zorganizuje że sam go przewioze. Nad serwisem się zastanawiam cały czas, o tym oleju w zawieszeniu dobrze piszesz też właśnie czytałem że powinno się go wymienić już po 30h. Cały czas mi chodzi po głowie ten drzwięk silnika bo tak jak pisałem coś tam słychać z lewej strony tak jakby od łańcuszka, ja z reguły jestem przewrażliwiony. Właśnie przez to że nie mam go jak teraz odpalić i posłuchać na spokojnie w mojej głowie rodzą się straszne wizje że może coś jest nie tak... Dzisiaj troche posiedziałem po forach i poczytałem no i ludzie mają czesto problem z tym napinaczem hydraulicznym, niekturzy wymieniają na ten Dirt Tricks manualny, ale kurde co znajde jakiś temat o tym to zdania są podzielone. To jest męka hehe mieć motor w domu i nie mieć go możliwości dobrze sprawdzić.... Oleje pokupie w pl, jedynie zaopatrze się tutaj w filtry, i może ten napinacz, hmm sam już nie wiem. A właśnie jakie najlepsze przełożenia polecacie w teren ?? w tej chwili mam 14/52 Edytowane 9 Grudnia 2012 przez DrManiak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 10 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2012 Jesli masz stacyjkę to gość ją musiał sam zakładać bo z fabryki te motocykle bez stacyjek wychodzą.Na chłopski rozum pewnie bez kluczyka w stacyjce nie odpali ale to już sam musisz sprawdzić. Co do przełożenia to sugeruję 14/48, bardzo dużo osób jeździ na takim przełożeniu i chwalą, w jakim terenie będziesz jeździł? Póki nie oddasz na serwis to nie sraj po gaciach bo jeszcze rzeczywiście wykraczesz. Przy tym przebiegu nie ma prawa nic się rozlecieć :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 11 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 (edytowane) jak będziesz latał po górzystym terenie albo sporo podjazdów to ja bym zostawił takie przełożenie, możesz sobie ew. kupić 15 na prżód na dłuższe przeloty bo wymiana jest dość prosta :) Edytowane 11 Grudnia 2012 przez Saltus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrManiak Opublikowano 11 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 :) może faktycznie macie racje panowie, przewrażliwiony pewnie jestem, ale poprostu lubie mieć każdy swuj motocykl na tip top i strasznie mnie drażni kiedy cos jest nie tak, no ale pojade do pl zrobie serwis to będe wiedział. Co do jazdy, to przedewszystkim podjazdy, lasy, ogolnie tereny górzyste, szybsze przeloty to tylko jak spotkam leśniczego na drodze :D Myśle że zostawie te przełożenia bo zdania jestem że jak zmieniać to już cały napęd, a skoro jest nowy to nie ma sensu, na dobrą sprawe tak dawno nie latałem w terenie że czy to będą krótkie czy długie przełożenia to i tak będe miał fun na całego :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 12 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 w taki teren będą doskonałe :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrManiak Opublikowano 25 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2012 Witam panowie ponownie :) Mam do was kolejne pytanko, bo znalazłem na ebayu kolesia który handluje tymi napinaczami rozrządu, i z racji że zostały mu tylko 2 sztuki więc zastanawiam się czy nie kupić na wszelki wypadek. Mam tylko kilka pytań bo z tego co czytam w opisie to on jest ,,pół-automatyczny,, http://www.ebay.co.uk/itm/321032491345?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649 Koleś pisze że nie trzeba samemu nic napinać łańcuszka itd, sorry wiem ja się na tym zabardzo nie znam, ale czy te napinacze Dirt Dricks były manualne i pół-automatyczne ?? bo z tego co czytałem z tymi manualnymi były jakieś problemy że trzebabyło samemu ustawiać napięcie itd ?? Wiec czy warto kupić taki ?? bo cena nie jest wysoka i nawet jak bym miał go na przyszłość to przynajmniej będe miał spokojną głowe że w razie ,,W,, go poprostu wymienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 25 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2012 (edytowane) Jeśli już tak bardzo się upierasz to możesz kupić na zapas. Ten co pokazałeś jest ok, bezobsługowy. W nim jest sprężynka tak jak w starych napinaczach. Latałeś już coś? Edytowane 25 Grudnia 2012 przez major000 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DrManiak Opublikowano 25 Grudnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2012 (edytowane) Dzieki major, z tego co patrzyłem w polsce są po 399 zł, więc myśle że opłaca się na zapas go kupić za 250 zł jak jest na miejscu. A i mam jeszcze jedno pytanko, wszystkie 530 z rocznika 2010 to model EXC-R ?? bo szukałem ale nie mogłem zabardzo znaleść odpowiedzi, starsze roczniki chyba się jakoś różniły między exc i exc-r ?? bo ja z tego co widziałem w papierach i na ramie to to jest wersja EXC-R ale to chyba wszystkie z tego rocznika to taki model czy się myle ? Nie nie latałem niestety... tyle co jedynie po kupnie, teraz czekam na papiery i będe go wysyłał do Polski i czekał na urlop :) Edytowane 25 Grudnia 2012 przez DrManiak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 25 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2012 Z tymi oznaczeniami w KTM to sam nie wiem o co chodzi. Uploaded with ImageShack.usTo jest model 2009, w 2010 na 99% jest to samo, jeśli dostałeś serwisuwkę to zerknij. W zależności na jaki rynek szły to są inne oznaczenia. Poza tym oznaczają je jeszcze: EXC-F i EXC-R. Generalnie to mało ważne bo silniki są te same. Jest tylko wersja crosscountry czyli hybryda enduro i crossówki bodajże oznaczenie XC-W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.