Skocz do zawartości

Magna VF 750 1993 RC43 problem z praca silnika


marcinku
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Szanowni Forumowicze - pomocy !

Jestem nowy posiadaczem Magny VF 750 z 1993 r. Po zakupie silnik chodził ok. Niestety ślizgało się sprzęgło więc cieszyć się tym zakupem za bardzo nie mogłem. Po poprawie montażu linki wszystko było ok. Następnie musiałem poprawić wyciek ze zbiornika paliwa - na te potrzeby był on demontowany. Do tego momentu motor u mnie przejechał 250 km na ślizgającym się sprzęgle i potem może z 10 km normalnie. No i dochodzę do sedna - przy ostatnim wyjeździe po zrobieniu kilku km nagle zaczął przerywać tak jakby ktoś zaczął odłączać zapłon - duży spadek mocy, zmiana kultury pracy, głośniejsza praca, ale chodził. Po wyłączeniu i odstaniu paru minut odpala i chodzi ok. W ten sposób wróciłem do domu na 3 razy. Za każdym razem po ostygnięciu przez 2-3 km ok i potem znowu to samo. Postanowiłem zacząć od najprostszego a mianowicie wymiany świec i naładowanie aku. Świece nówki, aku naładowane. Po odpaleniu już bez nagrzewania chodzi jakby dziwnie (tak jak podczas ostatniego powrotu). Nie ma mocy próba dodania gazu kończy się zgaśnięciem. Napięcie na aku przy włączonych światłach 13,6 V. Po kolei zacząłem ściągać fajki przy pracującym moto jednak jak na moje ucho nie dało to żadnego efektu. W końcu wymysliłem że zdejmę i sprawdzę filtr powietrza-czysto. Bez filtra też nie pracuje ok. Zacząłem macać kolanka i wydaje mi się że w 3 cylindrze jest chłodne. Wyciągnałem świecę - iskra jest. Dla pewności opaliłem nad kuchenką - zero efektu. Wyciągnałem świecę z z 1 cylindra żeby sobie porównać jakość iskry - wydaje mi się że są takie same.

Pytanie co to może być ? Od czego zacząć ?

Czy wyciąganie zbiornika mogło spowodować zassanie syfu do gaźnika i jego przypchanie ? Wcześniej mechanikowi robiącemu reulacje sprzęgła skończyło się paliwo czyli wyssał wszystko do końca. Jak sprawdzić czy paliwo dochodzi do cylindra nie rozbierając pół silnika ?

 

pozdrawiam i liczę na pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Primo - nie wyciąga się fajek na pracującym silniku - możesz uwalić moduł zapłonowy - a do Vf nie szczególnie łatwo dostępny jest

Druga kwestia to sprawdź odpowietrzenie baku, jeśli jadąc z otwartym korkiem problemów nie ma to masz winnego - trzeba udrożnić układ.

Drugą możliwą przyczyną są luzy zaworowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Primo - nie wyciąga się fajek na pracującym silniku - możesz uwalić moduł zapłonowy - a do Vf nie szczególnie łatwo dostępny jest

Druga kwestia to sprawdź odpowietrzenie baku, jeśli jadąc z otwartym korkiem problemów nie ma to masz winnego - trzeba udrożnić układ.

Drugą możliwą przyczyną są luzy zaworowe

 

dzięki za podpowiedź, ale wydaje mi się że problemu paliwowego na etapie bak - nie ma - widzę filtr paliwa który jest za bakiem i jest pełny paliwa, jego drożność jest ok sprawdzałem nawet spuszczając paliwo z baku. Z otwartym korkiem też chodzi nie halo, a odpowietrzenie przedmuchiwałem i drożne.

Zastanawia mnie to zimne kolanko w 3 cylindrze, ale z drugiej strony podczas jazdy efekt był taki że ciągnał/ nie ciągnął to było na zasadzie sekunda ok potem sekunda do kitu i tak na zmianę a potem w ogóle spadek mocy i lipa. Dlatego zastanawiam się czy nie mógł się przypchać gaźnik od tego cylindra ewentualnie jakiś przewód paliwowy do niego doprowadzający. Nie wiem jak to prosto sprawdzić a z drugiej strony nie chciałbym rozebrać gaźników na czynniki pierwsze a potem szukać kogoś kto mi to złoży ;)

Z tymi fajkami nie wiedziałem, dzięki za uwagę mam nadzieję że nic gorzej nie zmalowałem ...

A z tymi luzami - mogą się tak nagle same przestawić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nikt nie powiedział że nagle, może przyszedł już na nie czas, co do gaźników - to bez weryfikacji ich przez kogoś kto się odrobinę zna to niewiele zrobisz

 

tylko wiesz to było tak jakbyś podczas jazdy ktoś bawił się przełącznikiem "jedzie/nie jedzie". Czyli skokowo znikało się i pojawiało z powrotem. Stąd moje pytanie tak nagle ...

 

Na pierwszy rzut oka zasyfiony smok w zbiorniku. Paliwo spływa za wolno i wypala się z gaźników. Poza tym moduły zapłonowe do sprawdzenia.

 

Ale co jakbym zamiast zbiornika podpiął butlę z benzin (oczywiście z odpowietrzeniem) to temat powinien zniknąć ?

A odnośnie modułów - jak dobrze widziałem tam są dwa - na przednie i tylne cylindry - czy można je zamieniać między sobą w celu weryfikacji ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje oko masz problemy z zasilaniem paliwa. Jeżeli problemu wcześniej nie było (przed namprawą zbiornika paliwa) powinieneś sprawdzić kranik, podłączenie podciśnienia, poprawność ułożenia przewodów paliwowych.

 

Oczywiście możesz podłaczyć butlę z benzyną zamiast zbiornika, ale takie rzeczy raczej się robi do regulacji w garażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do regulacji czy nie jeśli podstawi kroplówkę to sprawdzi sobie kolanko 3 cyl i zobaczy czy silnik równo pracuje. Ja jeszcze proponuję sprawdzić przewody do cewek (nie WN) ja któregoś pięknego dnia miałem taką czkawkę w motocyklu i po poprawieniu wtyczek było dobrze. Zwyczajnie lekko je ścisnąłem kombinerkami, bo siedziały na tyle luźno, że wibracje je zrzucały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

post-63975-0-22221400-1347633186_thumb.jpg

Na moje oko masz problemy z zasilaniem paliwa. Jeżeli problemu wcześniej nie było (przed namprawą zbiornika paliwa) powinieneś sprawdzić kranik, podłączenie podciśnienia, poprawność ułożenia przewodów paliwowych.

 

Oczywiście możesz podłaczyć butlę z benzyną zamiast zbiornika, ale takie rzeczy raczej się robi do regulacji w garażu.

 

oczywiście z tą butlą to tylko w garażu :)

nie myślałem absolutnie o jeździe ...

 

a o co chodzi z tym podciśnieniem ?

Pomiędzy gaźnikami 1 a 3 cylindra jest trójnik na który wchodzi gumowa rurka która nie jest nigdzie podpieta ale jak się doczytałem w serwisówce to jest to oznaczone 9 - No. 6 vacuum tube (from AVCV)post-63975-0-22221400-1347633186_thumb.jpg

i widziałem na róznych filmaqch że jest przypinana do filtru powietrza lub niepodpieta nigdzie ... może tu jest pies pogrzebany ?

 

Chociaż podciśnienie doszukałem się z drugiej strony- że wychodzi pod lewy dekiel pod zbiornikiem jeśli się nie mylę.

 

nie wiem już głupi jestem .... chyba zakończy się na lawecie ;( .... tylko cały czas zastanawiam się jeżeli zbiornik, podciśnienie, zawór, filtr, pompka - to czemu kolanko od trzeciego jest chłodne ?

 

Do regulacji czy nie jeśli podstawi kroplówkę to sprawdzi sobie kolanko 3 cyl i zobaczy czy silnik równo pracuje. Ja jeszcze proponuję sprawdzić przewody do cewek (nie WN) ja któregoś pięknego dnia miałem taką czkawkę w motocyklu i po poprawieniu wtyczek było dobrze. Zwyczajnie lekko je ścisnąłem kombinerkami, bo siedziały na tyle luźno, że wibracje je zrzucały.

 

przewody sprawdzę - dzięki za radę - jak zamienię miejscami i będzie dalej to samo (zimne kolanko) to bedę miał chyba z głowy ?

sorki - napisałeś o nie WN a ja o nich myślałem - faktycznie może to te przed cewką ...

Edytowane przez marcinku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli motocykl jest niedawno kupiony, to zrobilbym pelen serwis, zaczynajac od sprawdzenia luzow zaworowych,

przez czyszczenie gaznikow do wymiany oleju ( albo w odwrotnej kolejnosci ) jako ze nigdy nie wiadomo co poprzedni

wlasciciel zaniedbal.

I wowczas byloby wiadomo na czym stoisz, bo szukanie rozwiazania takiego problemu po omacku tylko przedluzy sprawe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli motocykl jest niedawno kupiony, to zrobilbym pelen serwis, zaczynajac od sprawdzenia luzow zaworowych,

przez czyszczenie gaznikow do wymiany oleju ( albo w odwrotnej kolejnosci ) jako ze nigdy nie wiadomo co poprzedni

wlasciciel zaniedbal.

I wowczas byloby wiadomo na czym stoisz, bo szukanie rozwiazania takiego problemu po omacku tylko przedluzy sprawe.

 

tak zrobię. Sprawdzę jutro jeszcze tylko przewody WN, i te dochodzące do aparatu zapłonowego i jak nie da efektu to serwis. Myślałem o pełnym serwisie, ale wiesz jak to jest - pogoda jest i chciałoby się pośmigać .... :)

 

Dzięki wszystkim za pomoc - jak coś znajdę to dam znać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A odnośnie modułów - jak dobrze widziałem tam są dwa - na przednie i tylne cylindry - czy można je zamieniać między sobą w celu weryfikacji ?

 

bez problemu możesz zamienić, powinno działać. Tak swoją drogą to bardzo częsta przyczyna takich dziwactw w pracy silnika to właśnie moduły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...