marcinku Opublikowano 14 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2012 Witam,Szanowni Forumowicze - pomocy !Jestem nowy posiadaczem Magny VF 750 z 1993 r. Po zakupie silnik chodził ok. Niestety ślizgało się sprzęgło więc cieszyć się tym zakupem za bardzo nie mogłem. Po poprawie montażu linki wszystko było ok. Następnie musiałem poprawić wyciek ze zbiornika paliwa - na te potrzeby był on demontowany. Do tego momentu motor u mnie przejechał 250 km na ślizgającym się sprzęgle i potem może z 10 km normalnie. No i dochodzę do sedna - przy ostatnim wyjeździe po zrobieniu kilku km nagle zaczął przerywać tak jakby ktoś zaczął odłączać zapłon - duży spadek mocy, zmiana kultury pracy, głośniejsza praca, ale chodził. Po wyłączeniu i odstaniu paru minut odpala i chodzi ok. W ten sposób wróciłem do domu na 3 razy. Za każdym razem po ostygnięciu przez 2-3 km ok i potem znowu to samo. Postanowiłem zacząć od najprostszego a mianowicie wymiany świec i naładowanie aku. Świece nówki, aku naładowane. Po odpaleniu już bez nagrzewania chodzi jakby dziwnie (tak jak podczas ostatniego powrotu). Nie ma mocy próba dodania gazu kończy się zgaśnięciem. Napięcie na aku przy włączonych światłach 13,6 V. Po kolei zacząłem ściągać fajki przy pracującym moto jednak jak na moje ucho nie dało to żadnego efektu. W końcu wymysliłem że zdejmę i sprawdzę filtr powietrza-czysto. Bez filtra też nie pracuje ok. Zacząłem macać kolanka i wydaje mi się że w 3 cylindrze jest chłodne. Wyciągnałem świecę - iskra jest. Dla pewności opaliłem nad kuchenką - zero efektu. Wyciągnałem świecę z z 1 cylindra żeby sobie porównać jakość iskry - wydaje mi się że są takie same.Pytanie co to może być ? Od czego zacząć ?Czy wyciąganie zbiornika mogło spowodować zassanie syfu do gaźnika i jego przypchanie ? Wcześniej mechanikowi robiącemu reulacje sprzęgła skończyło się paliwo czyli wyssał wszystko do końca. Jak sprawdzić czy paliwo dochodzi do cylindra nie rozbierając pół silnika ? pozdrawiam i liczę na pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 14 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2012 Primo - nie wyciąga się fajek na pracującym silniku - możesz uwalić moduł zapłonowy - a do Vf nie szczególnie łatwo dostępny jestDruga kwestia to sprawdź odpowietrzenie baku, jeśli jadąc z otwartym korkiem problemów nie ma to masz winnego - trzeba udrożnić układ.Drugą możliwą przyczyną są luzy zaworowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinku Opublikowano 14 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2012 Primo - nie wyciąga się fajek na pracującym silniku - możesz uwalić moduł zapłonowy - a do Vf nie szczególnie łatwo dostępny jestDruga kwestia to sprawdź odpowietrzenie baku, jeśli jadąc z otwartym korkiem problemów nie ma to masz winnego - trzeba udrożnić układ.Drugą możliwą przyczyną są luzy zaworowe dzięki za podpowiedź, ale wydaje mi się że problemu paliwowego na etapie bak - nie ma - widzę filtr paliwa który jest za bakiem i jest pełny paliwa, jego drożność jest ok sprawdzałem nawet spuszczając paliwo z baku. Z otwartym korkiem też chodzi nie halo, a odpowietrzenie przedmuchiwałem i drożne.Zastanawia mnie to zimne kolanko w 3 cylindrze, ale z drugiej strony podczas jazdy efekt był taki że ciągnał/ nie ciągnął to było na zasadzie sekunda ok potem sekunda do kitu i tak na zmianę a potem w ogóle spadek mocy i lipa. Dlatego zastanawiam się czy nie mógł się przypchać gaźnik od tego cylindra ewentualnie jakiś przewód paliwowy do niego doprowadzający. Nie wiem jak to prosto sprawdzić a z drugiej strony nie chciałbym rozebrać gaźników na czynniki pierwsze a potem szukać kogoś kto mi to złoży ;)Z tymi fajkami nie wiedziałem, dzięki za uwagę mam nadzieję że nic gorzej nie zmalowałem ...A z tymi luzami - mogą się tak nagle same przestawić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 14 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2012 nikt nie powiedział że nagle, może przyszedł już na nie czas, co do gaźników - to bez weryfikacji ich przez kogoś kto się odrobinę zna to niewiele zrobisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 14 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2012 Na pierwszy rzut oka zasyfiony smok w zbiorniku. Paliwo spływa za wolno i wypala się z gaźników. Poza tym moduły zapłonowe do sprawdzenia. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinku Opublikowano 14 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2012 nikt nie powiedział że nagle, może przyszedł już na nie czas, co do gaźników - to bez weryfikacji ich przez kogoś kto się odrobinę zna to niewiele zrobisz tylko wiesz to było tak jakbyś podczas jazdy ktoś bawił się przełącznikiem "jedzie/nie jedzie". Czyli skokowo znikało się i pojawiało z powrotem. Stąd moje pytanie tak nagle ... Na pierwszy rzut oka zasyfiony smok w zbiorniku. Paliwo spływa za wolno i wypala się z gaźników. Poza tym moduły zapłonowe do sprawdzenia. Ale co jakbym zamiast zbiornika podpiął butlę z benzin (oczywiście z odpowietrzeniem) to temat powinien zniknąć ?A odnośnie modułów - jak dobrze widziałem tam są dwa - na przednie i tylne cylindry - czy można je zamieniać między sobą w celu weryfikacji ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość PCe Opublikowano 14 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2012 Na moje oko masz problemy z zasilaniem paliwa. Jeżeli problemu wcześniej nie było (przed namprawą zbiornika paliwa) powinieneś sprawdzić kranik, podłączenie podciśnienia, poprawność ułożenia przewodów paliwowych. Oczywiście możesz podłaczyć butlę z benzyną zamiast zbiornika, ale takie rzeczy raczej się robi do regulacji w garażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 14 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2012 Do regulacji czy nie jeśli podstawi kroplówkę to sprawdzi sobie kolanko 3 cyl i zobaczy czy silnik równo pracuje. Ja jeszcze proponuję sprawdzić przewody do cewek (nie WN) ja któregoś pięknego dnia miałem taką czkawkę w motocyklu i po poprawieniu wtyczek było dobrze. Zwyczajnie lekko je ścisnąłem kombinerkami, bo siedziały na tyle luźno, że wibracje je zrzucały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinku Opublikowano 14 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2012 (edytowane) Na moje oko masz problemy z zasilaniem paliwa. Jeżeli problemu wcześniej nie było (przed namprawą zbiornika paliwa) powinieneś sprawdzić kranik, podłączenie podciśnienia, poprawność ułożenia przewodów paliwowych. Oczywiście możesz podłaczyć butlę z benzyną zamiast zbiornika, ale takie rzeczy raczej się robi do regulacji w garażu. oczywiście z tą butlą to tylko w garażu :)nie myślałem absolutnie o jeździe ... a o co chodzi z tym podciśnieniem ?Pomiędzy gaźnikami 1 a 3 cylindra jest trójnik na który wchodzi gumowa rurka która nie jest nigdzie podpieta ale jak się doczytałem w serwisówce to jest to oznaczone 9 - No. 6 vacuum tube (from AVCV)i widziałem na róznych filmaqch że jest przypinana do filtru powietrza lub niepodpieta nigdzie ... może tu jest pies pogrzebany ? Chociaż podciśnienie doszukałem się z drugiej strony- że wychodzi pod lewy dekiel pod zbiornikiem jeśli się nie mylę. nie wiem już głupi jestem .... chyba zakończy się na lawecie ;( .... tylko cały czas zastanawiam się jeżeli zbiornik, podciśnienie, zawór, filtr, pompka - to czemu kolanko od trzeciego jest chłodne ? Do regulacji czy nie jeśli podstawi kroplówkę to sprawdzi sobie kolanko 3 cyl i zobaczy czy silnik równo pracuje. Ja jeszcze proponuję sprawdzić przewody do cewek (nie WN) ja któregoś pięknego dnia miałem taką czkawkę w motocyklu i po poprawieniu wtyczek było dobrze. Zwyczajnie lekko je ścisnąłem kombinerkami, bo siedziały na tyle luźno, że wibracje je zrzucały. przewody sprawdzę - dzięki za radę - jak zamienię miejscami i będzie dalej to samo (zimne kolanko) to bedę miał chyba z głowy ?sorki - napisałeś o nie WN a ja o nich myślałem - faktycznie może to te przed cewką ... Edytowane 14 Września 2012 przez marcinku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 14 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2012 Jezeli motocykl jest niedawno kupiony, to zrobilbym pelen serwis, zaczynajac od sprawdzenia luzow zaworowych,przez czyszczenie gaznikow do wymiany oleju ( albo w odwrotnej kolejnosci ) jako ze nigdy nie wiadomo co poprzedniwlasciciel zaniedbal.I wowczas byloby wiadomo na czym stoisz, bo szukanie rozwiazania takiego problemu po omacku tylko przedluzy sprawe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinku Opublikowano 14 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2012 Jezeli motocykl jest niedawno kupiony, to zrobilbym pelen serwis, zaczynajac od sprawdzenia luzow zaworowych,przez czyszczenie gaznikow do wymiany oleju ( albo w odwrotnej kolejnosci ) jako ze nigdy nie wiadomo co poprzedniwlasciciel zaniedbal.I wowczas byloby wiadomo na czym stoisz, bo szukanie rozwiazania takiego problemu po omacku tylko przedluzy sprawe. tak zrobię. Sprawdzę jutro jeszcze tylko przewody WN, i te dochodzące do aparatu zapłonowego i jak nie da efektu to serwis. Myślałem o pełnym serwisie, ale wiesz jak to jest - pogoda jest i chciałoby się pośmigać .... :) Dzięki wszystkim za pomoc - jak coś znajdę to dam znać :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 14 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2012 Pogoda jeszcze będzie, zdążysz. Zrób raz a dobrze, bo z doświadczenia wiadomo, że jak przekładasz coś to potem robi się coś jeszcze w gratisie albo wszystko jest 3x gorsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peery Opublikowano 15 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2012 A odnośnie modułów - jak dobrze widziałem tam są dwa - na przednie i tylne cylindry - czy można je zamieniać między sobą w celu weryfikacji ? bez problemu możesz zamienić, powinno działać. Tak swoją drogą to bardzo częsta przyczyna takich dziwactw w pracy silnika to właśnie moduły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.