Skocz do zawartości

Wskazówki torowo-wyścigowe


Sikor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

a i jeszcze jedno. Nie używaj tylniego hamulca.

Ja torowo nie śmigam ale na drodze zawsze używam przodu i tyłu. Wydaje mi się ze skuteczność hamowania jest lepsza używając tych dwóch hamulców jednocześnie (oczywiście przy kontroli ich siły).

Poza tym czy ktoś z Was kiedyś próbował wyjść z zakrętu używając właśnie tylnego hamulca ? Czy jest ktoś z Was na takim poziomie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w punkcie 18 jest delikatna różnica vs Code, który mówi, żeby zacząć dodawać gazu najwcześniej jak się da. Nie ma to nic wspólnego z apexem. Ja czasami dodaję gazu jeszcze przed apexem (przynajmniej tak mi sie wydaje)

 

PEACE

 

A tak bajdełej fajnie, że wkleiłeś Jacek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przesuwaniem ciała chodzi o to, co mówi Juby - dupę trzeba przestawiać na bok przed rozpoczęciem hamowania, żeby się nie wiercić potem i nie destabilizować maszyny. Ciągle nie mogę natomiast rozkminić, jak odchylać kolano - w MotoGP ewidentnie widać, że zawodnicy hamują z wystawionym kolanem, a więc nie ściskają obydwoma kolanami baku. Ja z kolei zauważyłem, że najwygodniej mi robić taką sekwencję:

- przesunięcie tyłka na stronę, w którą będzie zakręt (jak jest krótka prosta to zazwyczaj ustawiam od razu przy wychodzeniu z poprzedniego winkla

- hamowanie z dociśnięciem zbiornika obydwoma kolanami (pozycja lekko "przekoszona")

- wystawienie kolana w momencie pogłębiania skrętu, żeby wiedzieć, jaki mam przechył

 

Poza tym czy ktoś z Was kiedyś próbował wyjść z zakrętu używając właśnie tylnego hamulca ? Czy jest ktoś z Was na takim poziomie?

Podobno niejaki Nicky Hayden jest na takim poziomie, ale Rossi, Lorenzo i Stoner jest na jeszcze wyższym, bo właśnie nie używa tylnego... ja tam wiem tyle, że i tak tylne koło hamujesz silnikiem, zależnie od ustawienia sprzęgła antyhoppingowego i chyba lepiej się skoncentrować tylko na klamce przedniego hebla, a tył kontrolować sprzęgłem. Trochę silnik jęczy, ale za to potrafi rewelacyjnie strzelać z rury i można się zakochać ;) Poza tym jak Cię zacznie ustawiać bokiem, to wystarczy minimalnie dodać gazu i odzyskujesz sterowność, jakoś to naturalnie wychodzi, a w przypadku używania tylnego hamulca jest trochę więcej zmiennych (bo poślizg koła kontrolujesz i silnikiem, i hamulcem :blink:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale właśnie jak? Bo podczas hamowania siła rozpędu próbuje Cię "wyrzucić" w przód, więc zapierasz się o bak, a nie o podnóżki. No i właśnie teraz pytanie, jak skutecznie zaprzeć ciało (nie usztywniając rąk!), kiedy jedno kolano (albo nogę) masz już odstawioną w bok?

 

No zobacz, jak tu się zaprzeć?

rossi-jerez-braking.jpg

 

albo tym bardziej przy takiej technice?

MGP_Sepang_Rossi-2.jpg

 

 

Ale może też być tak, że nam się tylko tak wydaje, bo:

Pierwsza faza hamowania jest tak, jak pisałem w poście wyżej, czyli dupa przesunięta, ale obydwa kolana trzymają bak:

crutchlow-at-catalunya.jpg

 

A dopiero w drugiej fazie, w której hamowanie już nie jest tak mocne, należy odstawić kolano (oczywiście nadal hamując, ale już coraz słabiej)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sherman w Motogp wystawiają całą nogę i trą podeszwą prawie o asfalt. Zapoczątkował to Rossi potem zaczęli prawie wszyscy to stosować i nikt z nich nie potrafi tego wytłumaczyć logicznie dla czego tak robią.

Z tym hamulcem tylnim przy wyjściu z zakrętu to ja mam doświadczenie ale trochę na innym poziomie nie chcę o tym pisać bo większość z Was raczej to wyśmieje ale wiem że jak zacząłem tak jeździć do dogoniłem światową czołówkę w rankingu (wcześniej traciłem do nich sekundę półtora i nie wiedziałem dla czego tak jest).

Poza tym dla wielkiego mistrza Doohana specjalnie zaprojektowali tylni hamulec w prawym kciuku jak wiemy potem zdobył pięć mistrzowskich tytułów z rzędu.

Z tego co wiem Sherman to właśnie Stoner używał tyłu jak jeździł w Ducati. Dzięki za odpowiedź.

 

 

Wkleiłem tego posta nie widząc co dołożyłeś Sherman o to mi chodziło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast 32 jest cokolwiek dyskusyjny, ponieważ niektórzy twierdzą że drastycznie zwiększa to urazowość. Ja rozłożyłem pewnego razu ręce i skończyło sie urwaniem więzadła AC.

 

Chodzi również o zwiększenie powierzchni kontaktu kombi z asfaltem, co skraca drogę hamowania przy szlifowaniu.

Edytowane przez fantom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S. Sherman, zajrzyj do pierwszego postu w tym temacie :D

Hehe, rozmowa zatoczyła koło ;)

 

Ja tam z tym rozkładaniem kończyn w każdej sytuacji to nigdy nie byłem przekonany. Bo w sytuacji zagrożenia człowiek w naturalny sposób przyjmuje pozycję "embrionalną", głowa między ręce, nogi podkurczone itd. Dopóki się nie koziołkuje, to pewnie lepiej szlifować całą powierzchnią, z kolei jak czasem widać, że ktoś potem wypada w żwir i idzie w kozły na "pajacyka", to się nie dziwię, że kości pękają... tylko bądź tu mądry, siedząc w wygodnym fotelu i sącząc herbatkę w zimowy wieczór :laugh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą wywrotką to trochę chyba przesadzacie, Jak się ktoś glebnie to nie ważne czy będzie szurał po ziemi na jezusa czy skuli się jak jeż, bo to i tak zależy od szczęścia czy wyjdzie z tego w miarę bez szwanku czy cały połamany. Tutaj teksty typu "zwiększy powierzchnię tarcia kombinezonu z asfaltem" są kompletnie bez sensu. Co z tego, że trochę zwolni na asfalcie, jak 5m dalej zasadzi klatką piersiową o te plastiki na zakrętach i złamie kilka żeber ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma to jak gawędzić bez pojęcia...

 

Latem przeszlifowałem po mokrym asfalcie 40m i zatrzymałem się przed skrzyżowaniem. Tankbag zatrzymał się na skrzyżowaniu, a motocykl za skrzyżowaniem. Szlifowałem dokładnie w takiej pozycji, jakiej nauczyłem na sali gimnastycznej podczas treningów upadków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...