Skocz do zawartości

Wskazówki torowo-wyścigowe


Sikor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Yuby albo pojadę 10s lepiej. :) (żartuję).

Rok temu na obwodnicy jak jechałem 270 wystawiłem nogę poza owiewkę prawie mi ją wyrwało ze stawów. :)
Człowiek stary a głupi. :)

Napisz Yuby jak Twoja aprillka (nie koniecznie w tym temacie). Wyjechałeś tym cudem na Poznań ? Jak wrażenia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Świetny filmik.

Kiedyś oglądając Motogp przyjrzałem się dokładnie tej grafice pochyłu różnych zawodników. Tych trzech kosmitów składa się porównywalnie Jorge, Dani, Marq natomiast Vale odstaje jakieś 4 stopnie na tych samych winklach. Czy ta mała (ale pewnie jak bardzo znacząca 4 stopnie) różnica to te 0,3-0,4 s różnicy (bo tyle około było przez cały sezon między Vale i Lorenzo na większości torach) ? Nie wiem nie znam się ale wydaje mi się że V46 właśnie w tym aspekcie musi się poprawić i zimą nad tym popracować. Pozycja na moto, głowa ? Chyba tak co ? :)

Wracając na nasze podwórko czyli Poznań :) to właśnie nad tym muszę w 2014 popracować, na razie jeździłem z głową pełną myśli np. chłopie nie pochylaj się za dużo bo polecisz w piach i tak dwa SD bez przetarcia slidera. :) ale moto też muszę się przyznać ciężko się prowadziło (zawieszenie moje to pewnie prawdziwa rozpierducha) dla tego po nieudanej sprzedaży postanowiłem na następny sezon tym samym śmigać ale ze zestrojonymi porządnie zawiasami. Więcej nic nie będę robił żeby zobaczyć efekt po pierwszym SD (wówczas ten ruch będzie bardzo miarodajny) jeśli w pierwszym wyjeździe wskoczę na 1,49,9. :) potem dopiero założę torowe gumki(pytanie tylko czy nowe czy używki) i znów będę widział prawdziwą różnicę :) i podzielę się z wami spostrzeżeniami. :) Chyba dobrze kombinuje co ? ;) Nadal nie rozumiem Shermana (pomimo że go bardzo lubię) :) dla czego w ogóle się odciął od tego, chyba jednak tego tak bardzo nie kochał ;) ale pamiętam kiedyś odpisał na to moje pytanie i napisał że nie miał na to czasu (to akurat rozumiem) ;)

Kiedy ta wiosna nadejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetny filmik.

Kiedyś oglądając Motogp przyjrzałem się dokładnie tej grafice pochyłu różnych zawodników. Tych trzech kosmitów składa się porównywalnie Jorge, Dani, Marq natomiast Vale odstaje jakieś 4 stopnie na tych samych winklach. Czy ta mała (ale pewnie jak bardzo znacząca 4 stopnie) różnica to te 0,3-0,4 s różnicy (bo tyle około było przez cały sezon między Vale i Lorenzo na większości torach) ? Nie wiem nie znam się ale wydaje mi się że V46 właśnie w tym aspekcie musi się poprawić i zimą nad tym popracować. Pozycja na moto, głowa ? Chyba tak co ? :)

 

 

 

A mi się wydaje, że różnica tych 4-stopni jest jeszcze związana z tym, że Valentino Rossi jest aktualnie jednym z najwyższych zawodników klasy MotoGP przez co lepiej przenosi swoją masę na wewnątrz winkla... Czym mniejszy zawodnik tym bardziej musi nadrabiać złożeniem się motocykla (zwieszanie się na motocyklu zmniejsza kąt pochylenia motocykla wymaganego do przejechania danego winkla z prędkością x)... Dodatkowo Rossi jest cięższy od reszty kosmitów...

 

Jak się myle to mnie poprawcie :)

 

Chociaż z drugiej strony patrząc może być odwrotnie. Jeśli Rossi jest tylko o kilka kilogramów cięższy od Lorenzo i przy tym jest wyższy, to ogranicza go wzrost przy zwieszaniu się. Lorenzo przy prawie tej samej wadze może się bardziej wychylić i dzięki temu zmniejszyć kąt pochylenia motocykla co prowadzi do zwiększenia przyczepności.

 

 

To tylko takie moje myśli na temat złożenia, ponieważ sam jako tako doświadczenia torowego nie mam... Czytałem ten wątek i natknąłem się na temat złożenia w klasie MotoGP, co mnie zaciekawiło i zmusiło do głębszych rozmyśleń.

Edytowane przez PeterQ

Trzymam kciuki za Daniego Pedrosę i Mavericka Vinalesa w klasie MotoGP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak poprawnie i skutecznie robić szykanki/S-ki (3:05)

 

 

Polecam cały filmik , jest sporo niesamowitych manewrów Reddinga (i nie tylko) z tego sezonu

Edytowane przez Sikor

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

ostatnio taki link mi wpadł w ręcę jak tu jeszcze się nie pojawił to może być przydatny dla wszystkich zaczynających jazdę na używanych motocyklach - nigdy nie wiadomo kto przed tobą kręcił tymi "fajnymi śrubkami od zawieszenia" więc warto wrócić do ustawień fabrycznych i zacząć pracę od tego punktu.

 

http://m.sportrider.com/suspension_settings/suspension/146_suggested_sport_bike_motorcycle_suspension_settings/viewall.html

 

 

pozdrawiam,

szkolenie motocyklowe dla wszystkich

3MM Racing Academy

http://www.3mmracingacademy.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje Maciek ,ale to tez sa ustawienia pod czlowieka ze srednia waga ,powiedzmy okolo80 kg ,jak juz wazysz 100 :) to i tak trzeba skrecac srubki ,ale fakt lepiej wiedziec od czego zaczac :)

 

A tego twojego superbajka i tak wyścigne ;)

i zmien opis motocykla bo nieaktualny !

Przepraszam za offtopic :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ukazał się kalendarz wyścigowy więc możną już rezerwować urlopy;)

 

http://www.pzm.pl/pliki/zg/motocykle/2014/Kalendarze/kalendarz_sportu_motocyklowego_2014.pdf

 

 

ps.

 

 

 

 

A tego twojego superbajka i tak wyścigne ;)

i zmien opis motocykla bo nieaktualny !

Przepraszam za offtopic :)

 

no nie wątpię że spróbujesz :)

 

jakiego superbajka panie Piotrze on nawet obok superbajka to nie stał ;p

szkolenie motocyklowe dla wszystkich

3MM Racing Academy

http://www.3mmracingacademy.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...