Patryk F. Opublikowano 13 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2012 Witam Zakupiłem ostatnio Kawasaki 92r. o pojemności 250 (34KM) - 2 gary / 4-sów.Motorek chodzi pięknie.... Po wymianie oleju, napędu (komplet łańcuch, zębatki itp), po wymianie tarcz sprzęgła i regulacji, po regulacji gaźników, wymianie tylnej gumy no i tak dalej...Motorek kupiony od mechanika więc wiadomo.... Jednak jest pewien bardzo i to bardzo istotny problem....Po dłuższej jeździe lub krótszej ale bardziej agresywnej płyn chłodzący zaczyna się gotować (słychać i czuć jak "bulgocze").Płyn chłodzący to jakiś koncentrat rozcieńczony w proporcji 1:1 (płyn do chłodnic aluminiowych zimowy) bo dokładnej nazwy nie pamiętam.Dodam jeszcze, że czujnik od wentylatora nie działa więc przerobiony został na ręczny (wętylator włączam jak tylko odpale motor i wyłączam po jego zgaszeniu) więc chłodzenie wentylatorem ma lepsze niż normalnie bo wentylator pracuje ciągle podczas jazdy...A jednak motor się bardzo grzeje i płyn się najprawdopodobniej gotuje. Zjawiska zaobserwowane:- z rurki odprowadzającej nie wiem od czego, po jeździe wydobywała się chmurka pary wodnej (może to płyn który odparowywał z tej rureczki odprowadzającej)- silnik bardzo mocno gorący po jeździe- płyn chłodniczy (bulgocze) Proszę o porady, jak najbardziej sprecyzowane.Z góry dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 13 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2012 Zacznij od wymiany płynu. Jak to nie pomoże to załóż drugi korek na próbę. Przy okazji sprawdź czy węże od chłodnicy nie robią się twarde. P.S. nie jeździj z wentylatorem włączonym nonstop bo silnik masz niedogrzany. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Steve Opublikowano 13 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2012 -Zapchany układ chłodzenia-Niesprawny termostat-Zła mieszanka chłodząca-Zly skład mieszanki paliwowo-powietrznej (zbyt bogata) Obstawiam źle wyregulowane gaźniki - sprawdź świece, mieszankę itp.Dodatkowo zainteresowałbym się czy aby na pewno nie ma w układzie chłodzenia czujnika temperatury połączonego z jakimś elektrozaworem. Cytuj Szkiełkowanie, piaskowanie, polgrid. Wrocław. Info PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 13 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2012 Po 1. wymien czujnik temperatury. A potem sprawdz termostat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2012 Koledzy, spokojnie - co ma mieszanka do wyraznego przegrzewania sie silnika ?To problem ukladu chlodzenia, albo niestety wywalonej uszczelki pod glowica / peknietej glowicy.Przed sprawdzaniem termostatu, na rozgrzanym silniku warto sprawdzic temperature obu wezy iteperature chlodnicy na calej jej powierzchni - moze nie cala jest goraca.To przy okazji pokaze czy termostat dziala.Jezeli cala chlodnica jest goraca a plyn sie gotuje to tak jak napisal Limo - wymiana plynu i korka.Gdy to nie pomoze to napisz ponownie.Czujnik oczywiscie trzeba naprawic, sprawdzajac przedtem czy to czujnik jest walniety, czy jego instalacjaczy moze zegar nie czyta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Steve Opublikowano 13 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2012 Adam, bez znaczenia czy wyraźnie czy nie, jednak bezpośredni wpływ na wzrost temperatury jest na pewno - byłem już świadkiem zapalającej się kontrolki temperatury w trakcie pracy silnika na ssaniu. :) Bądź co bądź warto się tym faktem zainteresować. Cytuj Szkiełkowanie, piaskowanie, polgrid. Wrocław. Info PW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 14 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2012 Wplyw jest ale niewielki i bardziej odbije sie na temperaturze zaworow wyd. niz bloku silnika i plynu chlodzacego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 16 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2012 Adam i koledzy, nie czujnik bo wentylator ma wlaczony wiec czujnik nie ma tu nic do rzeczy, nieodpowiedzni plyn lub termostat, lub tez korek..., Limo kolejny post zle piszesz, wentylator moze chodzic non stop, za temperature ukladu odpowiedzialny jest termostat... Tak czy inaczej jak pisze Adam problem dotyczy raczej ukladu chlodzenia nie skladu mieszanki, zreszta on nie zwieksza temperatury silnika a ew. temp. spalin i okolicy zaworow wydechowych...pozdr Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk F. Opublikowano 15 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2014 (edytowane) Minęło trochę czasu, późno o tym piszę ale znalazłem rozwiązanie.Uszczelka pod głowicą była wydmuchana....Motorek przeszedł remont i ma nowego nabywce z tego co wiem jak na ten rocznik całkiem dobrze jeździ. Pozdrawiam Edytowane 15 Lutego 2014 przez Patryk F. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.