Stigy Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Witajcie. Postanowiłem napisać tutaj na temat mojego problemu z docieraniem po spasowaniu bez szlifu.Zaczęło się od tego że, wydawało by się zorientowany w dziedzinie pasowania tłoków specjalista, polecił mi wstawić nowy tłok bez szlifu. Mówił że tak robi się często przy nicasilach. Poprzedni tłok to oryginalna selekcja A. 55,95mm pasowany na 0,05 mm luzu. Czyli tuleja 56,00mmPo pomiarach średnicówką stwierdziliśmy że tuleja jest w bardzo przyzwoitym stanie - brak rys itp.Jednak nie byłą idealnie okrągła. Dobraliśmy więc selekcję C z meteora - 55,97. Luz wzdłużny wyszedł nam 0,06mm a poprzeczny około 0,03. Pasowanie więc waha się w zależności od miejsca od 0,03-0,06mmRozpocząłem docieranie. Motocykl nie przegrzewał się jednak miał bardzo mało mocy. Odcinał przy obrotach rzędu 5k-7k rpm.Z czasem dostał troszkę więcej mocy odcinanie przesunęło się na 7 tys. i tak pozostało. Zrobiłem nim obecnie 650km na dotarciu i kompresja praktycznie nie wzrosła utrzymuje się na poziomie 5 bar. docierany na oleju castrol power 1 racing. Dodam że Yamaha nie ma splanowanej głowicy. Przed remontem kręciła się do 11k rpm. I tu moje pytanie. Czy takie pasowanie to było dobre posunięcie (chęć uniknięcia szlifu) ?Czy motocykl jeszcze się dotrze i powinienem pojeździć jeszcze trochę, czy z góry założyć że pomysł okazał się niewypałem i rozbierać motocykl w celu zrobienia wszystkiego od początku jak należy ? Z góry dziękuję za pomoc.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 (edytowane) Złe posunięcie, tłok spasowany za ciasno . Motocykl prędzej się zatrze niż dotrze. Trzeba rozebrać wsio od nowa, zrobić szlif, spasować tłok na luz który zaleca producent tegoż tłoka, złożyć moto i od nowa zacząć docieranie. Przedtem jednak zmień mechanika na innego, bo ten powinien naprawiać rowery. Pozdrawiam Edytowane 15 Kwietnia 2012 przez rafael Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stigy Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Właśnie ten człowiek mówił że tak się przy nicasilu robi i że można zaryzykować. Zatarcie raczej mu nie grozi bo temperatura jest bardzo niska. Ledwo dochodzi do 1/4 wskaźnika i to jest absolutny max. Może jednak warto było by spróbować go dotrzeć jeszcze kilkaset kilometrów i liczyć na wzrost kompresji ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 (edytowane) Właśnie ten człowiek mówił że tak się przy nicasilu robi i że można zaryzykować. Zatarcie raczej mu nie grozi bo temperatura jest bardzo niska. Ledwo dochodzi do 1/4 wskaźnika i to jest absolutny max. Może jednak warto było by spróbować go dotrzeć jeszcze kilkaset kilometrów i liczyć na wzrost kompresji ?A o jakim motocyklu rozmawiamy powiedz jeszcze ? o DT? Bo jeśli tak to tam jest tuleja a nie nicasil. Zresztą przy takim jaju co by nie było, cylinder nadaje się na śmietnik Edytowane 15 Kwietnia 2012 przez rafael Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stigy Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 (edytowane) Tak. Yamaha DT 125 R. Pisałem że tuleja. A on w odniesieniu do nicasilu to mówił. Że przy tulei też można spróbować. Z drugiej strony to 0,04-0,06 to naprawdę nie duża owalizacja jak na 2T a już na pewno nie na śmietnik... Widziałem duuużo gorsze przypadki. Tu nawet pokusił bym się o stwierdzenie że po przebiegu 11 000 to jest tuleja w ładnym stanie... Edytowane 15 Kwietnia 2012 przez Stigy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jjank Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 kolego szlif kosztuje 40-50zł, kupujesz tłok 0.25mm wiekszy a do DT tłoków jest duzo i jedziesz dalej kilka sezonów, mechanik powinien to wiedzieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Tak. Yamaha DT 125 R. Pisałem że tuleja. A on w odniesieniu do nicasilu to mówił. Że przy tulei też można spróbować. Z drugiej strony to 0,04-0,06 to naprawdę nie duża owalizacja jak na 2T a już na pewno nie na śmietnik... Widziałem duuużo gorsze przypadki. Tu nawet pokusił bym się o stwierdzenie że po przebiegu 11 000 to jest tuleja w ładnym stanie...Przed chwilą pisałeś że 0,03-0,06 . To jak to w końcu jest? Ja nadal uważam że remont trzeba zrobić od nowa, Ty natomiast postąpisz jak uważasz. pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stigy Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Wiemy to wszyscy. Tylko u mnie szlif kosztuje co najmniej 100 zł. No i trzeba tydzień czekać... To był taki eksperyment. Może słabo skonsultowany...Na pewno to co piszecie jest jak najbardziej profesjonalne i poprawne. Chciałem tylko zapytać czy ta metoda nie ma żadnych szans. Jeżeli jesteście absolutnie pewni to zrobię tak jak piszecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Rafael już ci odpowiedział, tłok jest za ciasno spasowany a cylinder nieprzygotowany pod nowy zestaw. Jeśli już na siłę wkładasz tłok pod nierówno wytarty cylinder to pasujesz go pod wymiar cylindra w miejscu w którym jest najmniej wytarty. Rozbieraj póki masz jeszcze co i zmień pana Kazia z garażu na ogarniętego mechanika. Ciesz się że to DT a nie żaden wyczyn bo już dawno by stanęło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pt77 Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 5 Bar i odpala z kopa? to jest dopiero wyczyn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stigy Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 (edytowane) No nie ? :) i to pięknie ! I tu mi się nie zgadza sprawa... Bo skoro jest tak ciasno spasowany do tego 650km docierany to dlaczego w ogóle się nie przegrzewa i ma tak niską kompresję ?! Edytowane 15 Kwietnia 2012 przez Stigy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Dobre pytanie.Przy ciasnym spasowaniu motocykl by sie grzal, a sprezanie byloby znacznie wieksze.Nie jestem kumaty w 2T ale moze jest tam jeszcze inny problem jak przedmuchy przez skrzynie korbowa silnika, czy niedzialajacyzawor membranowy ? Rowniez nie bardzo rozumiem porady kolegow o szlifie, czy to znaczy ze wlasciciel ma zrezygniwac z nikasilu ( ztoczonego podczasrobienia szlifu ) i ma jezdzic na tulei ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilp7 Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Mi jak padl zimmering od strony sprzegla to tez tak bylo :P kompresja slaba i krecil sie do 6-7 tysiecy... na luzie normalnie do 13. (KMX 125) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stigy Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2012 Dobre pytanie.Przy ciasnym spasowaniu motocykl by sie grzal, a sprezanie byloby znacznie wieksze.Nie jestem kumaty w 2T ale moze jest tam jeszcze inny problem jak przedmuchy przez skrzynie korbowa silnika, czy niedzialajacyzawor membranowy ? Rowniez nie bardzo rozumiem porady kolegow o szlifie, czy to znaczy ze wlasciciel ma zrezygniwac z nikasilu ( ztoczonego podczasrobienia szlifu ) i ma jezdzic na tulei ? Pasowanie jest ciasne ale tylko w jednej osi (tam gdzie jest 0,04mm). Gdy tam się dotrze kompresja powinna drastycznie wzrosnąć. Zawór membranowy ustawiony i w porządku. Simmering od strony magneto świeżutko wymieniony. Od strony skrzyni na 99 % sprawny gdyż nie ubywa oleju a motocykl w ogóle nie kopci (spalinki czyste jak powietrze). Co do nicasilu to ja mam tuleję nie nicasil. Tłok pasowałem w największym i najbardziej profesjonalnym sklepie motocrossowym w Poznaniu (oni nawet mają chyba jakąś drużynę motocrossową). Znajomy tam powiedział mi że ludzie często chcąc uniknąć tulejowania lub uzupełniania nicasilu pasują tak tłoki. I po pomiarach stwierdził że on na moim miejscu spróbował by tak zrobić z tuleją czyli wpasować w nią selekcje C mimo minimalnej owalizacji. To pasowanie docierać się na pewno musi dłużej. Ale może w końcu się dotrze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2012 Jezeli masz tam tuleje to troche zmienia sprawe.Czy tlok masz oryginal czy akcesoryjny ?W kazdym przypadku tuleje powinna byc przehonowana przed skladaniem,a tego nie zrobiles wiec mozesz moiec zglazowany cylinder i to moze bycprzyczyna niskiej kompresji. Zglazowany - pozostaly po skladaniu silnika olej zapieczony na sciankach cylindrai w rowkach tloka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.