Skocz do zawartości

Tłok bez szlifu tulei w Yamaha DT 125


Stigy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli chodzi o blokady ? Tłumik seria. Dyf wypatroszony. Jeśli chodzi o nagar to sprawdzałem 1500km temu i było ok.

 

Czyli nawet w już dotartych silnikach po długich przebiegach cylinder nie powinien błyszczeć ? Zawsze powinien mieć taką "jodełkę" ? Czy tak Panie Adamie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny sluszny jesli chce sie jezdzic szybciej niz 60km/h :) ,tam jest zwezka blokujaca w serii.

 

Zauważyłem dziś że na ciepłej świecy jeździ lepiej. Coś się zaczyna dziać. Może pierścienie zaczynają łapać... Nawet temperatura troszeczkę się podwyższa. Moc momentami naprawdę spora. Zawsze jak zrobię tak jak pisałem 3 posty wcześniej. To mi też trochę wygląda na złe doprowadzanie paliwa. Tak jak by nie miał skąd go wziąć zeby mocniej się wkręcić. Ale wczoraj sprawdzałem ustawienia pływaka i gaźnik. Wszystko było ok.

 

To jak Panie Adamie ? Jezdzic i patrzec co sie dzieje, czy cos jeszcze ratowac ?

Edytowane przez Stigy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety remont kosztuje... Także trwa. Mam po prostu wyrzucić tłok za który dałem dużo pieniędzy ? To by było bardzo smutne. Niestety nie stać mnie na remonty co miesiąc... Dziwi mnie taka kompresja. Każdy po kolei mówi że nawet na niedotartym silniku świeżo po remoncie powinna być dużo wyższa. Ponadto strasznie dziwne jest to odcinanie przy 7 tys. Jak padł mi tamten tłok (przynajmniej tak wnioskowałem) to ostatnią jazdę odcinał jeszcze niżej... Kompletnie nic z tego wszystkiego nie rozumiem...

 

Czytałem jeszcze trochę o honowaniu. I z tego co się dowiedziałem tu chodzi też o to aby film olejowy lepiej trzymał się na ściankach cylindra. Tak jak Pan Adam mówił przehonowana tuleja przyśpiesza też docieranie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też nad tym myślałem. Ale jak wytłumaczyć to że na poprzednim tłoku bez problemu kręcił się do 10-11 tys. ? Regulowałem już gaźnik. Jak podniosę pływak to będzie zbyt bogata mieszanka i będzie mi go zalewało. Po kolorze świecy widzę że skład mieszanki jest ok.

Poza tym w 2T kompresja może mieć wpływ na poziom odcięcia. Jak zresztą ktoś wcześniej napisał - po wywaleniu simmeringu pod sprzęgłem - kmpresja spadła, podawanie mieszanki było gorsze i odcinanie gotowe...

Edytowane przez Stigy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety remont kosztuje... Także trwa. Mam po prostu wyrzucić tłok za który dałem dużo pieniędzy ? To by było bardzo smutne. Niestety nie stać mnie na remonty co miesiąc... Dziwi mnie taka kompresja. Każdy po kolei mówi że nawet na niedotartym silniku świeżo po remoncie powinna być dużo wyższa. Ponadto strasznie dziwne jest to odcinanie przy 7 tys. Jak padł mi tamten tłok (przynajmniej tak wnioskowałem) to ostatnią jazdę odcinał jeszcze niżej... Kompletnie nic z tego wszystkiego nie rozumiem...

 

Czytałem jeszcze trochę o honowaniu. I z tego co się dowiedziałem tu chodzi też o to aby film olejowy lepiej trzymał się na ściankach cylindra. Tak jak Pan Adam mówił przehonowana tuleja przyśpiesza też docieranie.

No w Twoim przypadku remont to okolice pewnie 500zł więc nie jakaś tragedia. Oczywiście nie generalka tylko szlif +0,25 i nowy tłok, plus jakieś tam uszczelki.

Edytowane przez rafael
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co ma dać ten remont ? Jak będzie nadal tak samo bo nie zauważyliśmy czegoś ? Jest dobrze spasowany tłok ale nie ma kompresji... Gdzie więc problem ? Może coś przeoczyłem, albo wszyscy szlifierze z którymi gadałem którzy to mierzyli to totalni idioci a moje pomiary średnicówką wykonane były jak przez niedorozwinięte sześcioletnie dziecko... Jedyne miejsce które znalazłem na tej tulei co do którego mam wątpliwości to uciekający o 0,02mm wymiar przy kanale wylotowym. Nic więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co ma dać ten remont ? Jak będzie nadal tak samo bo nie zauważyliśmy czegoś ? Jest dobrze spasowany tłok ale nie ma kompresji... Gdzie więc problem ? Może coś przeoczyłem, albo wszyscy szlifierze z którymi gadałem którzy to mierzyli to totalni idioci a moje pomiary średnicówką wykonane były jak przez niedorozwinięte sześcioletnie dziecko... Jedyne miejsce które znalazłem na tej tulei co do którego mam wątpliwości to uciekający o 0,02mm wymiar przy kanale wylotowym. Nic więcej.

Ja tylko napisałem ile kosztuje, a nie żebyś go robił. Zresztą zrobisz jak chcesz. Ale kompresja przez tylne koło nie spada do poziomu 5 bar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem... przez tylne koło ? Chyba przedni kanał wylotowy tak ? No w tej chwili mam koło 6 bar na rozgrzanym silniku. To i tak mało. Coś tu baardzo nie gra.

 

Bez względu na obecne wyniki i tak bardzo dziękuję wszystkim że drążycie temat. Ciesze się że się nie poddajecie. Dziękuję za wsparcie bo ten problem jest dla mnie samego bardzo poważny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wygląda sprawa z odpalaniem, nie ma problemów i na zimno? Przy 5 barach to już powinny być niezłe problemy żeby to odpalić, więc może jednak pomiar jest niedokładny? Cudów nie ma, kompresja ucieka albo pierścionkami albo głowicą.

qxl7.png

Serwis, sprzedaż motocykli i samochodów osobowych

Ostrów Mazowiecka

793736001

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wygląda sprawa z odpalaniem, nie ma problemów i na zimno? Przy 5 barach to już powinny być niezłe problemy żeby to odpalić, więc może jednak pomiar jest niedokładny? Cudów nie ma, kompresja ucieka albo pierścionkami albo głowicą.

 

Odpala od pierwszego kopa. ja mam zawór wspomagający odpalanie YPVS. W 2T kompresja może uciekać jeszcze przez uszczelniacze wału. Do tego należy brać pod uwagę że niska kompresja to nie tylko problem z brakiem szczelności ale też może być problem z podawaniem mieszanki. Jeśli układ dolotowy jest "zawalony" to przy ssaniu będzie tworzyło się podciśnienie i nasze odczyty kompresji też będą niskie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpala od pierwszego kopa. ja mam zawór wspomagający odpalanie YPVS. W 2T kompresja może uciekać jeszcze przez uszczelniacze wału. Do tego należy brać pod uwagę że niska kompresja to nie tylko problem z brakiem szczelności ale też może być problem z podawaniem mieszanki. Jeśli układ dolotowy jest "zawalony" to przy ssaniu będzie tworzyło się podciśnienie i nasze odczyty kompresji też będą niskie...

Powiem Ci że teraz już powątpiewam w to, że pomiar zrobiłeś poprawnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale namieszałeś. W google takie cuda wyczytałeś? Zajedź nawet do samochodowego warsztatu i poproś żeby zmierzyli ciśnienie, będziemy mieli jakąś pewną informację.

qxl7.png

Serwis, sprzedaż motocykli i samochodów osobowych

Ostrów Mazowiecka

793736001

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...