Skocz do zawartości

PASSAT B5/Bora vs. A6/A4


qurim
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Z doświadczenia powiem, że jeżeli mielibyśmy brać E30 za wzór niezawodności, musielibyśmy dołożyć do tego Kadetta, Astrę I czy Sierrę, bo to równie niezawodne auta. Wspominając o A80, W124 i w/w Volvo mówimy o autach, które nawet w rękach niedbalucha latały przez 10 lat bez usterki, a po dziś dzień 25 letnie egzemplarze często można spotkać na parkingach, w stanie lepszym niż o połowę młodsze samochody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tutaj również będę się z wami klócił, bo tyle co przeżyła każda e30 nigdy nie przezyje volvo, czy audi. Ponadto jesli dacie mi kogos kto zajechał silnik m10 albo m20 stawiam piwo.

 

Czy brak dobrego silnika w e30? Wg mnie osiagami kazdy silnik BMW z tamtego okresu bije na glowe silniki Audi, Merca czy Volvo.

 

Czy mozna porownywac E30 do sierry i kadetta? Wystarczy spojrzec ile kadettow sie widuje na ulicach. Ja od dawna nie widzialem zadnego. E30 jezdzi wciaz sporo. E30 to bardzo prosty i solidny samochod. Zawieszenie jest tak proste, ze ja wymieniam tylne sprezyny tylko przy pomocy klucza do kol i podnosnika. Do tego wysoka jakosc wykonczenia jak na tamte czasy, duza sztywnosc nadwozia (zaden z wymienionych wczesniej samochodow nie ma szans na zakretach), pozycja za kierwonica. Zreszta E30 do dzis jest niezwykle cenionym samochodem sportowym a stare Audi, Merce i Volvo? Jedyne czym sie wslawily to chyba tylko niezawodnosc i komfort? Komfort ktory oferuja rowniez BMW serii 5 i 7.

 

Ale troche jednak zbaczamy z tematu :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano, temat zbacza, ale nie szkodzi. W moim przypadku - autora tematu, temat z VW właśnie zszedł na Citroena Picasso. A miało nie być franzuzów. Mniejsza o to.

 

 

A co do Merca to musze przyznać że niedawno miałem okazję jechać starym Mesiem, pierwszy raz w życiu. nie taki całkiem stary bo 190-tka z `92 roku, nie wiem czy one mają jakieś te W-coś-tam oznaczenia. Dwa litry w benzynie. Fakt że w środku wszystko jak nowe, cisza i spokój a skrzynia biegów i silnik pracują tak cicho i precyzyjnie że do dziś nie mogę w to uwierzyć. Przy nim mój Golf sprawia wrażenie zajechanego jak bułgarska tirówka. Niestety osiągi Merca na poziomie Poloneza LPG odstraszają, no i to budyniowate prowadzenie, totalne odizolowanie kierownicy od asfaltu. Jednak wolę Golfa, więcej miejsca, mniej śmieci na desce rozdzielczej i niezła dynamika.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tutaj również będę się z wami klócił, bo tyle co przeżyła każda e30 nigdy nie przezyje volvo, czy audi. Ponadto jesli dacie mi kogos kto zajechał silnik m10 albo m20 stawiam piwo.

 

Czy brak dobrego silnika w e30? Wg mnie osiagami kazdy silnik BMW z tamtego okresu bije na glowe silniki Audi, Merca czy Volvo.

 

Czy mozna porownywac E30 do sierry i kadetta? Wystarczy spojrzec ile kadettow sie widuje na ulicach. Ja od dawna nie widzialem zadnego. E30 jezdzi wciaz sporo. E30 to bardzo prosty i solidny samochod. Zawieszenie jest tak proste, ze ja wymieniam tylne sprezyny tylko przy pomocy klucza do kol i podnosnika. Do tego wysoka jakosc wykonczenia jak na tamte czasy, duza sztywnosc nadwozia (zaden z wymienionych wczesniej samochodow nie ma szans na zakretach), pozycja za kierwonica. Zreszta E30 do dzis jest niezwykle cenionym samochodem sportowym a stare Audi, Merce i Volvo? Jedyne czym sie wslawily to chyba tylko niezawodnosc i komfort? Komfort ktory oferuja rowniez BMW serii 5 i 7.

 

Ale troche jednak zbaczamy z tematu :P

 

Nawet nie wiesz jak błądzisz synu, pojawienie się B3 w 1985/86 zmiotło stylistycznie E30 z powierzchni ziemi, a motor 107/114PS pod każdym względem był lepszy od czwórek BMW. Młody jesteś i mało wiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano, temat zbacza, ale nie szkodzi. W moim przypadku - autora tematu, temat z VW właśnie zszedł na Citroena Picasso. A miało nie być franzuzów. Mniejsza o to.

 

 

A co do Merca to musze przyznać że niedawno miałem okazję jechać starym Mesiem, pierwszy raz w życiu. nie taki całkiem stary bo 190-tka z `92 roku, nie wiem czy one mają jakieś te W-coś-tam oznaczenia. Dwa litry w benzynie. Fakt że w środku wszystko jak nowe, cisza i spokój a skrzynia biegów i silnik pracują tak cicho i precyzyjnie że do dziś nie mogę w to uwierzyć. Przy nim mój Golf sprawia wrażenie zajechanego jak bułgarska tirówka. Niestety osiągi Merca na poziomie Poloneza LPG odstraszają, no i to budyniowate prowadzenie, totalne odizolowanie kierownicy od asfaltu. Jednak wolę Golfa, więcej miejsca, mniej śmieci na desce rozdzielczej i niezła dynamika.

 

Merc 190-tka to W 201.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat jestem posiadaczem E30 z 84' w 1.8 M10 na gazniku webera i bylem posiadaczem E30 1.6 M40. M40 to jedyny silnik BMW na pasku (do polowy lat 90 przynajmniej, nawet e36 jezdzilo na zmodernizowanym m40 czyli m43 na lancuchu) i tam faktycznie trzeba bylo dbac o rozrzad. Poza tym w M40 bardzo kepia zawory (w kazdym prawie) a to wina slabego smarowania glowicy, co powoduje uszkodzenie popychaczy, a w efekcie walka rozrzadu, silnik traci moc itd. To fabryczna wada, sprawe rozwiazuje wymiana szklanek na te z M42/M44, czyli silnika 1.8is, czyli silnika, w którym BMw pod koniec lat 80' uzyskalo moc 136KM. Ktory silnik Audi to pobije? Poza tym M40 w wersji 1.6 osiagalo 102KM, co bylo imponujacym wynikiem jak na polowe lat 80'. I wtedy byla to najslabsza oferowana w e30 jednostka benzynowa!

 

A M10 to silnik kotwica. Nie do rozjebania.

 

Z cala pewnoscia Audi 80 mialo nowoczesniejszy design niz e30, ale teraz mozemy z perspektywy czasu ocenic, ktory jest ladniejszy. Dla mnie wybor jest jasny, ale o gustach sie nie dyskutuje. W kazdym razie panny leca na czarna e30 coupe w waskiej lampie :P Na B3 ciezko cos wyrwac :P

 

A nawet jesli dalej sie upieracie, ze 4 garowe BMW to lipa, to zawsze pozostaje gama rzedowych szostek i tu Audi juz nie ma nawet czym konkurowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Volvo te starsze 850/v70 miało silnik 2.4 z vw LT.

Troche bez sensu opcja bo pali tyle co benzyna. 9-11 litrów.

Na korzyśc przemawia toporność i niezawodność, bo to silnik pojektowany przez inzynierów a nie ksiegowych:)

 

2.5 TDI, znany z LT, ale także T4, Audi 100 C4 i bodajże T5. W najmocniejszej wersji 140 KM, zamiata to przyzwoicie, niezawodność na bardzo wysokim poziomie, ale spalanie na poziomie 9 litrów to bardzo optymistyczna wersja jeśli chodzi o zatłoczone miasto. Potrafi przekroczyć 12, tak jak TDS zresztą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche bez sensu, bo ty mi podajesz 1.6 z GTI, czyli najmocniejsze co moze byc w VW Golf I, a ja ci podaje najslabsza jednostke w e30 :P

 

A porownywanie M3 do Quattro to porownywanie samochodu wyscigowego z samochodem rajdowym. Zapewne Quattro byloby szybsze na odcinku specjalnym, a M3 na torze. Faktem jednak jest, ze E30 M3 w swoich czasach kosił w serii DTM wszystko, a Quatrro kosilo wszystko na odcinkach specjalnych.

 

Poza tym w 79 i 84 nie bylo jeszcze gamy VW/Audi, bo to byly dwie osobne marki.

 

Poza tym porownywanie VW do BMW jest smieszne. VW szczycil sie swoim Golfem GTI kiedy BMW produkowalo M1, E30 M3, M5 E28, tworzy ogromne silniki i jest po prostu luksusowa i prestizowa marka, w przeciwienstwie auta dla ludu. VW moza porownac z oplem czy czym tam sobie chcesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nowych mesiach ( 204, 212 ) nie ma problemów z DPF. Są 2 czujniki ciśnienia - przed i za DPF. Jeśli filtr jest przytkany czyli różnica ciśnień przed i za DPF jest zbyt duża, wtedy ECU sam zwiększa temperaturę gazów wydechowych wypalając tym samym DPF. Proste.

 

I nie ważne jaka fura. Byle dobre pierdolnięcie miała. :)

Edytowane przez BIL

Ludzi sie hoduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądziłem, że mówimy o "koszeniu" na odcinkach specjalnych i torach. Z mojej perspektywy bardziej patrzę na auta, które widzę po dziś dzień z okna. Audi 80 naliczę z 6, Mercedesów z 3, a E30 zero, chociaż można wziąć poprawkę, że byly lata gdy Kadety i E30 były w posiadaniu połowy młodych gniewnych ze świeżo zrobionym prawkiem. Kadett ze względu kosztów utrzymania i masy, E30 ze względu na BMW, tylny napęd i power. Co wciąż nie zmienia faktu, że w/w przeze mnie modele trwałością E30 biją na głowę...

 

Nie zmienia to faktu, że jestem pełen podziwu po moim "zetknięciu" się BMW 316 z Mercedesem B180, gdzie ja napompowałem koło i pojechałem do domu, a Mesiek czekał na lawetę. Niezwykle to auto za to szanuję.

Lubię je też za całkowity brak sterowności w poślizgu, w porównaniu z Omegą A oraz Omegą B które jadą tam gdzie chcemy, a nie w całkowicie przypadkowym kierunku jak E30 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z niemieckich aut to warte uwagi jest tylko BMW i Merc ,audi jest bezplciowe VW jest nudny ,jak już gustujesz w niemieckich autkach to jakiś Merc CLK BMW e39 a nie tam żadne audi czy vw.

 

Ponoć francuzy sie psują,ciekawe bo jakoś nie doświadczyłem tych wszystkich problemów z elektroniką ,jedyny ich - to gama silników nie wrzucająca tyle kucy co niemieckie marki.

Edytowane przez Giba Gerc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat jestem posiadaczem E30 z 84' w 1.8 M10 na gazniku webera i bylem posiadaczem E30 1.6 M40. M40 to jedyny silnik BMW na pasku (do polowy lat 90 przynajmniej, nawet e36 jezdzilo na zmodernizowanym m40 czyli m43 na lancuchu) i tam faktycznie trzeba bylo dbac o rozrzad. Poza tym w M40 bardzo kepia zawory (w kazdym prawie) a to wina slabego smarowania glowicy, co powoduje uszkodzenie popychaczy, a w efekcie walka rozrzadu, silnik traci moc itd. To fabryczna wada, sprawe rozwiazuje wymiana szklanek na te z M42/M44, czyli silnika 1.8is, czyli silnika, w którym BMw pod koniec lat 80' uzyskalo moc 136KM. Ktory silnik Audi to pobije? Poza tym M40 w wersji 1.6 osiagalo 102KM, co bylo imponujacym wynikiem jak na polowe lat 80'. I wtedy byla to najslabsza oferowana w e30 jednostka benzynowa!

 

A M10 to silnik kotwica. Nie do rozjebania.

 

Z cala pewnoscia Audi 80 mialo nowoczesniejszy design niz e30, ale teraz mozemy z perspektywy czasu ocenic, ktory jest ladniejszy. Dla mnie wybor jest jasny, ale o gustach sie nie dyskutuje. W kazdym razie panny leca na czarna e30 coupe w waskiej lampie :P Na B3 ciezko cos wyrwac :P

 

A nawet jesli dalej sie upieracie, ze 4 garowe BMW to lipa, to zawsze pozostaje gama rzedowych szostek i tu Audi juz nie ma nawet czym konkurowac.

 

taaa 130 koni z 1.8 pod koniec lat 80' szał jak ch*j, w tamtych latach nie jedni sie mogli czymś takim pochwalić. w 84 chyba honda miała już cacka 125 koni z 1.6 ZC1 chyba kod silnika a pod koniec lat 80 mieli już b serie 150 koni z 1.6 czyli nawet 318is wymieka. Peugeot w 86 wprowadził 205 gti 1.9 około 130 koni wiec gdzie ta przewaga bmw?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...