Skocz do zawartości

Regulacja przepustnic wtrysku po ustawieniu zaworów


Lukki
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich,

 

ostatnio zasłyszałem, że po ustawieniu luzów zaworowych w motocyklu na wtrysku należy póżniej dokonać regulacji przepustnic wtrysku. Czy to prawda? Wydaję mi się, że nie trzeba ale chciałbym poznać opinię innych osób siedzących w temacie. :) :)

76718e70da906377.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba oczywiste, że trzeba. Zmieniając wartość luzu zaworowego, zmieniasz "szczelinę" przez którą świeży ładunek jest zasysany do cylindra. Przyjmijmy, że tłok wywiera takie samo podciśnienie zawsze, czyli ilość zasysanego powietrza zależy od ruchu zaworu (jego drogi, czy wielkości wspomnianej wcześniej szczeliny), a generalnie to podciśnienie regulujemy stałym uchyleniem przepustnic ;) Tak nie do końca fachowym językiem, ale chyba zrozumiale.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, zgłupiałem. Rozmawiałem z porządnym mechanikiem a nie jakimś Staszkiem z pod Biedronki i mówił, że nie muszę regulować przepustnic wtrysku. Ustawiałem je u niego w zeszłym sezonie.

76718e70da906377.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, zgłupiałem. Rozmawiałem z porządnym mechanikiem a nie jakimś Staszkiem z pod Biedronki i mówił, że nie muszę regulować przepustnic wtrysku. Ustawiałem je u niego w zeszłym sezonie.

adres tego "porządnego" :biggrin:

zielorz napisał i jasno wytłumaczył jaki jest powód konieczności regulacji klap

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce sie spierać, bo po co. Chce tylko rozwiać wątpliwości swoje i przyszłych pytających. Więc pytam dalej. Dlaczego takiej informacji nie ma w serwisówce? Np. przedstawiony jest etap regulacji zaworów a potem nie ma słowa na temat obowiązkowej synchronizacji przepustnic.

76718e70da906377.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwisówka nie opisuje wszystkiego krok po kroku, bo repair manual jest dla mechaników, a nie zwykłych użytkowników. Ty według producenta masz wiedzieć , ile masz płynów eksploatacyjnych, co wlać do baku i pare innych oczywistych rzeczy, resztą oczywiście ma zająć się ASO :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce sie spierać, bo po co. Chce tylko rozwiać wątpliwości swoje i przyszłych pytających. Więc pytam dalej. Dlaczego takiej informacji nie ma w serwisówce? Np. przedstawiony jest etap regulacji zaworów a potem nie ma słowa na temat obowiązkowej synchronizacji przepustnic.

A wiesz czym i jak zrobić taką synchronizację ?

Wiesz jak sprawdzić czy już jest dobrze ?

Tego też nie ma w serwisówce ale za to w każdej jest kilka podstawowych błędów i teraz zasadnicze pytanie czy one są zamierzone czy tylko przypadkowe ?

Na wszelki wypadek wydawca takiej serwisówki zastrzega sobie "brak jakiejkolwiek odpowiedzialności w przypadku uszkodzeń wynikłych z korzystania tego wydania" :biggrin:

 

Nie odpowiedziałeś na moją prośbę - napisz który mechanik opowiadał Ci w tajemnicy o braku konieczności robienia takich regulacji?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do synchronizacji, to damy radę. :)

 

Zaciekawiło mnie co napisałeś nt. błędów, chodzi o błędy w serwisówkach?

 

A co do mechanika,

nie będę mu robił anty-reklamy, bo znam go i dobry z niego mechanik, może był zmęczony po całym dniu i napisał na odczepnego.

76718e70da906377.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie masz rację. No nic, podjadę do kolegi i pożyczę wakuometry. Dzięki wszystkim za odpowiedzi w temacie. :)

 

W niektórych motocyklach synchronizacja przepustnic odbywa poprzez złącze diagnostyczne, przy użyciu specjalnego programu, np. w moim moto tak jest. Moja rada; przeczytaj jeszcze raz serwisówkę, musi coś być na ten temat. Poza tym synchronizacja zwykle powinna być wykonywana częściej niż tylko przy okazji ustawiania luzów.

Edytowane przez soulreaver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich,

 

ostatnio zasłyszałem, że po ustawieniu luzów zaworowych w motocyklu na wtrysku należy póżniej dokonać regulacji przepustnic wtrysku. Czy to prawda? Wydaję mi się, że nie trzeba ale chciałbym poznać opinię innych osób siedzących w temacie. :) :)

 

nie ma różnicy czy na wtrysku czy na gaźniku... synchro wypada zrobić po regulacji luzów. No chyba, że mechanik tylko sprawdził luzy i były OK a nazwał to regulacją i odpowiednio skasował jak za regulację :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena regulacji lub sprawdzenia luzów zaworowych jest teoretycznie ta sama tylko podczas regulacji montujesz nowe płytki i jeżeli są one pod szklankami czynność jest o wiele dłuższa. Dlatego po sprawdzeniu luzów bez konieczności ich regulacji mechanik powinien obniżyć koszty.

W konstrukcjach gdzie luzy reguluje się śrubami prawie zawsze zachodzi konieczność poprawek a przynajmniej sprawdzenia dokręcenia nakrętek kontrujących. Reszta zależy wyłącznie od sumienności i uczciwości mechanika. Piszę w tym momencie o serwisach jednoosobowych gdzie właściciel, mechanik, sprzątaczka i kasjer to ta sama osoba.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja chciałbym dopytać w tym temacie.

Co ile powinno się rególować te zawory bo jedni mówią że co sezon a inni jak je słychać u mnie idzie 3 sezon i nie słychać zaworów poprzedni właściciel robił to ale nie wiem ile jeździł Jeśli. moto się nie dusi przy odkręceniu całej manetki to synchronizacja przepustnic jest ok?

Dowiedziałem się że również (w serwisie z prawdziwego zdarzenia) iż wtrysków się nie rególuje po zaworach bo jest wgrana mapa i musi hulać. (Mogłem oczywiście źle zrozumieć że nie wtryski tylko co innego)

 

motocykl to GSXR k3 600.

Edytowane przez Ogonnek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...