Lukki Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 Witam Wszystkich, ostatnio zasłyszałem, że po ustawieniu luzów zaworowych w motocyklu na wtrysku należy póżniej dokonać regulacji przepustnic wtrysku. Czy to prawda? Wydaję mi się, że nie trzeba ale chciałbym poznać opinię innych osób siedzących w temacie. :) :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 To chyba oczywiste, że trzeba. Zmieniając wartość luzu zaworowego, zmieniasz "szczelinę" przez którą świeży ładunek jest zasysany do cylindra. Przyjmijmy, że tłok wywiera takie samo podciśnienie zawsze, czyli ilość zasysanego powietrza zależy od ruchu zaworu (jego drogi, czy wielkości wspomnianej wcześniej szczeliny), a generalnie to podciśnienie regulujemy stałym uchyleniem przepustnic ;) Tak nie do końca fachowym językiem, ale chyba zrozumiale. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukki Opublikowano 19 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 Panowie, zgłupiałem. Rozmawiałem z porządnym mechanikiem a nie jakimś Staszkiem z pod Biedronki i mówił, że nie muszę regulować przepustnic wtrysku. Ustawiałem je u niego w zeszłym sezonie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 Panowie, zgłupiałem. Rozmawiałem z porządnym mechanikiem a nie jakimś Staszkiem z pod Biedronki i mówił, że nie muszę regulować przepustnic wtrysku. Ustawiałem je u niego w zeszłym sezonie.adres tego "porządnego" :biggrin:zielorz napisał i jasno wytłumaczył jaki jest powód konieczności regulacji klap Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukki Opublikowano 19 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 Nie chce sie spierać, bo po co. Chce tylko rozwiać wątpliwości swoje i przyszłych pytających. Więc pytam dalej. Dlaczego takiej informacji nie ma w serwisówce? Np. przedstawiony jest etap regulacji zaworów a potem nie ma słowa na temat obowiązkowej synchronizacji przepustnic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 Serwisówka nie opisuje wszystkiego krok po kroku, bo repair manual jest dla mechaników, a nie zwykłych użytkowników. Ty według producenta masz wiedzieć , ile masz płynów eksploatacyjnych, co wlać do baku i pare innych oczywistych rzeczy, resztą oczywiście ma zająć się ASO :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukki Opublikowano 19 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 W sumie masz rację. No nic, podjadę do kolegi i pożyczę wakuometry. Dzięki wszystkim za odpowiedzi w temacie. :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 Nie chce sie spierać, bo po co. Chce tylko rozwiać wątpliwości swoje i przyszłych pytających. Więc pytam dalej. Dlaczego takiej informacji nie ma w serwisówce? Np. przedstawiony jest etap regulacji zaworów a potem nie ma słowa na temat obowiązkowej synchronizacji przepustnic.A wiesz czym i jak zrobić taką synchronizację ?Wiesz jak sprawdzić czy już jest dobrze ?Tego też nie ma w serwisówce ale za to w każdej jest kilka podstawowych błędów i teraz zasadnicze pytanie czy one są zamierzone czy tylko przypadkowe ?Na wszelki wypadek wydawca takiej serwisówki zastrzega sobie "brak jakiejkolwiek odpowiedzialności w przypadku uszkodzeń wynikłych z korzystania tego wydania" :biggrin: Nie odpowiedziałeś na moją prośbę - napisz który mechanik opowiadał Ci w tajemnicy o braku konieczności robienia takich regulacji? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukki Opublikowano 19 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 Co do synchronizacji, to damy radę. :) Zaciekawiło mnie co napisałeś nt. błędów, chodzi o błędy w serwisówkach? A co do mechanika,nie będę mu robił anty-reklamy, bo znam go i dobry z niego mechanik, może był zmęczony po całym dniu i napisał na odczepnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 20 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2012 Przypuszczam że w ogólnym (wstępnym ) planie zabiegu regulacji luzu zaworowego gdzieś wspomnieli o sychnchronizacji . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zyygy Opublikowano 20 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2012 zgadza się... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soulreaver Opublikowano 20 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2012 (edytowane) W sumie masz rację. No nic, podjadę do kolegi i pożyczę wakuometry. Dzięki wszystkim za odpowiedzi w temacie. :) W niektórych motocyklach synchronizacja przepustnic odbywa poprzez złącze diagnostyczne, przy użyciu specjalnego programu, np. w moim moto tak jest. Moja rada; przeczytaj jeszcze raz serwisówkę, musi coś być na ten temat. Poza tym synchronizacja zwykle powinna być wykonywana częściej niż tylko przy okazji ustawiania luzów. Edytowane 20 Marca 2012 przez soulreaver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 20 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2012 Witam Wszystkich, ostatnio zasłyszałem, że po ustawieniu luzów zaworowych w motocyklu na wtrysku należy póżniej dokonać regulacji przepustnic wtrysku. Czy to prawda? Wydaję mi się, że nie trzeba ale chciałbym poznać opinię innych osób siedzących w temacie. :) :) nie ma różnicy czy na wtrysku czy na gaźniku... synchro wypada zrobić po regulacji luzów. No chyba, że mechanik tylko sprawdził luzy i były OK a nazwał to regulacją i odpowiednio skasował jak za regulację :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 20 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2012 Cena regulacji lub sprawdzenia luzów zaworowych jest teoretycznie ta sama tylko podczas regulacji montujesz nowe płytki i jeżeli są one pod szklankami czynność jest o wiele dłuższa. Dlatego po sprawdzeniu luzów bez konieczności ich regulacji mechanik powinien obniżyć koszty.W konstrukcjach gdzie luzy reguluje się śrubami prawie zawsze zachodzi konieczność poprawek a przynajmniej sprawdzenia dokręcenia nakrętek kontrujących. Reszta zależy wyłącznie od sumienności i uczciwości mechanika. Piszę w tym momencie o serwisach jednoosobowych gdzie właściciel, mechanik, sprzątaczka i kasjer to ta sama osoba. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ogonnek Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2012 (edytowane) Ja chciałbym dopytać w tym temacie.Co ile powinno się rególować te zawory bo jedni mówią że co sezon a inni jak je słychać u mnie idzie 3 sezon i nie słychać zaworów poprzedni właściciel robił to ale nie wiem ile jeździł Jeśli. moto się nie dusi przy odkręceniu całej manetki to synchronizacja przepustnic jest ok?Dowiedziałem się że również (w serwisie z prawdziwego zdarzenia) iż wtrysków się nie rególuje po zaworach bo jest wgrana mapa i musi hulać. (Mogłem oczywiście źle zrozumieć że nie wtryski tylko co innego) motocykl to GSXR k3 600. Edytowane 2 Kwietnia 2012 przez Ogonnek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.