Thesoltys Opublikowano 11 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 Witam, chciałbym opisać swój problem, z którym walczę od kilku tygodni i już mi ręce opadają. Viadro - SD01 2000 roku, 55 000 km przebiegu. Pod koniec sezonu miałem średnio przyjemną przygodę z wystrzałem uszczelek pod pokrywami zaworów. Dzięki forum szybko zdiagnozowałem przyczynę, a zimą zabrałem się za serwis Viadra, który obejmował kolejno: wymianę: alternatora, styków pompy paliwa, świeć, filtra paliwa, filtra powietrza, napinaczy łańcucha rozrządu. Po wpompowaniu znaczącej sumy w viaderko wybrałem się na pierwszą przejażdżkę, ale moto nie było zbyt skore do jazdy przerywając i strzelając w wydechy. Niewiele myśląc, zaślepiony bezwarunkową miłością do modelu wycelowałem kolejnych kilka stówek oddając sprzęt do serwisu na regulacje zaworów, czyszczenie i regulację gaźników. Moto odebrałem, na wolnych obrotach chodziło doskonale, przyspieszało książkowo, o strzelaniu nie było mowy. Problemy zaczęły się, gdy na czwartym i piątym biegu dynamiczniej odkręciłem manetkę, schodząc z obrotów lub jadąc ze stałą prędkością Viadro wyraźnie się dusi, a im dynamiczniejsze przyspieszanie tym bardziej upierdliwe objawy. Przy czym przyspieszanie jest jak najbardziej ok. Gaźniki były rozebrane i przebadane przez trzech mechaników, żaden nic nie stwierdził, wężyki podciśnieniowe przy gaźnikach również były wymieniane. Spece w serwisie mówili, żeby poczekać, aż się ociepli bo te gaźniki nie lubią niskich temperatur, ale ja tej wersji nie kupuję, bo w garażu stoi identyczne Viadro ojca, które bez żadnych regulacji chodzi jak marzenie. Poza tym przed alternatorem nie było, żadnych objawów. Ręce mi już opadają, o kondycji finansowej nie wspominając. Może ktoś z Was ma jakikolwiek pomysł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 12 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2012 do kontroli filtr paliwa jeśli takowy posiadasz oraz odpowietrzenie zbiornika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hun996 Opublikowano 12 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2012 Spece w serwisie mówili, żeby poczekać, aż się ociepli bo te gaźniki nie lubią niskich temperatur, ale ja tej wersji nie kupuję, Tacy to spece jak z koziej dupy trąba. Jeżdżę zimą i nic się nie dzieje Sprawdź jeszcze pompę paliwa, czasami w SD01 potrafi zdechnąć. Naprawa przez wyrzucenie i założenie akcesoryjnej Mikuni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thesoltys Opublikowano 12 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2012 Tak jak pisałem, filtr paliwa jest nówka w oryginale, odpowietrzenia zbiornika przejrzane, co do pompy to zimą również został założony nowy zestaw naprawczy z larssona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KARDAN-IN Opublikowano 12 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2012 (edytowane) Moje zdanie... to raz jeszcze bym skontrolował układ zasilania- zwłaszcza gażniki (ustawienie, regulacja,dokładniej, i na spokojnie), również bym porównał, z ciekawości ten nowy filtr powietrza, z starym- względem przepustowości powietrza?. To wszystko, o ile reszta w/w. czynności, została wykonana prawidłowo. Edytowane 12 Marca 2012 przez KARDAN-IN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 12 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2012 Przejedź się z otwartym wlewem do baku i zdaj relację . Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
żółf Opublikowano 13 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2012 Skoro masz w garażu drugi identyczny motocykl, to co się zastanawiać, tylko po kolei wykluczać wadliwe elementy. Na początku sprawdziłbym czy gaźniki dostają benzynę, czyli przełożył bak z pompą paliwa. Potem układ zapłonowy. A jak już to będzie sprawdzone... to trzeba się będzie dalej głowić :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadeo Opublikowano 13 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2012 Ewentualnie przejedź się kawałek bez filtra powietrza. Wtedy bedzie moża tą jedną rzecz wykluczyć na bank. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thesoltys Opublikowano 13 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2012 Dziękuję za rady, w piątek zacznę od zrobienia rundki z otwartym korkiem, jeśli to nie pomoże to rozpocznę pertraktacje z ojcem, żeby zechciał rozebrać swój skarb i użyczyć na chwilę części ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 13 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2012 Ojtam rozbierać od razu. Popierdolisz oba motocykle i dopiero będzie tragedia. Stary Cię za jaja powiesi. Wyjmij filtr powietrza i przetestuj sprzęt. Może coś się zmieni. Dlaczego? Do dziś walczyłem z gaźnikami GS500, co prawda całkiem inne moto i całkiem stare. Było kastrowane bo z Niemiec, odblokowałem ale coś nie halo było. Przy nagłym odwinięciu dławiła się. Poziom paliwa, skład, czyszczenie, dmuchanie i tak w kółko ze 7 razy. W końcu postanowiłem obrazić się na serwisówkę która pewnie podaje mi kiepskie dane, założyłem dysze wg.swojego uznania i jak ręką odjął. Założyłem główne dysze o 2.5 mniejsze niż powinny być, 120 zamiast 122.5 i moto jak nowe. To co wyglądało na dławienie się powietrzem w rzeczywistości było dławieniem się z nadmiaru paliwa. Stąd pomysł z filtrem u Ciebie, być może ma trochę mniejszy przepust i stąd dławienie. Skoro wymiana alternatora spowodowała problemy to radzę obejrzeć wtyczki i kable. Może kiepska masa gdzieś po drodze, może zaśniedziałe wtyczki. Też to przerabiałem zeszłego tygodnia, niby psikałem i przedmuchałem wszystkie wtyczki zapobiegawczo a potem iskra jednego garnka zniknęła. Wtyczka impulsatora wymagała rozebrania każdego konektora i szorowania szczotką. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thesoltys Opublikowano 13 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2012 Śmiganie bez filtra wezmę jako drugą opcję. Co do alternatora to jest dość nietypowa bolączką która mają właśnie Viadra. Alternator jest tam w kąpieli olejowej, po 50 tyś czasem przepalają się żywica odsłaniając zwoje i dochodzi do samozapłonu, który wytwarza takie ciśnienie, że wysadza uszczelki pod pokrywami zaworów. Także myślę, że to bum, które miałem w listopadzie mogło co nieco namieszać w całym układzie podciśnieniowym :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamin Opublikowano 13 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2012 Dawno temu miałem urwanie j.j z motocyklem z powodu... parszywego paliwa którego zatankowałem pod korek. Niby motocykl odpalał dobrze, ale przyśpieszał jak sam chciał, czasami pierdnął w wydech i nie pomagały żadne regulacje. Nie znam dobrze tego modelu, ale skoro zaszwankował alternator, to temu ustrojstwu bym się przyjrzał, może coś nie łączy czy zwarcie robi. Jak masz możliwość to podmień od innego motocykla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thesoltys Opublikowano 13 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2012 Dawno temu miałem urwanie j.j z motocyklem z powodu... parszywego paliwa którego zatankowałem pod korek. Niby motocykl odpalał dobrze, ale przyśpieszał jak sam chciał, czasami pierdnął w wydech i nie pomagały żadne regulacje. Nie znam dobrze tego modelu, ale skoro zaszwankował alternator, to temu ustrojstwu bym się przyjrzał, może coś nie łączy czy zwarcie robi. Jak masz możliwość to podmień od innego motocykla. Alternator jest wsadzony nówka sztuka, a paliwo było już sprawdzane na 3 dobrych stacjach... będę na razie kombinował z odpowietrzeniem baku :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.