Lukki Opublikowano 11 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 Witajcie,mam pytanko co do ustawiania luzów zaworowych. Przykładowo: zmierzony luz wynosi 0.25mm, chce zmniejszyć luz do 0.20mm. W tym celu zakładam płytkę wiekszą o 0.05mm. Skręcam wszystko z powrotem z odpowiednią siłą dokręcenia, mierze luz i mam 0.23mm a powinno być 0.20mm. Jak to jest? Listki szczeliniomierza jak i płytki zaworowe sprawdzone mikromierzem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 11 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 źle zmierzony luz za pierwszym razem piszesz 0.25 a było 0.28 Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 11 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 Plus błąd pomiarowy generalnie.Mierzysz że jest 0,25 a w rzeczywisyosci jest 0,265. Po regulacji masz np 0,215.Stąd takie wyniki. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomason2 Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Ostatnio sprawdzałem luzy zaworowe w mojej CBR F4. Jak widać nie wszystkie zawory mieszczą się w tolerancji i wymagają regulacji.Teraz pytanie jakie luzy ustawić, trzymać się górnej granicy, dolnej czy po środku ? Ruszać zawory te na granicy tolerancji czy w następnym sezonie ? Cytuj Honda CBR F4 99 http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herdi Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 górna granica, a masz wyniki z ostatniego pomiaru ? Cytuj -------------------Pozdro HerdiŚrubkomistrz w serwisie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 wydaje mi się,że ustawienie luzu po środku jest najlepsze Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herdi Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 nie jest najlepsze ;), w miarę pracy silnika, luz się zmniejsza, ustawienie w górnej granicy zwiększa czas bezpieczeństwa do następnej regulacji. dlatego pytałem o notatki z ostatniego pomiaru :) Poza tym lepiej jak klepie niż się podwiesza - ale to już ekstremum. Cytuj -------------------Pozdro HerdiŚrubkomistrz w serwisie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 z większym luzem na wydechu się zgodzę :cool: Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herdi Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 a na dolocie nie ? oszczędzasz na paliwie skracając czas otwarcia ? :biggrin: Cytuj -------------------Pozdro HerdiŚrubkomistrz w serwisie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 na dolocie w tym przypadku ustawiłbym 0.20 Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomason2 Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Są to moje pierwsze pomiary. Cytuj Honda CBR F4 99 http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 fajnie jest ustawić na środku, ale czasem to nie wykonalne jeśli płytki są dostępne co 5 setek :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukki Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 W salonie hondy są dostępne co 0,025mm ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcel111 Opublikowano 7 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 Czy istnieje coś takiego jak standardowy rozmiar płytek przy nowych zaworach ?Chodzi mi o to by po stanie płytek ocenić stan zaworów, czyli jakie wartości uważane są już za kończące się zawory. kawasaki kxf 450Z tego co widziałem producent sprzedaje płytki od 2,00 do 3.00. http://www.kawasakipartshouse.com/home.aspx#/Kawasaki/KX450D6F_KX450F_%28European%29_%282006%29/VALVE%28S%29/KX450D6F|~EU-2006/I13I1392E1210 Czy jeśli wartość jest w okolicy 2,00 to znaczy, że zawory się kończą ? z drugiej strony hot cams oferuje rozmiary nawet od 1,2 mm http://2011.olekmotocykle.pl/download/p/plytki_zaworowe_hot_cams.pdf czy w kxf 450 można stosować wartości poniżej 2,00 mm czy grozi to wpadnięciem zaworu (za bardzo osiadł) i dla niego skoro producent nie ma takich rozmiarów w ofercie, nie należy stosować płytek poniżej 2mm? Pytam bo w sprzęcie który chce kupić kolega sprawdzaliśmy i płytki mają po 2,3 i czy to znaczy że zawory są już zużyte w 70 % (od największej oferowanej 3,00 zeszły już 0,7) czy niekoniecznie i jeszcze sporo zakresu regulacji przed nimi? wie ktoś czy można stosować mniejsze płytki niż sprzedaje producent w celu przedłużenia życia zaworów ? Cytuj EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyWilk22 Opublikowano 7 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 nie jest najlepsze ;), w miarę pracy silnika, luz się zmniejsza, ustawienie w górnej granicy zwiększa czas bezpieczeństwa do następnej regulacji. dlatego pytałem o notatki z ostatniego pomiaru :) Poza tym lepiej jak klepie niż się podwiesza - ale to już ekstremum. A skąd masz pewność, że luz się będzie zmniejszał???Jakieś dziwne teorie...Jakby tak było to producent zalecałby ustawianie luzu w górnej granicy, a raczej zawsze zaleca ustawiać po środku. W własnego doświadczenia wiem, że na tej samej głowicy na zaworach ssących potrafi jeden luz się rozjechać do góry a drugi zacieśnić, także reguł w tym przypadku nie ma. Owszem są specyficzne głowice w których głowice są bardzo miękie(np niektóre modele Kawaski) i luz ma tendencję do zmniejszania się. Ale najbezpieczniej jest ustawić luz po środku i mamy pewność, że do nastpnej kontroli luzów zalecanej przez producenta po jakimś tam przebiegu wszystkie luzu będą mieścić się w normie. Ps. Zbyt mały luz napewno jest groźniejszy w skutkach od za dużego. Ale każdy wybiegający po za granicę luz nie jest zdrowy dla silnika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.