Skocz do zawartości

Luzy zaworowe


Lukki
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

mam pytanko co do ustawiania luzów zaworowych. Przykładowo: zmierzony luz wynosi 0.25mm, chce zmniejszyć luz do 0.20mm. W tym celu zakładam płytkę wiekszą o 0.05mm. Skręcam wszystko z powrotem z odpowiednią siłą dokręcenia, mierze luz i mam 0.23mm a powinno być 0.20mm. Jak to jest?

 

Listki szczeliniomierza jak i płytki zaworowe sprawdzone mikromierzem.

76718e70da906377.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plus błąd pomiarowy generalnie.

Mierzysz że jest 0,25 a w rzeczywisyosci jest 0,265. Po regulacji masz np 0,215.

Stąd takie wyniki.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ostatnio sprawdzałem luzy zaworowe w mojej CBR F4.

 

Jak widać nie wszystkie zawory mieszczą się w tolerancji i wymagają regulacji.

Teraz pytanie jakie luzy ustawić, trzymać się górnej granicy, dolnej czy po środku ?

 

Ruszać zawory te na granicy tolerancji czy w następnym sezonie ?

post-2934-0-99405500-1333913146.png

Honda CBR F4 99

 

http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jest najlepsze ;), w miarę pracy silnika, luz się zmniejsza, ustawienie w górnej granicy zwiększa czas bezpieczeństwa do następnej regulacji. dlatego pytałem o notatki z ostatniego pomiaru :) Poza tym lepiej jak klepie niż się podwiesza - ale to już ekstremum.

-------------------
Pozdro Herdi

Śrubkomistrz w serwisie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Czy istnieje coś takiego jak standardowy rozmiar płytek przy nowych zaworach ?

Chodzi mi o to by po stanie płytek ocenić stan zaworów, czyli jakie wartości uważane są już za kończące się zawory.

 

kawasaki kxf 450

Z tego co widziałem producent sprzedaje płytki od 2,00 do 3.00.

 

http://www.kawasakipartshouse.com/home.aspx#/Kawasaki/KX450D6F_KX450F_%28European%29_%282006%29/VALVE%28S%29/KX450D6F|~EU-2006/I13I1392E1210

 

Czy jeśli wartość jest w okolicy 2,00 to znaczy, że zawory się kończą ? z drugiej strony hot cams oferuje rozmiary nawet od 1,2 mm

 

http://2011.olekmotocykle.pl/download/p/plytki_zaworowe_hot_cams.pdf

 

czy w kxf 450 można stosować wartości poniżej 2,00 mm czy grozi to wpadnięciem zaworu (za bardzo osiadł) i dla niego skoro producent nie ma takich rozmiarów w ofercie, nie należy stosować płytek poniżej 2mm?

 

Pytam bo w sprzęcie który chce kupić kolega sprawdzaliśmy i płytki mają po 2,3 i czy to znaczy że zawory są już zużyte w 70 % (od największej oferowanej 3,00 zeszły już 0,7) czy niekoniecznie i jeszcze sporo zakresu regulacji przed nimi?

 

wie ktoś czy można stosować mniejsze płytki niż sprzedaje producent w celu przedłużenia życia zaworów ?

EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jest najlepsze ;), w miarę pracy silnika, luz się zmniejsza, ustawienie w górnej granicy zwiększa czas bezpieczeństwa do następnej regulacji. dlatego pytałem o notatki z ostatniego pomiaru :) Poza tym lepiej jak klepie niż się podwiesza - ale to już ekstremum.

 

A skąd masz pewność, że luz się będzie zmniejszał???

Jakieś dziwne teorie...

Jakby tak było to producent zalecałby ustawianie luzu w górnej granicy, a raczej zawsze zaleca ustawiać po środku.

 

W własnego doświadczenia wiem, że na tej samej głowicy na zaworach ssących potrafi jeden luz się rozjechać do góry a drugi zacieśnić, także reguł w tym przypadku nie ma. Owszem są specyficzne głowice w których głowice są bardzo miękie(np niektóre modele Kawaski) i luz ma tendencję do zmniejszania się. Ale najbezpieczniej jest ustawić luz po środku i mamy pewność, że do nastpnej kontroli luzów zalecanej przez producenta po jakimś tam przebiegu wszystkie luzu będą mieścić się w normie.

 

Ps. Zbyt mały luz napewno jest groźniejszy w skutkach od za dużego. Ale każdy wybiegający po za granicę luz nie jest zdrowy dla silnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...