Brzoz3k Opublikowano 15 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2017 Nie widzę żadnego problemu z podłączeniem się na parkingu strzeżonym na noc kabelkiem. Żeby tylko takie problemy były. I tu jest całe clou zagadnienia. Turbo to sprytne urządzonko, które potrafi zamienić część energii splin na sprężenie powierza i dostarczenie go do cylindra.W zeszłym roku jakiś dziennikarz motoryzacyjny z Polski otrzymał na testy auto elektryczne. Ładował go na parkingu podziemnym w budynku, którego był mieszkańcem. Reakcje ludzi bezcenne: odłączanie wtyczki, awantury o kradzież prądu, więc sprawa nie jest taka prosta ;-). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 15 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2017 W zeszłym roku jakiś dziennikarz motoryzacyjny z Polski otrzymał na testy auto elektryczne. Ładował go na parkingu podziemnym w budynku, którego był mieszkańcem. Reakcje ludzi bezcenne: odłączanie wtyczki, awantury o kradzież prądu, więc sprawa nie jest taka prosta ;-). Poczytaj sobie co działo się w miastach na początku XX wieku, jak na drogi wyjechały pierwsze samochody. Ludziom trzeba dać czas na oswojenie z tematem. Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzoz3k Opublikowano 15 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2017 Co to ma wspólnego z tym tematem? Podłącz się pod takie gniazdko i obserwuj co się dzieje. Paradoks jest taki, że ma być to zbawienie dla miast, ale z dostępem do sieci ładowania jest problem. Podepniesz się pod jakieś publiczne gniazdko to ktoś wyskoczy z awanturą, że złodziej jesteś. Chcesz ładować, kabel z balkonu do garażu albo dom. Czy to takie faktycznie proste? Odniosłem się tylko i wyłącznie do kwestii prostoty i bezproblemowego ładowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 15 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2017 (edytowane) Co to ma wspólnego z tym tematem?. Ano to, że historia pokazuje, że nie z takimi problemami jak naładowanie akumulatora na parkingu, cywilizacja ludzka sobie radę dała.Do pierwszych samochodów benzynę kupowało się w aptece. Pewnie wtedy takich sceptyków jak ty, też było na pęczki. A jednak motoryzacja rozwinęła się nieprawdopodobnie. Człowiek wymyślił stacje benzynowe, autostrady, podziemne parkingi - rzeczy niewyobrażalne jeszcze na początku XX wieku. Edytowane 15 Marca 2017 przez Tommo Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bozoo Opublikowano 15 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2017 Ale to nie jest doładowanie komórki, jak się większości ludzi wydaje, że "się naładuje" wręcz pomijalnym nakładem. El-samochody będą potrzebowały więcej prądu niż cała reszta jego (cywilnej) konsumpcji. Świat zachodni myśli o elektrykach bo mają po temu możliwości (niedawno w Niemczech prąd mieli za ujenmą cenę - tak tam wygląda nadprodukcja, poza tym sporo "zielonej" energii oraz sporo jądrowej) a u nas jesteśmy w tym temacie w czarnej dupie. Wystarczył lepszy mecz (na euro 2012) i w stolicy awaria wskutek przeciążenia sieci. My już na dzień dzisiejszy jesteśmy w pieron do tyłu zarówno jeśli chodzi o produkcję jak i dystrybucję prądu. Już pisałem, nie mam nic przeciw elektrykom ale w naszych warunkach to temat na półwiecze. Do tego czasu więcej z tego będzie problemów niż korzyści. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 15 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2017 My już na dzień dzisiejszy jesteśmy w pieron do tyłu zarówno jeśli chodzi o produkcję jak i dystrybucję prądu. tommo zbuduje wiatraczki nie pękaj ... Ale to nie jest doładowanie komórki, jak się większości ludzi wydaje, że "się naładuje" wręcz pomijalnym nakładem no nie wiem ile ma akumulator trakcyjny stosowany w takim czymś le można łatwo policzyć ile potrzeba prądu ..... mój rower elektryczny też narazie gnije na półce -jechało to ok 10km/h co chwila wycierała się rolka napędzająca , komfort żaden ( ciężkie , wysoko środek ciężkości ) akumulator od tico stykał bezpiecznie dla niego( aku kwasowego nie wolno wyładowywać do zera ) na jakieś 30km ( 3h jazdy jakieś ) za jednym zamachem i potem ładował się 10h ( zwykły kwasiak od tico ) narazie czs to pieniądz , na paliwo mam i wolę kibel :D Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 15 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2017 Ropka podrożeje to zobaczycie jak szybko analogi zaczną znikać z ulic. Ludzie siłą rzeczy zaczną się przesiadać na elektryki, a te ze wzrostem popularności będą tanieć. Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZIGGI Opublikowano 16 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 A jak to w końcu będzie z turbosprężarkami i sprawnością silników ? Turbo sprężarka podnosi sprawność silnika czy nie ? Zagadnienie nie jest takie proste i szczerze mówiąc nie umiem się opowiedzieć po żadnej ze stron. Choć bardziej skłaniam się że jednak nie podnosi, to argumenty przeciwko robią mi straszny mętlik w głowie. Co sądzicie ? Zależy którego. W benzynie można śrubować moc, ale z reguły podnosi to spalanie. W dieslu jest wiele do popisu, ale podnoszenie mocy i sprawności odbywa się na zasadzie podnoszenia stopnia sprężania i temperatury spalania. To z kolei powoduje generowanie szkodliwych związków w spalinach i o to jest największa przepychanka z ekologami. Jak się nie obrócisz i tak dupa z tyłu. Zaraz cię sprowadzą na ziemię, że to jedno i to samo czy się spala w zatłoczonym mieście czy w oddali od miejsc zamieszkałych. Smog to wiele zależnych czynników. Spaliny samochodowe mają w tym udział i od tego nie uciekniecie.Spaliny samochodowe to tylko około 10% substancji najbardziej szkodliwych w smogu. Przynajmniej w Warszawie.Co do kotłów CO, to każdy najbardziej chytry dziad zmądrzeje pod wpływem ekonomii. Mając do dyspozycji kocioł na zrębkę wystarczy skrawek ziemi do własnej produkcji biopaliwa z wierzby i narzędzia które zwrócą się po najdalej dwóch latach. Ropka podrożeje to zobaczycie jak szybko analogi zaczną znikać z ulic. Ludzie siłą rzeczy zaczną się przesiadać na elektryki, a te ze wzrostem popularności będą tanieć.Ropka będzie wiodącym paliwem dopóki się nie skończy. Lobby naftowe wyssie ile tylko się da, bo cała gospodarka światowa oparta jest na ropie. Jak nie wierzysz, to wyguglaj sobie coś o akcji "żywność za ropę". Zobaczysz o jakie pieniądze chodzi i że dla tych pieniędzy można nawet rozpętać wojnę. Cytuj Destruction of the empty spaces is my one and only crime Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grizzli Opublikowano 16 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 (edytowane) W dieslu jest wiele do popisu, ale podnoszenie mocy i sprawności odbywa się na zasadzie podnoszenia stopnia sprężania i temperatury spalania. To z kolei powoduje generowanie szkodliwych związków w spalinachPiszesz ciekawe teorie, Ziggi. Edytowane 16 Marca 2017 przez grizzli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IZO Opublikowano 16 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 Nie widzę żadnego problemu z podłączeniem się na parkingu strzeżonym na noc kabelkiem. Żeby tylko takie problemy były. I tu jest całe clou zagadnienia. Turbo to sprytne urządzonko, które potrafi zamienić część energii splin na sprężenie powierza i dostarczenie go do cylindra.Sprawa była by dla mnie prosta jak by część tej energii napędzała bezpośrednio koła :D Bo po chłopsku myśląc (nie koniecznie dobrze) to turbosprężarka odzyskuje część traconej energii spalin, i wtłacza dodatkowe powietrze do silnika, do którego musimy doprowadzić dodatkową dawke paliwa, i sprężarka chyba sama z siebie nie polepsza procesu spalania że silnik nagle wytworzy więcej energii z takiej samej ilości paliwa. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to że silnik nie musi zasysać powietrza, tylko mu je wpychamy pod ciśnieniem, i robimy to z odzyskanej energii, tylko ile na tym jest realnej oszczędności ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 16 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 Sprawa była by dla mnie prosta jak by część tej energii napędzała bezpośrednio koła :D Bo po chłopsku myśląc (nie koniecznie dobrze) to turbosprężarka odzyskuje część traconej energii spalin, i wtłacza dodatkowe powietrze do silnika, do którego musimy doprowadzić dodatkową dawke paliwa, i sprężarka chyba sama z siebie nie polepsza procesu spalania że silnik nagle wytworzy więcej energii z takiej samej ilości paliwa. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to że silnik nie musi zasysać powietrza, tylko mu je wpychamy pod ciśnieniem, i robimy to z odzyskanej energii, tylko ile na tym jest realnej oszczędności ? Niestety proste rozwiązania już zostały odkryte i wynalezione. W silniku turbodoładowanym największy zysk mamy na poprawie napełnienia cylindra. Dzięki niemu silnik podobnie efektywny, może być mniejszy, lżejszy, co wpływa na zmniejszenie oporów tarcia, bezwładności, szybkości osiągania temperatury roboczej etc. Dochodzą mniejsze straty zasysania powietrza do cylindra. To wszystko sumuje się w wymierne korzyści w postaci wyższej sprawności silnika. Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 16 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 Niestety proste rozwiązania już zostały odkryte i wynalezione. no polska fura która miała turbodoładowanie w benzynie to kaszlak Tam gaźnik pracuje cały czas na nadciśnieniu -powietrze do filtra powietrza nie wpływa ,,swobodnie'' tylko wpycha je dmuchawa chłodząca silnik przez rurę w obudowie tunelu , filtr powietrza sporo ,,zmniejsza ciśnienie doładowania'' przez opory przypływu potem jest jeszcze tłumik szmerów ssania który zabiera 1KM ( podobno udowodnione ) ale i tak powietrze wlatujące do gaźnika nawet na wolnych obrotach silnika ma niewiele ciśnienie -coś jakbyśmy wzięli i chuchali w dolot do gaźnika , bardziej powietrze jest wpychane niż silnik je sam sobie pobiera....... no wiejskim tuningiem na zwiększenie stopnia doładowania jest powiercenie dziur w obudowie filtra powietrza od spodu tak żeby dmuchawa wciskała tego powietrza więcej i ciśnienie było wyższe, efektem jest wzrost mocy i wzrost spalania , ale i też gorsze chłodzenie ( więcej powietrza leci do gaźnik niż na cylindry ) stąd nie ma co przesadzać z robieniem sita :D w pewnym sensie nie jest to rozwiązanie zabierające moc bo głównym zadaniem dmuchawy promieniowej est chłodzenie silnika .... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommo Opublikowano 16 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 micho jakim cudem działa gaźnik podciśnieniowy w kaszlaku skoro twierdzisz, że powietrze do silnika jest wdmuchiwane przez wentylator? :biggrin: Cytuj Audi Sport Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZIGGI Opublikowano 16 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 Piszesz ciekawe teorie, Ziggi.A co w tym ciekawego? Słuchałem kiedyś wywiadu z polskim inżynierem pracującym w BMW. Tak to dokładnie tłumaczył, że nie ma żadnego problemu ze zrobieniem diesla o mocy 150KM, który będzie palił 2l na setkę. Tylko obecne normy spalin nigdy go nie dopuszczą do ruchu. Cytuj Destruction of the empty spaces is my one and only crime Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 16 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2017 (edytowane) micho jakim cudem działa gaźnik podciśnieniowy w kaszlaku skoro twierdzisz, że powietrze do silnika jest wdmuchiwane przez wentylator? :biggrin: gaźnik w kaszlaku jest mechaniczny nie podciśnieniowy słońce , nie miałeś nigdy ? tam przepustnicę otwiera linka a podciśnienionwy to taki gdzie linka otwiera klapkę a przepustnicę podciśnienie gaźnik podciśnieniowy działa tak http://motorq.pl/wp-content/uploads/2015/04/gaznik-podcisnieniowy.png i taki jest np w xt600 , w tico , w chińskim kiblu 4T w kaszlaku jest stricte mechaniczny jak w 2T widzę że pan diagnosta leży kompletnie z podstawową wiedzą mechaniczną........ Edytowane 16 Marca 2017 przez michoa Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.