Skocz do zawartości

skrzywione mocowanie tarczy hamulcowej


donelvis
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

niedawno kupiłem Hondę Hornet 600 pc 34 2002r. i moto wstawiłem do garażu.

podczas czyszczenia kolektorów zauważyłem że mocowanie tarczy hamulcowej (ten złoty element do ktorego zamocowana jest nitami tarcza) jest w jednym miejscu skrzywione:(

podczas hamowania nie wyczuwa się żadnego bicia, a sama tarcza wyglada na prostą.

czy mogą wyniknąć z tego jakieś konsekwencje? czy się nie przejmować?

i jak do takiego skrzywienia mogło dojść? ponizej foto

 

zdjcie019gh.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bylo by wszystko ok gdyby nie ten uszkodzony nit. moim zdaniem trzeba to wymienić.

 

powod skrzywienia? może być bardzo wiele.

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszy sposób na sprawdzenie czy tarcza jest prosta to kręcenie kołem ze zdjętymi zaciskami, żeby nie było oporów. Jeśli tarcza jest krzywa to wtedy widać jak chodzi na boki.

 

Stosowałem ten sposób sprawdzania tarcz w CB900F Bold'Or, ale to jest tarcza pływająca.

Mógłbyś dokładniej opisać ten Twój sposób sprawdzania?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stosowałem ten sposób sprawdzania tarcz w CB900F Bold'Or, ale to jest tarcza pływająca.

Mógłbyś dokładniej opisać ten Twój sposób sprawdzania?

 

Kucam przed motocyklem, kręcę kołem i patrzę na czubek tarczy czy nie chodzi na boki (zwłaszcza w odniesieniu do golenia to dobrze widać, czy zmienia się odległość między czubkiem tarczy a goleniem). Im koło szybciej się kręci tym lepiej to widać.Oczywiście w przypadku tarcz pływających dopuszczalny jest minimalny ruch na boki, ale jak jest krzywa to odległość od golenia będzie się zmieniała nawet o 1cm. Nie jest to idealna metoda ale daje jako takie pojęcie.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli zgadujesz i wydajesz opinie krzywa/prosta?

Zacisk powinie zostać tam gdzie jego miejsce, dźwignia hamulca lekko zaciśnięta (np. gumową reperaturką )

do goleni mocujesz czujnik mikrometryczny i dopiero wtedy kręcisz kołem, dla ułatwienia sobie zlokalizowania ewentualnego skrzywienia robisz markerem kreski na bieżni tarczy co 30 stopni. Po kilku obrotach zobaczysz na czujniku w którym miejscu powtarza się odchylenie.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mając zacisku i klocków niejako ustalających tarcze na pływakach to nic sie zmierzyć nie da.

Bez klocków to nawet pukniecie palcem w pływającą tarczę może zmienić jej połozenie na pływakach fałszując odczyt, nie mówiac juz o tym jak jest ona ustawiona na nich po demontażu zacisku.

Pomiar powinien byc wykonany tak jak pisze Piotrek i najlepiej jesli czujnik umiescić możliwie blisko zacisku.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja prowizoryczny "czujnik" robiłem w bardzo prosty sposób, do gwoździa przyczepiłem kabelek, do lagi przyczepiłem drucik zakończony "szczotkami" zrobionymi ze sreberka aby stykało z tarczą. Gwoździk na sztywnym stelażu 0.5mm od tarczy i kręciłem kołem. Gdy gwoździk dotyka tarczy, i dioda się zapala (podłączona pod kabelki i szeregowo bateria) to znaczy że tarcza krzywa.

 

Wiem że trochę dziwny sposób, ale skuteczny ;)

icon5.png

 

KUPIE MOTOCYKL BEZ PRAWA DO REJESTRACJI ROCZNIK 2006< , KONTAKT PW!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja prowizoryczny "czujnik" robiłem w bardzo prosty sposób, do gwoździa przyczepiłem kabelek, do lagi przyczepiłem drucik zakończony "szczotkami" zrobionymi ze sreberka aby stykało z tarczą. Gwoździk na sztywnym stelażu 0.5mm od tarczy i kręciłem kołem. Gdy gwoździk dotyka tarczy, i dioda się zapala (podłączona pod kabelki i szeregowo bateria) to znaczy że tarcza krzywa.

 

Wiem że trochę dziwny sposób, ale skuteczny ;)

Raczej nieskuteczny ponieważ nic nie piszesz na temat zacisku hamulcowego.

Yuby był bardziej sprytny i użył suwmiarki :biggrin: a Ty ją zastąpiłeś o wiele tańszym gwoździem :biggrin:

 

A tak w ogóle Panowie ten dział to nie sala historii Wita Stwosza czy pomysłowego Dobromira :banghead:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...