Skocz do zawartości

Modół zapłonowy Vf 750 f interceptor 83 r brak iskry


Paweł B
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z modułem zapłonowym w Hondzie vf 750 f

 

Problem polega na tym że przez moduł nie ma iskry , chodzi o moduł do prawych cylindrów ten większy , przepinałem na odwrót moduły i iskra jest .

 

I mam takie pytanie czy jest możliwość naprawy modułu?. Moduł nie jest zalany.

Pisał ktoś na forum, nie pamiętam już kto, że można wymienić tranzystor czy coś takiego bo od starości wysychają czy coś w tym stylu ?.

 

Drugi moduł jest mniejszy po ściągnięciu obudów plastikowych obydwóch modułów jeden z nich ten większy (ten uszkodzony) , ma więcej oporników z tyłu, dlaczego ?

 

Może drugi, większy dlatego że też czymś steruje i musi być mocniejszy?. Mam możliwośc załatwienia tego mniejsego no i własnie nie wiem czy może być?.

Nie patrząc po coś Honda robiła większe i wydaje mnie się że coś chodzić nie będzie ale wolę zapytać ?,

jutro oddam moduł do elektronika i zobaczymy co powie.

Ale jeżeli ktoś miał styczność z modułami i wie co wymienić to było by super.

objawy są takie że, jak się kręci rozrusznikiem długo to nie ma iskry a jak krótko na 2 -- 3 obroty wałem to czasem iskra przez chwilę jest . w linkach zdjęcia.

 

z góry dzięki za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym motocyklu powinny być dwa jednakowe moduły. Jest kilka firm naprawiających takie uszkodzenia ale dla jasności zrób fotki obu i wklej w tym temacie.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekwi mnie który pedał tak spaskudził ten motocykl?

tutaj masz taki sam do kupienia - www.teilweise-motorrad.de

w wyszukiwarkę wpisz numer modułu Twojego -131100-3690 i zobaczysz cenę 79 eurynek

Powinny być dwa takie same wtedy silnik będzie równo pracował.

 

Ten z czerwoną naklejką na obudowie to moduł z motocykla VF750C

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jaja no to nie wiedziałem że ktoś tak kombinował ,

ja kupiłem uszkodzony motor z wydmuchaną uszczelką pod głowicą , i miał być tyle .

Ale gdy posręcałem wszytko wyszła instalacja , właśnie dziwiło mnie to ze prawa cewka była nie oryginalna , już jest ktoś nie dawał sobie z tym rady .

Apropo modułu dzwoniłem do gościa który ma na allegro części do vf 750 f i własnie ma modól do tego i jest z czerwoną naklejka też wiedz nie wiem moze tak powinno być? ponieważ prawy moduł ma czerwoną wtyczke i czerwony wtyk , zaś lewy biała i biały wtyk?

 

Silnik wyremontowałem czyli dźwigienki wałki , teraz myśle nad przerobieniem olejenia głowic .

Myślę żeby kupić adapter pod filtr i z tamtąd 2 rurkami do głowic, będzie miało to sens? bo wydaje mnie sieże większe ciśnienie tam jest?

 

Był tez wątek odnoś nie tego motoru , i ktoś na forum motocyklistów tez zamieszczał zdjęcia i tez były 2 różne moduły , sprawdzę bo już nie pamiętam ale chyba o ile się nie mylę nawet moduły idealnie pasują w obudowę czyli mocowanie w plastiku tylnim i raczej większy by tam nie wszedł.

 

Z ciekawości byłem sprawdzić i jednak na 100% są 2 różne moduły miejsce na moduł czyli ten plastik jest w nim miejsce na 2 moduły jeden większy prawy a drugi mniejszy lewy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym module na pewno do wymiany masz wszystkie elektrolity , bo pierwszej młodości to on na pewno nie jest ,a z biegiem lat rośnie esr i to potrafi wprowadzić w niezłe maliny .Jeśli dojdzie tranzystor to i tak koszta naprawy są niskie .Jeśli jesteś zainteresowany naprawa to pisz na pw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego "DRZAZGACBR" powinieneś przeczytać reguamin

 

A teraz do rzeczy interesuje mnie dalej czemu jeden z modułów jest większy , co ten rozbudowany układ ma za zadanie?

 

I odnośnie olejenia głowic , czy robić to przez adapter pod filtr zapewnie większe ciśnienie i lepsze smarowanie głowic?

Nie mam nigdzie żadnego rysunku olejowego tego silnika i właśnie nie wiem jakie jest seryjne ciśnienie oleju na głowice , a jakie było by na filtrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Przelutować ( poprawić nowym lutowiem ) wszystkie dostępne połączenia lutowane i modlić się o poprawę .

2. Nie pomoże - odstawić do elektronika.

3. Elektronik nie pomoże - grzebać na ebaju za używką .

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie bardzo wiem po co zastanawiac sie nad naprawa modulu ( jezeli w ogole jest on uszkodzony) - potrzebujesz 2 takich samych modulow a masz dwa rozne

 

EDIT:

 

nizej okazuje sie ze jednak nie - fabrycznie montowane byly dwa rozne moduly - wiekszy i mniejszy

Edytowane przez szynszyll
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moduł jest już u elektronika , niestety na allegro nikt nie ma tego drugiego a jak ma to w kosmicznej cenie

 

Odnośnie smarowania głowic czy jak zastosuje adapter pod filtr i od niego 2 węże bezpośrednio do głowic to uzyskam lepsze ciśnienie i smarowanie niż seryjne?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tylko musi byx to zrobione poprawnie, najlepiej zajrzec do matewrialow Sabmag na temat przerobek ukladu smarowania i obejrzec dokladnie zdjecia / rysunki.

W wyniku takiej przerobki oryginalny filtr sie nie zmiesci i trzeba uzyc filtra od ktoregos z Goldwingow.

 

Aha, a w jaki sposob ma ci elektronik naprawic ten modul gdy on jest od innego motocykla ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...