Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Oto opis budowy, pierwszego i prawdopodobnie jedynego na chwilę obecną motocykla Suzuki GSXR 1070ccm w Polsce, dobra lektura gdy taka pogoda za oknem, do wiosny jeszcze dwa miesiące;)...

http://speedbike.pl/30801.html

Wybaczcie że podaje link, ale przeniesienie wszystkich zdjęć na inny serwer by się wyświetlały po prostu mnie przerasta..

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto opis budowy, pierwszego i prawdopodobnie jedynego na chwilę obecną motocykla Suzuki GSXR 1070ccm w Polsce, dobra lektura gdy taka pogoda za oknem, do wiosny jeszcze dwa miesiące;)...

http://speedbike.pl/30801.html

Wybaczcie że podaje link, ale przeniesienie wszystkich zdjęć na inny serwer by się wyświetlały po prostu mnie przerasta..

Dobra robota :) A tak swoją drogą. Nikt nie robi rozwiertów bliżej niż USA ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są to takie paski z miękkiego materiału służące do mierzenia bardzo małych szczelin. Wkładasz plastyczny pasek między np. panewkę a wał, skręcasz określonym momentem, rozkręcasz, przyrównujesz do wzorca na jaką szerokość się ten pasek rozpłaszczył, i masz wartość wielkości szczeliny pomiędzy panewką a wałem.

Edytowane przez bart3q
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PLASTIGAUGE- sluży do pomiaru luzu, między czopem wału korbowego, a panewką na przykład. Bierzesz taki cieniutki wałeczek tego plastigauge,i odcinasz kawałek na odpowiednią dlugość. Ściągasz stope korbowodu z panewką, a przycięty kawałek plastigauge układasz wzdłuż na powierzchni czopu wykorbionego. W odwrotnej kolejności zakładasz panewke, i stope korbowodu, dociągając śruby odpowiednim momentem. W tym momencie dochodzi do zgiecenia tego plastycznego wałeczka- czyli plastigauge. Odkręcasz z powrotem stope korbowodu ściągasz ją, i panewkę. Bierzesz do ręki przymiar z naniesioną skalą, który przykładasz do rozgniecionego wałeczka, i odczytujesz najbardziej zbliżoną wartość stopnia zgniecenia. Uzyskany pomiar odnosi się do właściwego luzu między panewką korbowodu, a czopem wykorbionym, który potem analizujesz z luzem dopuszczalnym, określonym w serwisówce. Po zabiegu dokładnie czyścisz te elementy, z resztek plastigauge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A myślałem, że takie monstrum lata tylko na paliwie lotniczym... jak wygląda sprawa kompresji względem serii? Bo z jednej strony większa pojemność cylindrów, więc silnik został odprężony. Z drugiej minimalnie niżej osadzona głowica przez uszczelkę. Ale sama głowica nie była planowana i nie doprężaliście motoru w ten sposób?

 

Ps. oczywiście wielkie gratulacje za pracę i profesjonalne podejście do tematu, aż miło czytać i oglądać :lalag:

Edytowane przez Sherman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A myślałem, że takie monstrum lata tylko na paliwie lotniczym... jak wygląda sprawa kompresji względem serii? Bo z jednej strony większa pojemność cylindrów, więc silnik został odprężony. Z drugiej minimalnie niżej osadzona głowica przez uszczelkę. Ale sama głowica nie była planowana i nie doprężaliście motoru w ten sposób?

 

Ps. oczywiście wielkie gratulacje za pracę i profesjonalne podejście do tematu, aż miło czytać i oglądać :lalag:

Sprawę kompresji chłopaki chyba tłokami załatwili

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie się zastanawiam, bo zachowując oryginalny skok (a zachowali, bo wał seria) można by tylko założyć dłuższe korbowody albo wyższe tłoki, że zachować kompresję - obydwa rozwiązania bez sensu, bo wtedy nie ma sensu rozwiercać silnika bo się wraca do punktu wyjścia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stopień sprężania wyszedł wręcz za duży, około 15:1, manometr pompwał 16,5 bara, (rozrusznik to odczuł:)) przed robotą 12,5. Problemem okazało sie paliwo, raz z konieczności wlaliśmy zwykłej 95, to strach było jechać taki był łomot z silnika.

P.S.

Przeniesienie tego temuatu to trajek, wydumek to chyba pomyłka. To jest tuningowany mechanicznie GSXR.

Edytowane przez baba_zanetti

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie, taki używany piec kosztuje ok 4-5tyś$ za niewiele więcej mamy "nowy" no i to doświadczenie:)

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stopień sprężania wyszedł wręcz za duży, około 15:1, manometr pompwał 16,5 bara, (rozrusznik to odczuł :)) przed robotą 12,5. Problemem okazało sie paliwo, raz z konieczności wlaliśmy zwykłej 95, to strach było jechać taki był łomot z silnika.

(...)

Jak obliczaliście/oszacowaliście stopień sprężania?

Rozumiem, ze ciśnienie sprężania przed przeróbką wynosiło 12,5 bara a po przeróbce 16,5 bara?

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...