Skocz do zawartości

Kawasaki zx9r - 1100-2000 obr. problem


Lidkus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Lidkus - film z pracy twego silnika jest zupelnie inny niz to co poprzednio pokazales.Ty masz problem z regulacja gaznikow na wolnych obrotach co nie ma wiele wspolnego z synchronizacja.

Trzeba po kolei sprawdzic dlaczego komplet przepustnic sie nie zamyka na odpuszczonej lince i co powoduje nierowna prace.

Jezeli czysciles gazniki paliwem i kompresorem bez wykrecania srub skladu mieszanki na wolnych to nie jest to wlasciwie zadne czyszczenie.

Praktyka jest taka ze zapisujesz wszystkie wielkosci, ale gazniki rozbierasz calkowicie i dajesz do myjki ultradzwiekowej lub chemicznej.

Dopiero potem przedmuchujesz skrecasz i wstepnie ustawiasz.

Juz po wstepnym ustawieniu nie moze byc takiego cyrku jak u ciebie, ze przepustnice musisz dopychac palcem zeby sie domknely.

Proponuje zrobic to jeszcze raz i dac zarobic serwisowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. nie jest normalne ze po calkowitym odpuszczeniu sruby wolnych obrotow gazniki nadal pracuja na 1500 obr - silnik spalinowy juz tak ma ze do pracy potrzebuje i benzyny i powietrza. swiadczy to o nieprawidlowym ustawieniu ukladu zasilania albo jego uszkodzeniu - nadprogramowe zrodlo powietrza ;)

 

2. nie radze rozdzielac gaznikow chociaz oczywiscie jest to mozliwe - pojawiaja sie pozniej problemy ze szczelnoscia polaczen - chyba, ze zastosujesz nowe uszczelniacze

 

3. swieczki do zabawy zalozyc wszystkie nowe

 

4. serwis gaznikow 4r zawierajacy mycie ultradzwiekowe kosztuje 200-400 pln w zaleznosci od warsztatu - u mnie okolice tej dolnej sumy

 

5. co do gaznika z zapieczona dysza to mozesz probowac roznych sposobow - wrzucic gaznik na noc do nafty, opukac, miejscowo podgrzac - a w ostatecznosci uzyc precyzyjnego wykretaka dobrej jakosci ktory bezpowrotnie uszkodzi dysze. pytanie tylko - po co chcesz ja wykrecac? mycie w myjce samych dysz to polowa sukcesu - gaznik jest pelen wewnetrznych kanalow i bez ich dokladnego wymycia ultradzwiekami niewiele pomoze

 

6. ja uzywam chemi tej firmy:

 

http://www.gt85.com.pl/

Powiedz mi kolego jakie masz wymiary zbiornika swojej myjki. Ewentualnie podpowiedz jaki powinien być minimalny wymiar żeby zbiornika myjki żeby zmieściła się w nim cała bateria gaźnikowa silnika R4. Pozdro :crossy:

PS: Będę się przymierzał do zakupu myjki. Może znasz jakieś sprawdzone modele ?

Edytowane przez rafael
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak nie wiem jak ja to zrobiłem ale przeoczyłem dość istotną rzecz.

Na wszystkich iglicach są założone malutkie podkładki, a na 3 iglicy aż 3!! nie wiem w jakim celu aż 3?

Założone są po to by zwiększyć paliwo w całym zakresie obrotów?

 

Sruba składu mieszanki wykrecone na 2 1/4 obr na wszystkich gaźnikach.

 

Rozebrałem wszystko teraz w drobny mak, oprócz 3 mechanizmów ssania, nie wiem jak je odkręcić.

 

Gaźniki gołe, można je w czymś zanurzyć na pare godzin i póżniej wyplukać, przedmuchać?

 

Dysze i inne malutkie pierdoły wrzuce znowu do myjki ultradźwiękowej.

 

Motocykl to kompletna seria tylko teraz ma tłumik devila założony.

 

Zdjęcia:

dysze.jpg

gazxg.jpg

iglicez.jpg

Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogą się inaczej zużywać. Nie wiem w jakim celu ktoś dał tyle podkładek. Być może trzeci gaźnik nie pracował poprawnie (pęknięta membrana lub coś podobnego) i ktoś iglicą próbował to jakoś zrekompensować. Choć osobiście nie rozumiem takiego zabiegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi pewnie koledze Limo o to, że wszystko "zmiksowałeś", a części z danego gaźnika muszą wrócić do tegoż samego!

Lidkus zrozumiał o co chodzi ale i tak wie lepiej :D

 

Dobra, już sie nie wtrącam. Powodzenia.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jeśli się inaczej zużywają to przy świecy colortune zrobię poprawkę składu mieszanki.

Zresztą wg was od paliwa średnica otworu w dyszy się zmienia ? Bo wg mnie nie, chyba że przy pomocy rąk.

Edytowane przez Lidkus

Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna historia z tymi iglicami, ale nie znam ich metody blokowania w przepustnicy, wiec moze dal bys zdjecie jak one siedza w przepustnicy podcisnieniowej.

Czy masz jakis sklep z materialami dla warsztatow samochodowych ?

Chodzi o to zebys kupil carb cleaner w spray'u dla sprawdzenia przelotow kanalow wolnych obrotow.

Moze niebedziesz musial zanurzac w niczym gaznikow.

Nie pogub oringow i sprezyn od srub wolnych obrotow.

Sprawdz czy gazniki maja pokretla / sruby ustalajace pochylenie kazdej przepustnicy, tak ze mozesz regulowac jedna wzgledem drugiej. Sprawdz dlaczego przepustnice sie nie domykaly jako komplet i czy bez podlaczenia linek sie zamykaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złożyłem wszystko do kupy.

Z każdej iglicy zdjąłem podkładki a zawleczki są na środku.

Śruby mieszanki na 2 obr z malutkim haczykiem.

Podłączyłem wakuometry i zrobiłem synchronizacje.

Obroty spadają szybko, lecz przy mniej więcej 1300-1200 na chwile się zatrzymają i spadną do jałowych 1100.

 

Po sprawdzeniu jak motocykl chodzi pod obciążeniem, po delikatnym dodaniu gazu obroty spadaja gdzieś do 1000-900 i po chwili takiej jakby czkawki rosną w zależności ile się gazu dało.

 

Pytanie co to może być?

stare/zepsute świeczki ?

Dalej coś z paliwem?

Lewego powietrza nie łapie sprawdziłem psikając na łączenia i na gaźniki samostartem.

 

 

Niestety nie moge się przejechać bo za oknem w chwili obecnej biało ;/

Warsztat motocyklowy na warmii i mazurach zapraszamy http://www.facebook.com/fast2fix

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złożyłem wszystko do kupy.

Z każdej iglicy zdjąłem podkładki a zawleczki są na środku.

Śruby mieszanki na 2 obr z malutkim haczykiem.

Podłączyłem wakuometry i zrobiłem synchronizacje.

Obroty spadają szybko, lecz przy mniej więcej 1300-1200 na chwile się zatrzymają i spadną do jałowych 1100.

 

Po sprawdzeniu jak motocykl chodzi pod obciążeniem, po delikatnym dodaniu gazu obroty spadaja gdzieś do 1000-900 i po chwili takiej jakby czkawki rosną w zależności ile się gazu dało.

 

Pytanie co to może być?

stare/zepsute świeczki ?

Dalej coś z paliwem?

Lewego powietrza nie łapie sprawdziłem psikając na łączenia i na gaźniki samostartem.

 

 

Niestety nie moge się przejechać bo za oknem w chwili obecnej biało ;/

Możesz jeszcze spróbować delikatnie wzbogacić mieszankę (wydaje się za uboga co powoduje "zawieszanie" na obrotach)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złożyłem wszystko do kupy.

Z każdej iglicy zdjąłem podkładki a zawleczki są na środku.

Śruby mieszanki na 2 obr z malutkim haczykiem.

Podłączyłem wakuometry i zrobiłem synchronizacje.

Obroty spadają szybko, lecz przy mniej więcej 1300-1200 na chwile się zatrzymają i spadną do jałowych 1100.

 

Po sprawdzeniu jak motocykl chodzi pod obciążeniem, po delikatnym dodaniu gazu obroty spadaja gdzieś do 1000-900 i po chwili takiej jakby czkawki rosną w zależności ile się gazu dało.

 

Pytanie co to może być?

stare/zepsute świeczki ?

Dalej coś z paliwem?

Lewego powietrza nie łapie sprawdziłem psikając na łączenia i na gaźniki samostartem.

 

a wszystkiemu jest winien ten haczyk, to on tak wariuje :icon_biggrin:

chłopie skąd Ty brałeś te wartości ustawiania składu mieszanki?

Niestety nie moge się przejechać bo za oknem w chwili obecnej biało ;/

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...