Skocz do zawartości

Projekt Cafe Racer


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, po krótkiej przerwie...

Zamieszczam zdjęcia z postępu prac. Na razie dopieszczam temat zadupka i zacząłem porządkować elektrykę, zrobiłem mocowanie akumulatora i innych elektrycznych rzeczy. Kombinuję też nad puszczeniem kabli w ramą. Koła są u lakiernika, szprychy w drodze, a opony już w domu. Przymierzyłem zawieszenie z hondy cbx 550, sztyca pasuje idealnie, nie trzeba nic przerabiać. Mam tylko nadzieję że uda się spasować do nich oryginalne koło 19 cali, bo szkoda było by tej poprzeczki między lagami. Myślę nad zmianą tarczy i zamocowaniu wydajniejszego zacisku niż oryginał. Tarcza której poszukuję musi mieć 60 mm średnicy wewnętrznej i mocowanie na 6 śrub, może z horneta podejdzie, muszę trochę poszukać, i dorobić do zacisku adapter, ale to wszystko dopiero gdy będą koła. Jeśli ktoś może służyć radą w temacie dopasowania tarczy do koła cb 550 lub zacisku do lag z cbx 550 to proszę o podpowiedź.

 

Pozdrawiam wszystkich nie mogących doczekać się wiosny :)

 

dscf2787.jpg

dscf2792.jpg

dscf2793.jpg

dscf2794.jpg

dscf2796.jpg

dscf2795.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i pamiętaj o porządnych przewodach do akumulatora, im większa odległość tym grubszy przewód - dobrze, że to 4 cylindrówka, bo L-2 już byś miał problem z odpaleniem..., tak jak Tomek napisał, wymień akumulator na "żelowy"( bezobsługowy) i kup grubsze kable niż oryginał ( nie chińskie)...

Pamiętaj, że po malowaniu wszystkiego, musisz "odnowić" miejsca masowania, poprzez pokład lakieru, nieraz jest problem z masowaniem, niejako przy okazji przejrzyj instalację, wszystkie konektorki połączenia, itp...przy okazji zmany hamowni, wymień przewody na stalowe, powalać na kolana nie będzie, ale jeśli będziesz miał porządnie odrestaurowany cały układ i porządnie odpowietrzoną pompę ( na kierownicy) i resztę układu, to powinny być lepsze niż oryginał...tylny hamulec masz bęben, nie wiem jakie masz preferencje, jak jedziłem klasykami, to tylny hamulec miałem ustawiony na pograniczu ocierania szczęk o bęben, i dość ostro z niego korzystałem...

Zwróć też uwagę na samą pozycję jazdy, trzeba tak zmodyfikować, żeby wszystkie dźwignie, klamki, przełączniki, były "pod ręką(nogą)", nie może być taka sytuacja np. że podczas pochylenia nad kierownicą, do wciśnięcia nożnej dźwigni musisz przesunąć stopę...czasem 2 sek. potrafią uratować tylek....

Powodzenia w pracach...Pozdr. J-999

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z masą to różnie bywa u mnie po lakierowaniu proszkowym z podkładem cynkowym dalej łapie masę wszędzie bez problemu ,zresztą całą instalacje mam tak zrobioną że jest zmasowana na ramę i elementy metalowe żeby ograniczyć ilość kabli.

Ale jak życie pokazuje czasami trzeba drapać do blachy .

Akumulator żelowy jak pisali koledzy ja u siebie wkładam YTX 10S jest mały i wystarczy do odpalenia motonga ,twój zaduped jest większy niż w moim moto upakuj tam przekaźnik i bezpieczniki.

ONLY THE BRAVE CONTROLS A BANDIT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie robię CR'a ale Bandzior 400 z 1991 roku chyba wpisuję się w nakedy :) Efekty raczej średnie/dobre ale pochwalę się http://imageshack.us/g/52/zdjcie0490f.jpg/ wajcha hamulca prawie lustro pozbawiłem ją śladów po odlewaniu, obudowa termostatu wyszczotkowana srebrną i złotą szczotką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mniwiertarką popularnie zwaną dremel. Częściowo też ręcznie ale to są zbyt drobne elementy żeby tak się szczypać. Pójdę jeszcze z tymi cackami na duży filc żeby było jeszcze lepsze lustro, bo w tej chwili komory nadal są lekko matowe a wajha mętna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Narazie nie mam jeszcze zdjęć z postępu prac, w nadchodzącym tygodniu postaram się zakończyć temat kół i zawieszenia, i możliwe że postawię motocykl na koła. Póki co zamieszczam aukcję części które nie będą mi potrzebne, może ktoś z was ma znajomka który czegoś potrzebuję. Zastrzyk pieniędzy by się przydał.

Pozdrawiam

 

http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=10346544

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ponownie.

Prace idą powoli ale sukcesywnie do przodu :) Właśnie skończyłem szprychować koła, teraz muszę poszukać fachowca który sprawdzi czy są proste i ewentualnie wycentruje. Pozostało kupić łożyska i założyć opony. Pomalowałem również silnik, efekt jest więcej niż zadowalający, powłoka lakiernicza trzyma się bardzo dobrze i jest półmatowa co bardzo ładnie współgra z Deklami. Muszę teraz odrestaurować przednie zawieszenie i można stawiać maszynę na koła, wkładać silnik i rozwiązać definitywnie temat kabli. Przydało by się też upolować jakieś fajne sety, ponieważ zrezygnowałem z fabrycznych podnóżków. Mam wrażenie że zaczyna w końcu ubywać pracy, więc czuję lekki optymizm, może uda się skończyć do wakacji :)

Poniżej fotki.

 

 

kolo1.jpg

silnik1.jpg

silnik2.jpg

kolo2.jpg

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie :-)

Teraz pytania:

- czy przed lakierowaniem obręczy zdjęto chrom u galwanizera?

- co to za szprychy?

- czy szpulki/piasty są lakierowane czy anodowane?

 

Kiedyś widziałem powłokę galwaniczną, tzw. czarny chrom - rewelacja na obręcze (to temat na następną konstrukcję).

Co do centrowania kół, to trzeba zaopatrzyć je w łożyska i centrować na ośce osadzonej w dorobionym widelcu złapanym w imadle. Bez łożysk nie wycentrujesz koła.

Co do łożysk, to pamiętaj, że powinny mieć luz C-3 żeby szlag ich nie trafił po dokręceniu nakrętki na ośce koła. Najlepiej zakupić łożyska markowe, obustronnie uszczelnione gumą. Ja kupuję SKF.

 

Powodzenia :-)

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Przed lakierowaniem zdjęto chrom z pomocą piaskarki przemysłowej i pomalowano proszkowo na czarny połysk.

Zaufałem firmie bartnik z Częstochowy jeśli chodzi o szprychy i jestem bardzo zadowolony, są wykonane solidnie i są nieco grubsze na całej długości

niż oryginalne (w oryginalnych było przewężenie) i są pokryte ocynkiem.

Piasty są pomalowane lakierem typu Candy red (czyli metalic z grubym ziarnem, i czerwony zabarwiacz a na to 2 warstwy klaru)

Pozdrawiam

Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Przed lakierowaniem zdjęto chrom z pomocą piaskarki przemysłowej i pomalowano proszkowo na czarny połysk.

Zaufałem firmie bartnik z Częstochowy jeśli chodzi o szprychy i jestem bardzo zadowolony, są wykonane solidnie i są nieco grubsze na całej długości

niż oryginalne (w oryginalnych było przewężenie) i są pokryte ocynkiem.

Piasty są pomalowane lakierem typu Candy red (czyli metalic z grubym ziarnem, i czerwony zabarwiacz a na to 2 warstwy klaru)

Pozdrawiam

Piotrek

No to Cię zmartwię, bo przewężenie w szprychach oryginalnych zwiększają wytrzymałość szprychy, poprawiają jej sprężystość na rozciąganie, zabezpieczają przed strzelaniem (odrywaniem się) łba szprychy. Ponadto oryginalne szprychy mają gwint walcowany a nie nacinany, co dodatkowo wzmacnia połączenie z nyplem.

 

Piasty wyszły bardzo ładne :-)

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...