qak666 Opublikowano 22 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 Witam chciałbym dowiedziec sie czegos wiecej o przełozeniu -ilości zębów zębatek.A dokładnie jakie przełożenie sprawi że motocykl bedzie bardziej zrywny łatwiej bedzie wchodził na koło :) oraz lepiej sie zbierał pod róznego rodzaju górki -podjazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robik64 Opublikowano 22 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 To zależy czego oczekujesz. Dobieranie przełożeń to przeważnie sprawa indywidualnego dostrojenia układu napędowego do warunków w jakich chcesz użytkować motocykl. Zwiększenie przełożenia ma duży wpływ na moc i moment na kole. Określ sobie czego oczekujesz od maszyny. Stosunek ilości zębów na zębatce napędowej i odbiorczej, potrzebne długości łańcucha po zmianie kół zębatych i uzyskane dzięki temu osiągi, możesz określić według tabeli przełożeń:http://www.gearingcommander.com/Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qak666 Opublikowano 22 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 Wielkie dzieki :) małe pytanko w crossówkach żeby były bardziej zrywne mniej zębów z tyłu czy wiecej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 22 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 więcej z tyłu z przodu mniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qak666 Opublikowano 22 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 Dziekówa :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_fiolek Opublikowano 22 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 No tak jak w rowerze na przykład :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jawa350ts Opublikowano 22 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 Witam chciałbym dowiedziec sie czegos wiecej o przełozeniu -ilości zębów zębatek.A dokładnie jakie przełożenie sprawi że motocykl bedzie bardziej zrywny łatwiej bedzie wchodził na koło :) oraz lepiej sie zbierał pod róznego rodzaju górki -podjazdyZmiana przełożeń w celu tgzw pokonywania górek i podjazdów nie ma sensu.Od tego jest skrzynia biegów.Chyba że chcesz uprawiać jazdę obserwowaną.Przełożenia można zmieniać jeśli jeżdzisz po torze motocrosowym albo na długich prostych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 22 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 up jaką masz styczność z enduro? Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowytzrdt Opublikowano 22 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 (edytowane) Zmiana przełożeń w celu tgzw pokonywania górek i podjazdów nie ma sensu.Od tego jest skrzynia biegów.Chyba że chcesz uprawiać jazdę obserwowaną.Przełożenia można zmieniać jeśli jeżdzisz po torze motocrosowym albo na długich prostych.Tak tylko o ile dobrze kojarze kolege qak666:D to jego KTM na 6 jedzie około 160km/h, nikt przeciez nie lata po lesie z taka prędkością.Także sam musisz przyznac że wypadaloby zmienic zębatki na V-max około 120-130km/h Edytowane 22 Grudnia 2011 przez nowytzrdt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qak666 Opublikowano 22 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2011 Bardzo dobrze kojarzysz ;) w tym tkwi sedno sprawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bully Opublikowano 23 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2011 Tak tylko o ile dobrze kojarze kolege qak666:D to jego KTM na 6 jedzie około 160km/h, nikt przeciez nie lata po lesie z taka prędkością.Także sam musisz przyznac że wypadaloby zmienic zębatki na V-max około 120-130km/h Taa i będzie musiał startować z trzeciego biegu, To po co w terenie używa tej 6tki? To jest bieg do przelotówek.Tak jak wyzej pisali, przełożenie określa się nie dla Vmax czy "lepeij idzie na koło" (wiadomo w pewnych procentach ma to znaczenie) ale żeby ułatwić sobie jazdę w konkretnym terenie, przyklad robisz okrążenia na torze stwierdzasz że masz za szybką dwojkę to zwiększasz przelożenie, az do skutku kiedy nie będzize problemu z biegami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowytzrdt Opublikowano 23 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2011 a jak myslisz po co autor pyta o te przełożenie??własnie po to żeby na 1 ,2,3 wyrywalo asfalt, bo obecnie jest mu troche za słaby, a dalej uwazam ze v-max 160 jest zbędny, przy takiej predkości 6 staje sie bez uzyteczna, a mocne rwanie na 1 czy 2 przydaje sie do odcinków traialowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 23 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2011 no to było pisać odrazu o jaki motocykl konkretnie chodzi :D exc 450 fabrycznie ma optymalne przełożenie do offu skracanie go nie ma sensu chyba że naprawdę latasz w trialu :D większość hard enduro kończy przy 120-130km/h ale w zamian startuje z 3 z miejsca :D lc4 ,,cywilne''(GS, EGS) mają za długie przełożenia do offu i faktycznie polecą 160-170 ale w terenie latasz non stop na 1 (jeszcze że lc4 jak na 600 szałowego dołu nie ma :D ) jeździłem z kolesiem co ma 640 na oemowskim to strasznie sie ten motocykl męczył w ofroadzie non stop jazda na 1 i nieraz mocy brakowało.... jak nie wiesz co i jak to poszukaj jakie przełożenie ma wersja SC lc4 albo SX i skopiuj u siebie....SC ma zarąbiste do offroadu, poleci ze 130 max ale nawet na 6 biegu ma kopa :D sucha teoria to http://www.gearingcommander.com/ tylko to jest czysta teoria szczególnie vmaxy na przełożeniach szybkościowych należy traktować z przymrużeniem oka bo moc kiedyś się kończy :D nawet w lc4 :D ale możesz poeksperymentować sobie na sucho w tym programie... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lakier75 Opublikowano 23 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2011 Witam chciałbym dowiedziec sie czegos wiecej o przełozeniu -ilości zębów zębatek.A dokładnie jakie przełożenie sprawi że motocykl bedzie bardziej zrywny łatwiej bedzie wchodził na koło :) oraz lepiej sie zbierał pod róznego rodzaju górki -podjazdy Wystarczy jak do przodu założysz mniejszą zębatkę ewentualnie większą z tyłu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jawa350ts Opublikowano 23 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2011 Wystarczy jak do przodu założysz mniejszą zębatkę ewentualnie większą z tyłuMasz racje nich założy mniejszą z przodu lub większą z tyłu i po sprawie.Jestem za a nawet przeciw.Takim motocyklem rusza się z 2-go biegu,1-szy to tylko w wyjątkowych sytuacjach.Oczywiście można zmieniać przełożenia ale musisz to sam wypróbować.To tak samo jak bym doradzał pójść na randkę z taką czy inną dziewczyną.Nie ma żadnej reguły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.