Shinigami Opublikowano 7 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2012 Stacji CNG jest mało, bo trzeba go zatankować bardzo dużo żeby uzyskać dobry zasięg. Oprócz tego butle na ten gaz muszą być dość wytrzymałe żeby dało się to mocno sprężyć. Gazowa postać jest problemem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komandosek Opublikowano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 http://www.autocentrum.pl/benzyna-czy-diesel/ bardzo fajny kalkulator. Wprowadziłem, policzyłem i sie sprawdza, Biorac pod uwagę nowe auta, benzyna dużo bardziej opłaca sie przy małych przebiegach, przy dużych - diesel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipr Opublikowano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 Wszystko fajnie z tym kalkulatorem, tyle że nie uwzględnia w ogóle kosztów napraw a jedynie koszty serwisu. Niestety awarie diesla zazwyczaj bywają droższe niż benzyny... Pozdr.F Cytuj https://www.facebook.com/EASRacingTeam/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 Wszystko fajnie z tym kalkulatorem, tyle że nie uwzględnia w ogóle kosztów napraw a jedynie koszty serwisu. Niestety awarie diesla zazwyczaj bywają droższe niż benzyny... Pozdr.F Oj tak. Nie wiem czy jakakolwiek awaria w dieslu kończy się kwotą poniżej tysiąca... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 Oj tak. Nie wiem czy jakakolwiek awaria w dieslu kończy się kwotą poniżej tysiąca... właśnie.... szkoda że nie ma tam benzyny+gaz wydaje mi się że w aucie osobowym mogłaby wyjśc porównywalnie do diesla.... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Satrian Opublikowano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 W mojej mamy Mondeo 2006 2.0dci wersja 5 biegowa. Po 64kkm siadły pompowtryskiwacze.Koszt naprawy koszmarny. Powodem było najprawdopodobnie zatankowanie kiepskiego paliwa.Znajomy ma identyczne auto z 6 biegową skrzynio i miał to samo przy około 80kkm. Czemu piszę o ilości biegów? Ano dlatego że 5cio biegówka kiepsko rusza z jedynki (długa) i często gaśnie, niewykazując nawet oznak duszenia się, czyli nie ma możliwości zareagowania.Kilka razy zgasł mi na środku skrzyżowania a nie jestem kiepskim kierowcą. Spalanie tego silnika to średnio 6-7L/100 cykl mieszany.Nienawidzę charakterystyki pracy tego konkretnego diesla - rozpacz.Osobiście mam w planach (nie wiem jak z realnością) zakup starego mercedesa 190 2.0DDużo takim jeździłem - polecam. Ewentualnie 124 może w kombi, bo w sedanach siedzenia się nie składają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 To wersja 136KM :icon_question: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 ja tam wole dłuższe biegi ale fakt jak się zsumuje to utzrymanie trochę wyniosło dwumasa przy 96tys 2900wtrysk ~120tys 700 + filtr 70= 770kolejny wtrysk ~155tys 940+rurka 210 + filtr 70 = 1220wymiana wtrysku na gwarancji 0 + rurka 180 + filtr 70 = 250chłodnica oleju(używana) i płukanka układu ~500przewody gumowe ~1000termostaty ~ 300 +płynpompa wody ~ 250 + płynremont zawieszenie przód ~ 1200 ------------- ~8500robocizna własna to tylko naprawy wymuszone doliczyć układ hamulcowy to przekroczy 10tys i spalanie 8-9l ON po mieście :banghead: Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 W mojej mamy Mondeo 2006 2.0dci wersja 5 biegowa. Po 64kkm siadły pompowtryskiwacze.Koszt naprawy koszmarny. Powodem było najprawdopodobnie zatankowanie kiepskiego paliwa.Znajomy ma identyczne auto z 6 biegową skrzynio i miał to samo przy około 80kkm. BUABUABHABHABAAAAAAAAAAAMyślisz że masz brykę o przebiegu 64 tysi? A znajomy 80 tysi??? HAHAAAAAAAAAAStary, takiego szajsu nawet Ford nie robi. Wierz mi, obydwaj macie bryki które łyknęły min. 200 tysi... Aczkolwiek nadal możecie żyć w nieświadomości Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 A czy przypadkiem silniki Forda nie pochodzą z Francji? Bo słyszałem, że jedyną Fordowska jednostką jest bodajże 1.6 czy tam 1.8, reszta idzie od koncernu PSA.... A ile w tym prawdy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 Nie, serie Duratorq, Duratec i Zetec to wg mojej wiedzy stricte fordowskie konstrukcje. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 Niestety awarie diesla zazwyczaj bywają droższe niż benzynyDiesla rzadziej się psują z prostej przyczyny - do spalania mieszanki nie jest potrzebny zapłon iskrowy. To eliminuje dużą część podatnych na awarie elementów (cewki, świece, przewody wysokiego napięcia - wszystko podatne choćby na wilgoć). Opinia, wg której w dieslach elementy typu sprzęgło, rozrusznik itd. są bardziej podatne na awarie to też bzdura, bo producent dostosowuje ich wytrzymałość do konkretnego modelu. Np. wytrzymałość rozruszników wygląda tak:1) nasłabsze idą do benzyniaków2) mocniejsze idą do diesli3) najmocniejsze są montowane w samochodach wyposażonych w układ Stop&Start Jak widać, producenci mogliby montować dużo bardziej wytrzymałe części do samochodów, ale przecież to żaden interes. Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domestos_WC Opublikowano 16 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2012 BUABUABHABHABAAAAAAAAAAAMyślisz że masz brykę o przebiegu 64 tysi? A znajomy 80 tysi??? HAHAAAAAAAAAAStary, takiego szajsu nawet Ford nie robi. Wierz mi, obydwaj macie bryki które łyknęły min. 200 tysi... Aczkolwiek nadal możecie żyć w nieświadomościstałem przy naprawie 1.5dci z przebiegiem niewiele ponad 70tys (padły wtryski, a lejąc strumień zrobiły zagłębienia w tłokach - auto z salonu) i 1.9dti z salonu z przebiegiem ~110 tys w którym siadło turbo i dwumasa. To NIE rzadkość. btw skąd wiesz, że kolega nie miał auta salonowego? Diesla rzadziej się psują z prostej przyczyny - do spalania mieszanki nie jest potrzebny zapłon iskrowy. To eliminuje dużą część podatnych na awarie elementów (cewki, świece, przewody wysokiego napięcia - wszystko podatne choćby na wilgoć). Opinia, wg której w dieslach elementy typu sprzęgło, rozrusznik itd. są bardziej podatne na awarie to też bzdura, bo producent dostosowuje ich wytrzymałość do konkretnego modelu. Np. wytrzymałość rozruszników Nie wiem skąd wziąłeś te dane. Domyślam się, że palec też jest wiarygodnym źródłem informacji :]to teraz porównaj koszt naprawy CAŁEGO układu zapłonowego do naprawy turbo czy dwumasy, nie mówiąc już o kompletnych listwach wtryskowych. To raz. Dwa - kiedy ostatnio siadł Ci rozrusznik w benzynie? Bo ostatnie masowe awarie rozruszników w benzynie były wtedy, gdy mnie jeszcze nie świecie nie było, a zakończyły się wraz z nauczeniem mnie robienia do nocnika :] stary diesel (np. 2.5TD w124) = rewelacja. Nowego diesla bym nie tknął, chyba że nowy na gwarancji. A teraz pytanko sonda: Kto z was kupi następny samochód w dieslu przy obecnych cenach paliwa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komandosek Opublikowano 16 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2012 (edytowane) Wszystko fajnie z tym kalkulatorem, tyle że nie uwzględnia w ogóle kosztów napraw a jedynie koszty serwisu. Niestety awarie diesla zazwyczaj bywają droższe niż benzyny... Pozdr.F wydaje mi się, ze spokojnie można wpisać koszta napraw do kosztów serwisu. Jjakość nowych aut woła o pomstę do nieba. W golfach VI (tych produkowanych w meksyku) masowo wychodzą takie buble jak lampy pękające od drgań. Nowa lampa xenonowa w której zbiera sie woda to nic ciekawego.Moj kolega pracuje w Avisie, co rusz mi opowiada o podobnych kwiatkach - nie bez powodu trzymają auta max do 1 roku i do max przebiegu 40 tysięcy. Wszystko się zwyczajnie sypie. http://dieselforum.p...iesli-vt173.htm niestety i silniki benzynowe idą tą drogą co nowsze diesle opisane wyżej, cięzko kupić teraz benzynę bez kłopotliwych wielopunktowych wtryskiwaczy, turbiny, rozrządu. Szczególnie TSI, które są mocno doładowane, zaawansowane technologicznie, przez co narażone na duże wydatki. Ciężko oprzeć się wrażeniu, że koncernom samochodowym na tym właśnie zależy. Nie chce mi sie wierzyć, ze wyprodukowanie bezawaryjnego auta przekracza ich możliwości. Po co jednak sprzedawać produkt raz, skoro można kilka razy - przy okazji zarobić na serwisie który musi być drogi - dzięki takim kwiatkom jak rozrząd zamontowany z tyłu silnika. By wymienić rozrząd należy wyjąć silnik, zwykła kpina Edytowane 16 Stycznia 2012 przez komandosek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 16 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2012 BUABUABHABHABAAAAAAAAAAAMyślisz że masz brykę o przebiegu 64 tysi? A znajomy 80 tysi??? HAHAAAAAAAAAAStary, takiego szajsu nawet Ford nie robi. Wierz mi, obydwaj macie bryki które łyknęły min. 200 tysi... Aczkolwiek nadal możecie żyć w nieświadomości Diesla rzadziej się psują z prostej przyczyny - do spalania mieszanki nie jest potrzebny zapłon iskrowy. To eliminuje dużą część podatnych na awarie elementów (cewki, świece, przewody wysokiego napięcia - wszystko podatne choćby na wilgoć). No i co z tego? Ile kosztuje wymiana przewodów czy świec? Grosze w porównaniu z regenracją wtrysków czy turbiny. Poza tym ile razy wymienia się te świece i przewody? Sporadycznie. Nawet wymiana oleju i filtrów jest tańsza. Browarny, miałem na myśli te nowsze TDCi, teraz już nie mają żadnych Fordowskich nazw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.