Skocz do zawartości

Silniki diesla już nie opłacalne?


murgal
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wszystko fajnie z tym kalkulatorem, tyle że nie uwzględnia w ogóle kosztów napraw a jedynie koszty serwisu. Niestety awarie diesla zazwyczaj bywają droższe niż benzyny...

 

Pozdr.

F

 

Oj tak. Nie wiem czy jakakolwiek awaria w dieslu kończy się kwotą poniżej tysiąca...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj tak. Nie wiem czy jakakolwiek awaria w dieslu kończy się kwotą poniżej tysiąca...

 

właśnie....

 

szkoda że nie ma tam benzyny+gaz wydaje mi się że w aucie osobowym mogłaby wyjśc porównywalnie do diesla....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej mamy Mondeo 2006 2.0dci wersja 5 biegowa. Po 64kkm siadły pompowtryskiwacze.

Koszt naprawy koszmarny. Powodem było najprawdopodobnie zatankowanie kiepskiego paliwa.

Znajomy ma identyczne auto z 6 biegową skrzynio i miał to samo przy około 80kkm.

Czemu piszę o ilości biegów? Ano dlatego że 5cio biegówka kiepsko rusza z jedynki (długa) i często gaśnie, niewykazując nawet oznak duszenia się, czyli nie ma możliwości zareagowania.

Kilka razy zgasł mi na środku skrzyżowania a nie jestem kiepskim kierowcą.

Spalanie tego silnika to średnio 6-7L/100 cykl mieszany.

Nienawidzę charakterystyki pracy tego konkretnego diesla - rozpacz.

Osobiście mam w planach (nie wiem jak z realnością) zakup starego mercedesa 190 2.0D

Dużo takim jeździłem - polecam. Ewentualnie 124 może w kombi, bo w sedanach siedzenia się nie składają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam wole dłuższe biegi

ale fakt jak się zsumuje to utzrymanie trochę wyniosło

 

dwumasa przy 96tys 2900

wtrysk ~120tys 700 + filtr 70= 770

kolejny wtrysk ~155tys 940+rurka 210 + filtr 70 = 1220

wymiana wtrysku na gwarancji 0 + rurka 180 + filtr 70 = 250

chłodnica oleju(używana) i płukanka układu ~500

przewody gumowe ~1000

termostaty ~ 300 +płyn

pompa wody ~ 250 + płyn

remont zawieszenie przód ~ 1200

-------------

~8500

robocizna własna

 

to tylko naprawy wymuszone

doliczyć układ hamulcowy to przekroczy 10tys

 

i spalanie 8-9l ON po mieście :banghead:

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej mamy Mondeo 2006 2.0dci wersja 5 biegowa. Po 64kkm siadły pompowtryskiwacze.

Koszt naprawy koszmarny. Powodem było najprawdopodobnie zatankowanie kiepskiego paliwa.

Znajomy ma identyczne auto z 6 biegową skrzynio i miał to samo przy około 80kkm.

BUABUABHABHABAAAAAAAAAAA

Myślisz że masz brykę o przebiegu 64 tysi? A znajomy 80 tysi??? HAHAAAAAAAAAA

Stary, takiego szajsu nawet Ford nie robi. Wierz mi, obydwaj macie bryki które łyknęły min. 200 tysi...

Aczkolwiek nadal możecie żyć w nieświadomości

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety awarie diesla zazwyczaj bywają droższe niż benzyny

Diesla rzadziej się psują z prostej przyczyny - do spalania mieszanki nie jest potrzebny zapłon iskrowy. To eliminuje dużą część podatnych na awarie elementów (cewki, świece, przewody wysokiego napięcia - wszystko podatne choćby na wilgoć).

 

Opinia, wg której w dieslach elementy typu sprzęgło, rozrusznik itd. są bardziej podatne na awarie to też bzdura, bo producent dostosowuje ich wytrzymałość do konkretnego modelu. Np. wytrzymałość rozruszników wygląda tak:

1) nasłabsze idą do benzyniaków

2) mocniejsze idą do diesli

3) najmocniejsze są montowane w samochodach wyposażonych w układ Stop&Start

 

Jak widać, producenci mogliby montować dużo bardziej wytrzymałe części do samochodów, ale przecież to żaden interes.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BUABUABHABHABAAAAAAAAAAA

Myślisz że masz brykę o przebiegu 64 tysi? A znajomy 80 tysi??? HAHAAAAAAAAAA

Stary, takiego szajsu nawet Ford nie robi. Wierz mi, obydwaj macie bryki które łyknęły min. 200 tysi...

Aczkolwiek nadal możecie żyć w nieświadomości

stałem przy naprawie 1.5dci z przebiegiem niewiele ponad 70tys (padły wtryski, a lejąc strumień zrobiły zagłębienia w tłokach - auto z salonu) i 1.9dti z salonu z przebiegiem ~110 tys w którym siadło turbo i dwumasa. To NIE rzadkość. btw skąd wiesz, że kolega nie miał auta salonowego?

 

Diesla rzadziej się psują z prostej przyczyny - do spalania mieszanki nie jest potrzebny zapłon iskrowy. To eliminuje dużą część podatnych na awarie elementów (cewki, świece, przewody wysokiego napięcia - wszystko podatne choćby na wilgoć).

 

Opinia, wg której w dieslach elementy typu sprzęgło, rozrusznik itd. są bardziej podatne na awarie to też bzdura, bo producent dostosowuje ich wytrzymałość do konkretnego modelu. Np. wytrzymałość rozruszników

Nie wiem skąd wziąłeś te dane. Domyślam się, że palec też jest wiarygodnym źródłem informacji :]

to teraz porównaj koszt naprawy CAŁEGO układu zapłonowego do naprawy turbo czy dwumasy, nie mówiąc już o kompletnych listwach wtryskowych. To raz. Dwa - kiedy ostatnio siadł Ci rozrusznik w benzynie? Bo ostatnie masowe awarie rozruszników w benzynie były wtedy, gdy mnie jeszcze nie świecie nie było, a zakończyły się wraz z nauczeniem mnie robienia do nocnika :]

stary diesel (np. 2.5TD w124) = rewelacja. Nowego diesla bym nie tknął, chyba że nowy na gwarancji.

 

A teraz pytanko sonda: Kto z was kupi następny samochód w dieslu przy obecnych cenach paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość komandosek

Wszystko fajnie z tym kalkulatorem, tyle że nie uwzględnia w ogóle kosztów napraw a jedynie koszty serwisu. Niestety awarie diesla zazwyczaj bywają droższe niż benzyny...

 

Pozdr.

F

 

wydaje mi się, ze spokojnie można wpisać koszta napraw do kosztów serwisu.

 

 

 

Jjakość nowych aut woła o pomstę do nieba. W golfach VI (tych produkowanych w meksyku) masowo wychodzą takie buble jak lampy pękające od drgań. Nowa lampa xenonowa w której zbiera sie woda to nic ciekawego.

Moj kolega pracuje w Avisie, co rusz mi opowiada o podobnych kwiatkach - nie bez powodu trzymają auta max do 1 roku i do max przebiegu 40 tysięcy. Wszystko się zwyczajnie sypie.

 

http://dieselforum.p...iesli-vt173.htm

 

niestety i silniki benzynowe idą tą drogą co nowsze diesle opisane wyżej, cięzko kupić teraz benzynę bez kłopotliwych wielopunktowych wtryskiwaczy, turbiny, rozrządu. Szczególnie TSI, które są mocno doładowane, zaawansowane technologicznie, przez co narażone na duże wydatki.

Ciężko oprzeć się wrażeniu, że koncernom samochodowym na tym właśnie zależy. Nie chce mi sie wierzyć, ze wyprodukowanie bezawaryjnego auta przekracza ich możliwości. Po co jednak sprzedawać produkt raz, skoro można kilka razy - przy okazji zarobić na serwisie który musi być drogi - dzięki takim kwiatkom jak rozrząd zamontowany z tyłu silnika. By wymienić rozrząd należy wyjąć silnik, zwykła kpina

Edytowane przez komandosek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BUABUABHABHABAAAAAAAAAAA

Myślisz że masz brykę o przebiegu 64 tysi? A znajomy 80 tysi??? HAHAAAAAAAAAA

Stary, takiego szajsu nawet Ford nie robi. Wierz mi, obydwaj macie bryki które łyknęły min. 200 tysi...

Aczkolwiek nadal możecie żyć w nieświadomości

 

 

Diesla rzadziej się psują z prostej przyczyny - do spalania mieszanki nie jest potrzebny zapłon iskrowy. To eliminuje dużą część podatnych na awarie elementów (cewki, świece, przewody wysokiego napięcia - wszystko podatne choćby na wilgoć).

 

No i co z tego? Ile kosztuje wymiana przewodów czy świec? Grosze w porównaniu z regenracją wtrysków czy turbiny. Poza tym ile razy wymienia się te świece i przewody? Sporadycznie. Nawet wymiana oleju i filtrów jest tańsza.

 

Browarny, miałem na myśli te nowsze TDCi, teraz już nie mają żadnych Fordowskich nazw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...