ks-rider Opublikowano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 Mieszkamy razem. To bardziej ekonomiczne, szczegolnie w czasach kryzysu. Zajc, jak wezmiecie slub, to bedziecie placic mniejsze podatki :icon_mrgreen: Wcześniej diesle były droższe... A teraz niby jest odwrotnie ? No jakos nie zauwazylem :icon_mrgreen: Przy tych wartościach co podałeś, na dieslu zaoszczędzą na paliwie przez rok około 1200 - 1400 zł. Moim zdaniem kompletnie się to nie opłaca. Kwestia dyskusyjna, wlaszcza, ze stawki ubezpieczeniowe moga rowniez grac role. Olej Diesla.Przy dzisiejszych turbo, pompowtryskach, common rail, filtrach czastek stalych itp bajerach jak coś się sypnie to nie jest wesoło. Tym bardziej Auta z lat 2003-2005, swoje juz przejechały.Jak pozbędę się swojego diesla to już tylko benzyna... :flesje: Chyba jedyny sluszny argument to wlasnie problemy w / z filtrami czastek stalych. Osobiscie wole diesel'a musialo by sie naprawde duzo mienic abym kupil benzyne. :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piórko Opublikowano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 Ja mam diesla z 98 roku, przebieg ponad 300 tys i daje radę :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M a D a F a K a Opublikowano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 Ja mam diesla z 98 roku, przebieg ponad 300 tys i daje radę :icon_mrgreen:... a ja mam drogie i tanie, benzynowe i diesla i lpg, ale król jest tylko jeden, concerto za tysiaka z zaimplementowaną w garage II-gą generacją za 400 zł, utrzymuje wszystkie motury. :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HARPAGAN Opublikowano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 Mam porównanie u mnie w domu.Golf IV 1,6 16V w benzyniemoja Ibiza 1,9TDi 110KM. Moc? Nie wiem jak się mają do tego KM, ale jazdy/wyprzedzania Ibizą nie można porównywać nawet do Golfa. Bez względu czy z bagażem, czy bezMasę oba auta mają podobną. Spalanie miasto Golf/Ibiza 10l/5,8l, trasa +\- 7l/ 4,3l.Koszta napraw takie same, Ibiza nawet tańsza, rozrządy podobnie. Narazie mogę być tylko i wyłącznie zachwycony. Może jak padnie turbina, albo pompowtryski to zacznę płakać, ale to w Golfie po 170kkm padł silnik i trzeba było zainwestować... A najtaniej? Stary wolnossący diesel na opale, albo auta pokroju Astry Classic z gazem. Tylko ja już wyrosłem z codziennych porannych modlitw: "czy odpali?", "czy parownik nie zamarznie", "czy nie będzie gasł przed skrzyżowaniem"... Ja miałem ibizę z 2003 roku 1.9 tdi 101KM. Spalała w mieście 6,8l/100km a na tasie Dania-Polska 7l/100km. Psuła się strasznie. Jak nie łożyska w kołach to skrzynia, dmuchawa, wentylator od chłodnicy, przegub wewnętrzny i wiele innych...Teraz mam Mazdę 2 1.5Pb 102KM. Spala w mieście ok 8l/100km a na trasie PL-DK ok 8.5 l/100km. Cytuj Bogaci są fajni i w miarę uczciwi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 "Ja miałem ibizę z 2003 roku 1.9 tdi 101KM. Spalała w mieście 6,8l/100km a na tasie Dania-Polska 7l/100km. Psuła się strasznie" Ale nie napisałeś że miała nałykane 400 tysi, aczkolwiek na liczniku miała na peeeeewno nie więcej niż 100 :DJa mam na dalsze trasy benzynę, robi rocznie małe przebiegi więc spalanie mnie wali za to jestem pewien że w każde mrozy mam gwarantowany bezproblemowy odpał. Do ciorania na codzień zamieniłem ostatnio Micrę (5,5 - 6 l miasto) na Golfa TDI 90KM (5,3 l miasto). Silnik nie do zajechania, tani w naprawach, ekonomiczny i nawet nieźle jeździ. Gdybym chciał coś takiego w benzynie to na pewno 1,6 a wtedy spalanie w mieście to zapewne 8 litrów. Więc na pewno diesel wychodzi taniej, pomimo drogiej ropy. Ale na pewno nie kupiłbym nowszego diesla TDCI, DTI itp. bo jest zbyt wysokie ryzyko drogiej naprawy któa zeżre wszystkie zyski. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gargamel Opublikowano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 Rocznie pokonuje dużo km. Posiadam samochód benzynę z LPG ijak na ten czas nic tańszego w eksploatacji nie znajdzie się. Chyba, że ma się dojście do ropy po 3zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 16 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2011 bzdury gadacie z tym przełączaniem pb/lpgtrzeba dobrze wyregulować prawidłowo dobraną instalację, sam przejechałem ponad 200kilosów z podpiętym laptopem.temperaturę przełączania się ustawia w programie, tak samo czas na ciepłym silniku.u mnie to trwa max 1km lub 5sek jeśli ciecz ma +35st C.przełączanie daje się poznać TYLKO po pstryknięciu zaworu w butli i załączeniu się diody.koszty PB ? na prawie 5tys km jeden zbiornik benzyny. na dzień dzisiejszy połowa instalacji zwrócona, gdybym zastosował podzespoły co montują w zakładach to pewnie w koszty by cała już poszła, tylko że ja wole mieć pewność na najbliższe 100tys km Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IZO Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 bzdury gadacie z tym przełączaniem pb/lpgtrzeba dobrze wyregulować prawidłowo dobraną instalację, sam przejechałem ponad 200kilosów z podpiętym laptopem.temperaturę przełączania się ustawia w programie, tak samo czas na ciepłym silniku.u mnie to trwa max 1km lub 5sek jeśli ciecz ma +35st C.przełączanie daje się poznać TYLKO po pstryknięciu zaworu w butli i załączeniu się diody.koszty PB ? na prawie 5tys km jeden zbiornik benzyny. na dzień dzisiejszy połowa instalacji zwrócona, gdybym zastosował podzespoły co montują w zakładach to pewnie w koszty by cała już poszła, tylko że ja wole mieć pewność na najbliższe 100tys km To samo miałem napisać, dobrze chulająca instalacja przełącza w mniej niż minute bez inwazyjnie dla silnika,o ile można mówić o nie inwazyności lpg :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 (edytowane) A co powiecie na diesla z lpg? :cool: Oglądałem reportaż o tym i muszę powiedzieć,że przykuło to moją uwagę.Testowano transita z silnikiem 2.5 i mocy 150 koni,który po wciśnięciu magicznego gużika,nie przechodzi na bezpośrednią pracę na lpg a jedynie wspomaga naszego ropniaka.Silnik pracuje na dwóch rodzajach paliw.Efekty tej instalacji są takie,że moc wzrosła do 167 koni a zużycie oleju,które było na poziomie 10L/100km spadło do 6L ropy,jednocześnie zużywając 3L gazu.Koszt takiej instalacji to około 5000zł Edytowane 17 Grudnia 2011 przez zikowski Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zajc Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 To samo miałem napisać, dobrze chulająca instalacja przełącza w mniej niż minute bez inwazyjnie dla silnika,o ile można mówić o nie inwazyności lpg :PWykup moze jakiś korespondencyjny kurs języka polskiego. Tak w ramach prezentu na gwiazdke.Czas przełączania na LPG zależy od temperatury cieczy chłodzącej. Więc ta Twoja "minutka" to jakaś abstrakcyjna norma czasowa.P.S Czy wszystkie pedały już sobie ulżyły i dały mi minusa? :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tazzman Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 jeżeli Twoi rodzice robią tak mało km rocznie, to niech biorą benzynę. Diesel z tych lat 2002-2003 będzie mieć min 200tys km przejechane, za mało przejeździcie aby zaoszczędzić na paliwie, a może się okazać, że koszty napraw będą znacznie wyższe. Cytuj www.motoautostrada.pl zobacz co robią dla Ciebie inni motocykliści Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
milosz-RR Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 Silnik 2 litrowy 150 konny 1 palący 8l/100km ? Mało realne. (np E36 M52B20 spali 8 na trasie z emerycką protezą nogi, Accord 2.0 155km spali od 9-15) Choć nie podałeś jaki segment interesuje rodziców. Jak ktoś kupuje diesla w salonie to zazwyczaj robi dużo km, sam robię ok 60 kkm rocznie a jeżdżę benzyniakiem, więc po 10 latach będzie na liczniku 600kkm, chociaż w PL to raczej 100-170 kkm na liczniku i 3 razy tyle nakulane. Na przebieg 10 tys kkm rocznie za cholerę nie kupiłbym silnika ZS. Cytuj SUPPORT 18 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
biscuit Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 P.S Czy wszystkie pedały już sobie ulżyły i dały mi minusa? :icon_mrgreen: Czekam, aż mi się limit skończy :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherman Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 (edytowane) dodatkowo utrzymanie i problematyka diesla jest troszkę droższaZaciekawia mnie Pan... :icon_rolleyes: Z tymi przebiegami to jest dramat, jeżeli chodzi o mentalność większości osób. 2 lata temu sprzedawałem Nissana Sunny 93 z przebiegiem 380 tysięcy (moim zdanie i tak kręconym przez poprzedniego właściciela i to sporo). Ludzie w ogóle nie chcieli tego kupić, bo twierdzili, że przebieg "nienaturalnie duży". W latach 90-tych ktoś kupił samochód w salonie, kupił diesla, żeby dużo jeździć (wtedy tak się rozumowało). Normatywny przebieg dla samochodu tej klasy to minimum 20000 rocznie, co daje przez 17 lat 340 tysięcy (zakładając optymistycznie powyższy przebieg roczny, w który nie wierzę, bo sam robię grubo ponad 50 k km rocznie). Żal d**ę ściska, jak się słyszy, że takie samochód "powinien" mieć 170000 km :( Edytowane 17 Grudnia 2011 przez Sherman Cytuj https://www.facebook.com/sixsixisixracing/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Zbycho Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 A co powiecie na diesla z lpg? :cool: Oglądałem reportaż o tym i muszę powiedzieć,że przykuło to moją uwagę.Testowano transita z silnikiem 2.5 i mocy 150 koni,który po wciśnięciu magicznego gużika,nie przechodzi na bezpośrednią pracę na lpg a jedynie wspomaga naszego ropniaka.Silnik pracuje na dwóch rodzajach paliw.Efekty tej instalacji są takie,że moc wzrosła do 167 koni a zużycie oleju,które było na poziomie 10L/100km spadło do 6L ropy,jednocześnie zużywając 3L gazu.Koszt takiej instalacji to około 5000zł Przydało by się do Navary. Cholera wciąga średnio 12L na 100km. Żadna perswazja nie pomaga. Jedynie tempomat :icon_mrgreen:. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.