Nitomen Opublikowano 5 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 witam jestem w trakcie wyjmowania silnika w KTM LC4 w celu wymiany uszczelki pod cylindrem , no i pojawil sie problem z ostatnia sruba mocujaca silniki wraz z wahaczem do ramy... Okazuje sie ze jest ona urwana na koncu przy glowce na klucz 15 , teraz pytanie jak ja wyjac ?? widac tam jakis drobny gwint za tym miejscem urwanym , nakretki nie zdejme z 2 strony bo jest za malo miejsca na klucz tak wyglada sruba w oryginale - nr 12 http://partsfinder.onlinemicrofiche.com/ktmworld/KTM_OEM/KTMDB.asp?Type=13&A=26&B=6 a tak u mnie https://picasaweb.google.com/116510796837900954397/KATSruba?authkey=Gv1sRgCJeF04mthoXVAg co zrobic z tym fantem ? wybijac od strony urwanej ? grzac ? Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtecki Opublikowano 5 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 (edytowane) wystarczy po prostu od strony nakrętki dospawać drugą śrubę, wtedy bez kłopotu odkręcisz Edytowane 5 Grudnia 2011 przez wojtecki Cytuj jedynka na dół.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość josha Opublikowano 5 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 Najprościej będzie ją wybić. Pewnie bez grzania się nie obejdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 5 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 Leb sruby zostal urwany, bo wewnatrz jest rdza i sruby nawet okrecic dookola sie nie dalo.Zalej tam strzykawka plynu penetrujaco / odrdzewiajacego silniejszego niz WD40 tak zeby plyn przeszedl na druga strone sruby, odczekaj, a potem ciezki mlotek z pobijakiem dopasowanym srednica do sruby i trzeba walic.Do odkrecenia nakretki potrzebny jest specjalny ciekoscienny klucz, ale teraz nie ma to znaczenia.Sruba oczywiscie do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 5 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 Tak jak Adam napisal. Zalej to odrdzewiaczem na bazie siarczku molibdenu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 5 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 sruba ( oska) kreci sie , ale nie bardzo daje sie wybic , jutro uzyje wiekszej sily perswazji + wykretak , nie ma dosjcia do nakretki bo oska jest wlozona z drugiej strony , tam gdzie powinien byl leb szpilki na lucz 15 , po drugiej stronie ramy jest miejsce na oczkowa 19 ( tam gdzie teraz jest urwane) ktos tam grzebal i nie bardzo wiem jak skoro sruba sie kreci ( chyba ze nakretka jest zapieczona) , kawalek nakretki wystaje z ramy i jako tako da sie ja zlapac kluczem moze do wykrecenia wystaczy. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość josha Opublikowano 5 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 Śruba się kreci, prawdopodobnie w tulei metalowo-gumowej. Tzw. sinenbloku. Napuść odrdzewiaczem, jak napisał Adam. Możesz też użyć innych środków, mocno penetrujących. Potem może być np. wd40 w celu ułatwienia poślizgu, następnie młot i wybijak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pt77 Opublikowano 5 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 z jesnej strony przyspawaj coś i kręć a z drugoej trzeba uderzać. jak nie będzie szło znaczy ze juz jest rozklepane. najlepiej grzać w miejscach łożyskowania palnikiem, dużo lać wd40 lub hydrolu. Uważaj żeby nie spłonąć ;-) postaraj się odciążyć wahacz odłącz np amortyzator niech wisi luźno. Od razu komplet naprawczy do wachacza zakup Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 5 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 ja bym się obawiał progów jeśli to luzem pracowało. wahacz podeprzyj czymś , drutem podwiąż żeby całkowicie luźno nie wisiał i do tego duży młotek, +10kg Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 5 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 jakbys miał długie dobre wiertło do metalu to przewiercić nawet nie na wylot ale osłabisz jej konstrukcję i pójdzie..... ja w dt80 przerabiałem identyczny problem-u mnie było dojscie żeby odciąć nakretkę flexem i wyjąłem wahacz z ramy na kowadło młot 10kg i pół dnia waliłem aż wyszło razem z tulejkami Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hesuss Opublikowano 5 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 heh, też ten temat przerabiałem, ciężka sprawa ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKOWSKI Opublikowano 6 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2011 (edytowane) Zauważcie,że ośka jest tulejką z zewnętrznym gwintem.Może by tak nagwintować wnętrze tej ośki prawym gwintem (przy nakrętce)),dopasować dobrą długą śrubę (np 8mm) z krótkim gwintem i próbować wkręcić ośkę do środka :icon_rolleyes: Edytowane 6 Grudnia 2011 przez zikowski Cytuj Nie sztuką jest się rozpędzić.Sztuką jest wyhamować! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 6 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2011 taki mam wlasnie plan , dzis mam miec wykretaki , pytanie czy oska da sie nagwintowac... moze byc twarda stal Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 6 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2011 Jedyny skuteczny sposób pozbycia się tej ośki podał michoa.Nie trzeba używać do tego bardzo długiego wiertła ponieważ wystarczy pozbyć się tel ośki na wysokości mocowania w ramie. Potem jak już wahacz będzie oddzielony można resztę wypchnąć na prasie.Aby rozwiercanie ułatwić wystarczy rozpocząć cały proces od mniejszej średnicy wiertła i rozłożyć go na kilka etapów. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 6 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2011 wtepne wykrecanie i wybijanie nie pomaga , bedzie jutro wiercona , problem ze czesc tej oski jest w bloku silnika i tam bedzie trzeba delikatnie z waleniem czymkolwiek aby blok nie pekl , srube dorobie na tokarce bo oryginal drogi , lozyska tuleje i uszczelnienia wlasnie zamawiam. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.